  • 11. Data: 2014-08-28 13:06:31
    Temat: Re: Jak dzia?a?o milicyjne telefoto?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    być może jakaś wczesna wersja faxu istniała, ale to konkretne urządzenie
    z filmu z pewnością nim nie jest, a zdjęcie naklejone na karton na 100%
    było po prostu tam wetknięte. To widać przecież...

    sam zwróciłem na ten wynalazek uwagę ostatnio oglądając ten serial :)

  • 12. Data: 2014-08-28 13:55:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości

> [...]
    >karton na 100% było po prostu tam wetknięte. To widać przecież...
    >sam zwróciłem na ten wynalazek uwagę ostatnio oglądając ten serial :)

    Zdjecia na kartonie nie kojarze, ale to dawno temu bylo przeciez.
    Natomiast troche kojarze z bebna.

    Byc moze filmowym prawem - wiedza ze jest takie urzadzenie, albo moze
    byc, nikt nie wie jak wyglada, to mozna pokazac dowolna skrzynke :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-08-28 19:23:47
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-08-28 04:06, A.L. pisze:

    > Przed laty w jakims muzeum widzialem takie uzradznie z walcem - na
    > walec w jednej maszynie wkladalo sie oryginal, w drugiej - papier
    > swiatloczuly. Bebny krecily sie synchronicznie, a wzdluz bebmow
    > pzresuwala sie fotokolorka i zrodlo swiatla. Papier tzreba bylo
    > wywolac.
    >
    > O ile pamietam, to urzadzenie pochodzilo z poczatku lat 20 ubieglego
    > wieku

    Pierwsza komercyjna linia telefaxowa powstała już w latach 60-tych XIX
    w., czyli jeszcze przed telefonem...
    Podaję link do odpowiedniego miejsca odcinka "The Secret Life Of
    Machines" poświęconego faksom:
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=IaCfs5Xb-EI#t=326

    pzdr
    mk

  • 14. Data: 2014-08-28 20:04:13
    Temat: Re: Jak działało milicyjne telefoto?
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >Było. To taki protoplasta faksu. Strasznie wolny. Ale jak trzeba jechać
    >500 kilometrów po fotkę to warto poczekać godzinę. W jakimś odcinku
    >siedemnastu mgnień wiosny niemcy tez takie coś mieli. Mieli tez magnetofon
    >na drut zamiast taśmy.

    Akurat magnetofony na drut były jeszcze do niedawna używane w wojsku
    polskim.
    Sprzęt oczywiście jeszcze z czasów CCCP.

  • 15. Data: 2014-08-29 09:40:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał
    >Akurat magnetofony na drut były jeszcze do niedawna używane w wojsku
    >polskim.
    >Sprzęt oczywiście jeszcze z czasów CCCP.

    I kto drut produkowal ?

    J.

  • 16. Data: 2014-08-29 14:53:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Wednesday, August 27, 2014, 10:39:08 PM, you wrote:

    > W jednym z odcinków "07 zgłoś się" było pokazane urządzenie do
    > "odbioru" zdjęć przesłanych elektronicznie (telefonicznie?). Jak to
    > urządzenie działało? Strona
    > http://gadzetomania.pl/2011/02/27/najlepsze-gadzety-
    porucznika-borewicz
    > a trochę się nabija z tego, sugerując że to była "ściema". Czy
    > faktycznie było takie urządzenie?

    Urządzenie nazywało się ,,fototelegraf". Banalny skaner bębnowy
    połączony z fotoploterem bębnowym, modulacja FM w paśmie
    telefonicznym. Pamiętam cenę usługi pod koniec lat 70-tych (tak, była
    to usługa publiczna) - wysłanie kartki A4 kosztowało 500PLN.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-08-29 16:19:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Aug 2014 14:53:44 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
> [...]
    była
    > to usługa publiczna) - wysłanie kartki A4 kosztowało 500PLN.

    Rzekome urządzenie:

    https://www.youtube.com/watch?v=av1t72bREDg#t28m52s

    (gdyby nie przeskoczyło 28:52)

    Czy to faktycznie to urządzenie czy atrapa z desek jak sugeruje
    sundayman?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-08-29 17:27:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Czy to faktycznie to urządzenie czy atrapa z desek jak sugeruje sundayman?

    ale zaraz, to nie to ja miałem na myśli, i to co zapodał wątkotwórca.

    Tamto jest z desek, i ma jakieś kretyńskie lampki na górze, rodem z
    frezarki o wadze 5T :) oraz coś, co przypomina plotter X-Y (ale nie
    rusza się :)

    I to chyba nie w tym odcinku ?

    A to co widać około 28 minuty to faktycznie chyba jakiś prototyp faxu -
    widać nawet jakieś gniazdo z symbolem słuchawki - może do "podsłuch"
    linii telefonicznej.

    Więc to to imo realne urządzenie.

    A ktoś wie, w którym odcinku pokazany jest tamten kosmiczny przyrząd ?

  • 19. Data: 2014-08-29 17:29:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    BTW - zauważcie "obiektywny" opis NY na początku filmu ; "światowa
    stolica zbrodni - 1000 zabójstw rocznie, kartele i gangi narkotykowe" :)
    Aż dziw, że tam w ogóle cywile przeżyli :D

  • 20. Data: 2014-08-29 17:55:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Friday, August 29, 2014, 4:19:26 PM, you wrote:

> [...]
    > (gdyby nie przeskoczyło 28:52)
    > Czy to faktycznie to urządzenie czy atrapa z desek jak sugeruje

    Urządzenie, z którego wychodzą zdjęcia, to prawdopodobnie automat do
    ich wywoływania... Nie zapominaj, że to było proste urządzenie,
    działające na zasadzie fotoplotera, na zwykłym papierze
    fotograficznym.

    --
    Best regards,
    RoMan