  • 41. Data: 2019-09-03 14:39:38
    Temat: Re: Jak połączyć 2 domowe laptopy?
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Dominik Ałaszewski" <D...@g...pl.invalid>
    napisał w wiadomości news:qklinh$gnl$1@news.vectranet.pl...
    > [...]
    > Jakby coś było niejasne, pytaj.

    Bardzo dziękuję.
    Ewa

  • 42. Data: 2019-09-04 08:22:39
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 03-09-2019 o 14:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy synchronizacja oznacza "od czasu do czasu chcę mieć dostęp do
    > starych plików na starym dysku w starym komputerze, których to danych
    > jednak nie chcę przenosić na nowy komputer (bo np. stary HDD > nowego
    > SSD)"?

    Nie.
    Synchronizacja oznacza "wybrane przeze mnie foldery są identyczne co do
    zawartości w obu miejscach".

    Z tym, że SyncThing posiada szerokie możliwości w tym zakresie, na
    przykład folder może być "receive only", to znaczy przyjmować zmiany
    dokonane w folderze zdalnym, a samemu nie propagować zmian dokonanych
    lokalnie.

    Jeśli masz możliwość postawienia maszyny pośredniczącej - ja mam na
    przykład mały komputerek z linuxem robiący też za maszynę do backupu -
    to SyncThing jest świetny. Jego wadą jest dosyć wysokie zużycie zasobów,
    zwłaszcza procesora.

    Potrafi też wysyłać zmiany blokami. Robiliśmy z kolegą kiedyś
    eksperyment - zsynchronizowaliśmy kiedyś film, 8GB a następnie zmieniłem
    w tym pliku jeden bajt. SyncThing myślał, liczył, a następnie przesłał
    kilka MB danych.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 43. Data: 2019-09-04 11:25:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli nie jest to odpowiedź na pytanie Zochy otwierającej wątek.

    -----

  • 44. Data: 2019-09-04 11:39:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-03 o 14:02, Dominik Ałaszewski pisze:
    > (...)
    > Ja mam nawet dwa: raspberry pi w domu i VPS (z promocji w Arubie
    > za 5 zł/mies :-) Swoje komputery mam skonfigurowane w klaster
    > synchronizacji tak, że każdy z nich (stacjonarka, laptop, wirtualka
    > w pracy) jest zsynchronizowany z tymi dwoma, ale nie z sobą
    > nawzajem. Więc gdy coś robię na stacjonarce- edytuję arkusz
    > kalkulacyjny, dodaję plik- to mogę wyłączyć stacjonarkę, za godzinę
    > włączyć lapka i moje pliki są tam, gdzie mają być.
    > (...)

    Jaki czas musi upłynąć od zapisania dokumentu, aby tenże się zreplikował?
    A jeśli równocześnie mam w edycji kilka/kilkanaście dokumentów?
    O co chodzi: mam coś otwarte w edycji, dzwoni klient. Zapisuję i zamykam
    dokumenty, zadzieram kiecę i lecę. Jak długo zadzierać kiecę?

    Czy synchro może obejmować bazy MS-SQL?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2019-09-09 16:53:26
    Temat: Re: Jak połączyć 2 domowe laptopy? Synchronizacja folderów
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Stregor" news:qknl7j$i90$1@adenine.netfront.net
    > eksperyment - zsynchronizowaliśmy kiedyś film, 8GB a następnie zmieniłem w
    > tym pliku jeden bajt. SyncThing myślał, liczył, a następnie przesłał kilka
    > MB danych.

    Czy mam rozumieć, że program dzieli sobie pliki na bloki po kilka MB i jak
    widzi zmianę sumy kontrolnej pliku, bo któryś n-ty bloku pliku zmienił się o
    Bajt, to dosyła tylko te zmieniony blok?
    A co się stanie jakbyć ten film przesunąć do jakiegoś podfoldera?
    Będzie przerzucał 8GB nowych danych czy jakieś szczątkowe kilka KB korekty o
    zmiane ścieżki pliku?

  • 46. Data: 2019-09-09 16:53:54
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Dominik Ałaszewski" news:qklceh$eue$2@news.vectranet.pl
    > jakiegoś programu do synchronizacji (syncthing, klony rsynca,
    > microsoftowe SyncToy czy co tam będzie działać na XP- tego typu
    > softu jest mnóstwo).

    Mnóstwo tylko traf na ten jeden dobry, który spełni oczekiwania szukające.
    Nie każdy chce mieć kobajny o olbrzymich możliwościach, w których niejeden
    się gubi.
    Poszukuję od lat bezskutecznie małego programu, który tylko synchronizuje
    foldery, nic więcej nie potrzeba.
    Nie potrzebuję komunikacji przez IP, bo synchro odbywa się w obrębie danej
    maszyny. Program ktory zagada pod XP.
    Swego czasu z kilku jakie wskazano, w miarę przyjaźnie wyglądował "Cobian
    Backup" dla win.
    Ale nie do końca robił to czego oczekuję, za każdym razem od nowa przerzucał
    dane z datą nowej, zaplanowanej synchronizacji.
    A mi chodzi o program, który będzie realizował:
    Mamy sobie n-folderów na dysku roboczym i
    chcemy je co jakiś czas cyklicznie archwizować na drugim dysku (penie,
    itp.), który na tą
    okoliczność raz na jakiś czas podłączymy do danej maszyny. Wtedy program
    odpowiedzialny za
    robienie "lustra" wszystko sobie sprawdzi co już ma, czego nie ma na
    docelowym dysku, braki sobie dociągnie z dysku podlegającemu archwizacji,
    pliki zmienione (rozrosły się) na źródle skoryguje, dopisze ciąg dalszy w
    kopii bez potrzeby przerzucania od nowa całego pliku.
    Czyli nawet nie ma potrzeby aby mu planować jakieś zadania. Po prostu
    relizujemy synchro przez ręczne uruchomienie program, a on sobie porówna
    źródło-kopia i skoryguje różnice w zawartości.
    Oczywiście, żawsze można się bawić w ręczne 100% kopiowanie od nowa bez
    sprawdzania co już było a co trzeba dociągnąć, co nadpisać. Czyli od nowa
    100% danych przewalać bez względu czy już je kiedyś przenosilśmy czy też
    nie.
    Jak w źródle zmieniły się daty niektórym plikom (czyli były modyfikowane) to
    zapyta czy nadpisać (albo sam je "wyrówna" bo ma być lustro). Jak któryś z
    plików zmienił ścieżkę (był w folderze A, został przesunięty do foldera B i
    żeby na kopii nie występował od tego momentu zarówno w folderze A i B,
    tylko w samym B gdzie został przesunięty) to też wyłapie, że już ma taki
    plik, tylko na innej ścieżce i zapyta czy przesunąć w lustrze (lub zrobi to
    bez pytania, bo zadaniem ma być lustro 1:1 wskazanych źródłowych folderów).
    Samo ręczne przenoszenie plików ma tą wadę, że nie ma odróżnienia dla
    nadpisywanych plików, których nazwy są te same, aby tylko próbował
    przepychać pliki (lub lepiej niewielkie dane korekcyjne aby stary plik
    uczynić nowym aktualnym), którym zmieniła się data edycji (co by oznaczał,
    że było coś w nim grzebane). Chyba, że program ma taką opcję, że napisuje
    plik tylko wtedy gdy zmieniła się jego data modyfikacji ( czy suma kontrolna
    jak się zawartość zmieniła), a pliki które mają takie same daty (czyli nie
    zostały naruszone i mają niezmienną sumę kontrolną w relacji: dysk źródło ->
    dysk kopia
    w ogóle nie próbuje kopiować tylko omija, w kopii nic na ich temat nie
    dopisuje.

  • 47. Data: 2019-09-10 09:47:47
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 09-09-2019 o 16:53, jedrek pisze:
> [...]
    > jak widzi zmianę sumy kontrolnej pliku, bo któryś n-ty bloku pliku
    > zmienił się o Bajt, to dosyła tylko te zmieniony blok?

    Tak. Nie znam oczywiście dokładnego algorytmu - choć dla chcącego nic
    trudnego (open source), ale dokładnie tak to wyglądało

    > A co się stanie jakbyć ten film przesunąć do jakiegoś podfoldera?
    > Będzie przerzucał 8GB nowych danych czy jakieś szczątkowe kilka KB
    > korekty o zmiane ścieżki pliku?

    Nie testowałem tego osobiście, ale testowałem inny scenariusz.
    Komputer X udostępnia folder A
    Komputer Y folder A pracowicie ściąga, i po jakimś czasie A na X = A na Y
    Komputer X przestaje udostępniać folder A (format dysku), następnie
    folder A zostaje tam przekopiowany z paluszka, w inną lokalizację.
    Inaczej się nazywa, na innej ścieżce leży, ale ponownie zostaje
    udostępniony na komputerze X.
    Komputer Y zaczyna go synchronizować w swój folder A. I synchronizuje
    parędziesiąt KB.

    Więc PRAWDOPODOBNIE tak samo zachowa się przeniesienie filmu.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor