  • 31. Data: 2019-09-02 22:15:04
    Temat: Re: Jak połączyć 2 domowe laptopy?
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1sg58g9b3e0fk.14odwgf0lz2ud.dlg@40tude.net...
    > Osobiście używam tylko Mega (mam tam ze 30 GB danych) i nie mam
    > doświadczenia z innymi chmurami. Ale conieco poczytasz tu:
    > https://www.fotomaniak.pl/138960/najlepsze-darmowe-c
    hmury-fotograf/
    > https://www.fotopolis.pl/temat-miesiaca/backup-i-arc
    hiwizacja/29841-najciekawsze-dyski-w-chmurze-przegla
    d-rynku/strona/1
    Poczytam. Jeszcze raz dziękuję.

    Z tym też się zapoznam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 32. Data: 2019-09-02 22:27:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapomniałem napisać oczywistą oczywistość o konieczności ustawienia - we
    właściwościach sieci - grupy roboczej o nazwie takiej samej
    na wszystkich obydwu kompach (zresztą domyślnie i w XP i w Win 10 jest WORKGROUP):
    System Properties -> Computer Name - Network ID lub Change.

    -----
    > Co do połączenia dwóch komputerów można to robić na wiele sposobów, ale najlepiej
    mieć na obydwu konta Windows o takim samym

  • 33. Data: 2019-09-03 07:24:48
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 02-09-2019 o 22:04, JaNus pisze:

    > O, warto zapamiętać

    Zdecydowanie wygodniej niż przez www jest używać Mega wraz z desktopowym
    klientem - MEGASync. Ustawiasz sobie (na ilu chcesz komputerach) foldery
    współdzielone. Ich zawartość klient wysyła do chmury, a na drugim
    komputerze ściąga do folderu.
    Można dowolnie wybierać które foldery synchronizujemy na których
    komputerach, i gdzie one docelowo mają być.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 34. Data: 2019-09-03 11:32:50
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2019 Stregor <s...@w...to.gmail.com> napisał/a:

> [...]
    > klientem - MEGASync. Ustawiasz sobie (na ilu chcesz komputerach) foldery
    > współdzielone. Ich zawartość klient wysyła do chmury, a na drugim

    Otóż to. Można też użyć np. otwartoźródłowego syncthing (chyba jeszcze
    działa na XP), jeśli boimy się wysyłać wrażliwe dane do chmury.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 35. Data: 2019-09-03 11:40:33
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2019 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > wykorzystać windowsowy mechanizm sieci lokalnej. Tyle że przewiduję duże
    > problemy gdy będziesz to chciała zrobić między XP a nowszym windowsem.
    > Tu niech się wypowiedzą ci co na świeżo ćwiczyli.

    Da się, udostępniałem u znajomego folder z 10-tki dla XP.
    Musiałem tylko włączyć SMB v.1 i powiedzieć AV, żeby odczepił
    się od ruchu z klienckiej maszyny. Na kliencie za to nie mógł
    zapamiętać hasła, na szczęście "net use Z: \\komp\udział hasło"
    poszło.

    Ale osobiście zrezygnowałbym z takiego rozwiązania na rzecz
    jakiegoś programu do synchronizacji (syncthing, klony rsynca,
    microsoftowe SyncToy czy co tam będzie działać na XP- tego typu
    softu jest mnóstwo).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 36. Data: 2019-09-03 11:47:06
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Dominik Ałaszewski" <D...@g...pl.invalid>
    napisał w wiadomości news:qklc02$eue$1@news.vectranet.pl...

    > Otóż to. Można też użyć np. otwartoźródłowego syncthing (chyba jeszcze
    > działa na XP), jeśli boimy się wysyłać wrażliwe dane do chmury.

    Czy mógłbyś napisać coś więcej na otwartoźródłowego syncthingu?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 37. Data: 2019-09-03 13:27:45
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2019 Ewa <> napisał/a:

    > Czy mógłbyś napisać coś więcej na otwartoźródłowego syncthingu?

    Bardzo przyjemny program, wieloplatformowy, jeden plik wykonywalny.
    Używam, polecam.

    Nie potrzebuje serwera, konfiguruje się swoje maszyny i synchronizowane
    foldery. Ma możliwość wersjonowania lub kosza (po skasowaniu plików).
    Uwierzytelnienie certyfikatem (ale wszystko "robi się samo", nie trzeba
    praktycznie żadnej wiedzy), transmisja szyfrowana.

    https://syncthing.net/

    Krótki opis:
    https://www.download.net.pl/1772996/syncthing/

    Ciut dłuższe:
    https://www.dobreprogramy.pl/Syncthing-rzut-oka-na-a
    lternatywe-dla-BitTorrent-Sync,Blog,55180.html
    https://www.download.net.pl/jak-synchronizowac-pliki
    -bezposrednio-miedzy-komputerami-bez-chmury-i-posred
    nikow/n/3981/

    Tutorial jak zsynchronizować się z telefonem:
    https://alergeek.wordpress.com/2016/08/15/zrobmy-to-
    razem-repozytorium-hasel-dostepne-na-kazdym-komputer
    ze/

    i na pewno da się wygooglać więcej.

    Program interfejs ma po polsku, przełącza
    się automagicznie (wykrywa język).

    Aha, w starych artykułach było, że łączymy
    się na porcie 8080, obecnie to port 8384.

    Jakby coś było niejasne, pytaj.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 38. Data: 2019-09-03 13:43:53
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 03-09-2019 o 13:27, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Bardzo przyjemny program, wieloplatformowy, jeden plik wykonywalny.
    > Używam, polecam.

    Jedyną jego wadą jest to, że aby synchronizacja została dokonana, to
    obie maszyny muszą być włączone jednocześnie. Sprawa jest oczywista, i
    wątkotwórcy to przeszkadzać nie powinno, ale jednak wiele jest
    scenariuszy w których to będzie problemem. Na przykład dokonujesz zmiany
    dokumentu na komputerze firmowym, idziesz do domu i chciałbyś wieczorem
    nanieść poprawki w tym dokumencie. A nie możesz, bo zmiany nie zostały
    przesłane, ponieważ domowy komputer był wyłączony w czasie, gdy włączony
    był firmowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 39. Data: 2019-09-03 14:02:42
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > nanieść poprawki w tym dokumencie. A nie możesz, bo zmiany nie zostały
    > przesłane, ponieważ domowy komputer był wyłączony w czasie, gdy włączony

    A tak, to jest oczywiste. Do tego celu trzeba by mieć dodatkowo
    co najmniej jeden komputer, który jest włączony cały czas.

    Ja mam nawet dwa: raspberry pi w domu i VPS (z promocji w Arubie
    za 5 zł/mies :-) Swoje komputery mam skonfigurowane w klaster
    synchronizacji tak, że każdy z nich (stacjonarka, laptop, wirtualka
    w pracy) jest zsynchronizowany z tymi dwoma, ale nie z sobą
    nawzajem. Więc gdy coś robię na stacjonarce- edytuję arkusz
    kalkulacyjny, dodaję plik- to mogę wyłączyć stacjonarkę, za godzinę
    włączyć lapka i moje pliki są tam, gdzie mają być.

    Zaletą takiego rozwiązania jest to, że komputery w domu z pi
    synchronizują się po LAN (a więc szybciej), a synchronizacja
    z VPS może się już odbyć "na spokojnie" z pi, odpada też problem
    chwilowego przestoju dostępu do Internetu.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 40. Data: 2019-09-03 14:26:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy synchronizacja oznacza "od czasu do czasu chcę mieć dostęp do starych plików na
    starym dysku w starym komputerze, których to
    danych jednak nie chcę przenosić na nowy komputer (bo np. stary HDD > nowego SSD)"?

    -----