  • 31. Data: 2019-06-13 16:59:15
    Temat: Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Od: z <...@...pl>

    Etam...
    Jeden dzień przestoju w małej firemce ;-)
    Chciałem dobrze. Przyśpieszyć i powiększyć ;-)

  • 32. Data: 2019-06-13 19:51:25
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-08 o 21:12, TM pisze:
    Po analizie forów angielskich znalazłem rozwiązanie problemu. Dało się
    to zrobić AKRONISEM. Problem w tym, że początkowo popełniałem błąd.
    Windows 10 widział obydwa dyski jako systemowe i głupiał, wskazując na
    błąd. Dlatego po sklonowaniu ACRONISEM, należy nie wychodzić z niego,
    wyłączyć twardo komputer (przytrzymać wyłącznik przez kilka sekund). Po
    wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System
    wystartuje na NVMe.

  • 33. Data: 2019-06-13 23:24:52
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 19:51, TM pisze:
> [...]
    > wyłączyć twardo komputer (przytrzymać wyłącznik przez kilka sekund). Po
    > wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System

    W BIOS-ie nie da sie tego najpierw ustawić?

    --
    animka

  • 34. Data: 2019-06-14 02:46:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TM" 5d028d1f$0$528$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    AKRONISEM. Problem w tym, że początkowo
    > popełniałem błąd. Windows 10 widział obydwa dyski jako systemowe i głupiał,

    IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

> [...]
    komputer (przytrzymać wyłącznik przez kilka
    > sekund). Po wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System

    Jesteś pewien, że to rozwiązanie jest zgodne z zamiarem twórców Acronisa?
    W wolnej chwili chyba muszę spróbować tego Acronisa. ;)
    Kopiowałeś bajt do bajta czy inaczej?

    SATA na SSD NVMe za pomocą ACRONISA. Może trzeba
    uruchomić jako dysk systemowy zarówno z M2 jak i
    uniknąć instalowania aplikacji na dysku.

    - IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
    - Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed ,,głupieniem''?
    - Dlaczego W10 nie zgłupieje, zanim nagle zostanie wyłączony?
    (dlatego, że Acronis zabierze ten dysk dla siebie na czas pracy)
    - Co z dyskiem SATA po takim czymś?
    - Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
    - Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 35. Data: 2019-06-14 03:07:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > kilka sekund). Po wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić
    > komputer z dyskiem NVMe. System wystartuje na NVMe.

    Próbowałeś rad z tych:

    https://www.youtube.com/watch?v=8bidRa0JMe4
    https://www.youtube.com/watch?v=VF_Tx33PvvY

    filmów?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 36. Data: 2019-06-14 09:49:42
    Od: ń <...@...n>

    Dobrze wiedzieć na przyszłość ;-)
    Ale pozytywny efekt mógłbyś osiągnąć:
    * program do klonowania uruchamiać nie spod Win, lecz jako live z płyty/pendrajwa;
    i wydaje mi się, że także:
    ** podłączając jeden z dysków nie do szyny w kompie, lecz przez przejściówkę
    (obudowę) usb.
    Przy klonowaniu obydwu podpiętych w środku miałeś problem z podpisem jak już pisał
    "z" (co za czasy, wymyślają sobie nicki krótsze
    niż chińskie nazwiska, w Chinach to wiadomo oszczędność papieru na książki
    telefoniczne i akta bezpieki ;))

    -----

  • 37. Data: 2019-06-14 15:45:07
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > wyłączyć twardo komputer (przytrzymać wyłącznik przez kilka sekund). Po
    > wyłączeniu odłączyć SSD SATA i odpalić komputer z dyskiem NVMe. System

    Czyli, że jak? Acronisa nie używałeś z USB/DVD, tylko jaką wersję na
    działającym systemie?
    No i wychodzi na to że w BIOS/UEFI nie zmieniałeś po klonowaniu
    kolejności bootowania.

  • 38. Data: 2019-06-14 15:47:54
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-13 o 23:24, Animka pisze:

    > W BIOS-ie nie da sie tego najpierw ustawić?

    Trzeba ustawić dopiero po klonowaniu

  • 39. Data: 2019-06-14 16:02:36
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    > "TM" 5d028d1f$0$528$6...@n...neostrada.pl
    >

    > IMO nie pisałeś do tej pory o tym wskazaniu na jakiś błąd.

    "Wyskoczył" BSOD

    > Jesteś pewien, że to rozwiązanie jest zgodne z zamiarem twórców Acronisa?
    > W wolnej chwili chyba muszę spróbować tego Acronisa. ;)
    > Kopiowałeś bajt do bajta czy inaczej?

    Nie użyłem tej opcji, użyłem klonowania dysków, Acronis był uruchomiony
    z bootowalnego pendriva

    Próbowałem innych programów, ale tylko Acronis zadziałał (w końcu).

    > - IMO takie wyłączenie nie jest bezpieczne.
    > - Dlaczego takie nagłe wyłączenie miałoby uchronić W10 przed
    > ,,głupieniem''?

    Kiedy próbowałem normalnie wyłączać zawsze kończyło się błędem.

    > - Co z dyskiem SATA po takim czymś?
    Po poprawnym starcie NVMe podpiąłem dysk z powrotem i ustawiłem
    odpowiednią kolejność bootowania w BIOS-ie. Stary dysk SATA obecnie
    "robi" jako dysk D

    > - Po takim kopiowaniu oba dyski mają te same podpisy?
    > - Po takim kopiowaniu obie partycje systemowe mają te same podpisy?

    Nie sprawdzałem tego, ważne że nowy dysk pędzi jak FORMUŁA 1.

    PS. Jestem totalnym amatorem - dziadkiem po 70-tce, więc wybaczcie brak
    odpowiedzi na niektóre pytania :-)

  • 40. Data: 2019-06-14 16:10:58
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    > "TM" 5d028d1f$0$528$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Próbowałeś rad z tych:
    >
    >  https://www.youtube.com/watch?v=8bidRa0JMe4
    >  https://www.youtube.com/watch?v=VF_Tx33PvvY
    >
    > filmów?

    Jak już wyżej napisałem jestem ponad 70-letnim dziadkiem (poważnie),
    więc już percepcję mam ograniczoną. Korzystałem tylko z angielskich
    forów. Dziękuję za ciekawe adresy URL.