  • 21. Data: 2019-06-11 18:48:44
    Temat: Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 21:05, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Tylko kilka razy z życiu użyłem czegoś innego niż tandem clonezilla/gparted(na
    jednym ze
    > swoich dysków, Revodrive, ale to było jakieś 5 lat temu, zdaje się, że poprawili
    > niedogodność).
    > W przypadku jw pozostaje obcięcie partrycji przed wykonaniem backupu(nic trudnego).

    Niby tak, ale założenie jest takie, że jest to niewykonalne ;)

    > Oczywiście można użyć czegoś "darmowego", ale ograniczenia może to mieć
    wkurwiające, poza
    > tym nie lubię, kiedy sposób działania programu jest tajny lub robi on coś, czego
    się po
    > nim nie oczekuje.

    Dlatego wtedy kupiłem HDClone Pro. Łykał wszystko co miałem pod ręką i
    odtwarzał bezbłędnie, od systemów embedded na CF'ach przez DOS'y, XP'ki,
    7-ki, soft-raidy itp, niezależnie czy płyta i procesor to jakaś ISA CPU
    Card z procesorem Geode i 32MB RAM, czy PLC-PC Beckhoffa, a uruchamiana
    apka czy to z płyty CD (własny boot), czy USB a kończąc na LiveXP z USB
    lub HDD.
    Nie żebym reklamował, ale po prostu na moje potrzeby nic innego tak
    dobrze wtedy nie działało (wersja 4, teraz jest widzę 8 ale nie mam
    potrzeby aktualizacji).

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2019-06-11 18:51:51
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-08 o 21:12, TM pisze:
    Niestety, żadna z proponowanych metod nie doprowadziła do sklonowania
    dysku systemowego SATA na dysk NvMe. Klonowanie owszem jest dokonane,
    ale dysk nie da się uruchomić jako systemowy.Pozostaje serwis.

  • 23. Data: 2019-06-12 13:22:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 09:15, TM pisze:
    > Oba dyski Samsunga. Jeden 512 GB, drugi 500 GB. Start z pendrajwa i po
    > przeniesieniu Windows chciał się koniecznie naprawiać, po czym kicha.

    Chwila. A może chodzi o podpis dysku. Po sklonowaniu (złym programem ;-)
    ) oba dyski mają taki sam PODPIS i jeśli uruchomi się je razem to system
    głupieje i merdają mu się ścieżki do katalogów systemowych (C: D:). Po
    czym system jest do naprawy.

    Tak było za starych windowsów. W10 tego nie sprawdzałem. Uruchamiałeś
    windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma dyskami?

  • 24. Data: 2019-06-13 02:45:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d00e095$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    > Tak było za starych windowsów.

    Do WXP z jego 'boot.ini'.
    (dlatego kasowałem i odkasowywałem zbędne partycje)
    Od czasu BCD ten problem raczej nie zaistnieje.

    Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

    > W10 tego nie sprawdzałem. Uruchamiałeś windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma
    dyskami?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-06-13 11:55:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d00e095$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    > Chwila. A może chodzi o podpis dysku. Po sklonowaniu
    > (złym programem ;-) ) oba dyski mają taki sam PODPIS

    To bardzo zły program. Dobry program koryguje ten podpis i koryguje
    stosowne wpisy w rejestrze. Mimo tych wysiłków nadal WXP potrafi ;)
    pomylić się przy literacji.

    > i jeśli uruchomi się je razem to system głupieje

    Część potrafi brać z jednej (zwykle z kopii) partycji a część z innej.

    > i merdają mu się ścieżki do katalogów systemowych
    > (C: D:). Po czym system jest do naprawy.

    Jeśli pierwszy raz uruchomi się poprawnie, nie ma później problemów
    mimo wielu kopii tego samego WXP na tym samym dysku fizycznym.

    > Tak było za starych windowsów. W10 tego nie sprawdzałem.
    > Uruchamiałeś windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma dyskami?

    Pod W10 tego problemu nie załapałem -- od czasu BCD jest pod tym względem lepiej.

    -=-

    TM ma dwa dyski fizyczne (dwa nośniki) a opisany przez Ciebie problem
    raczej ;) nie pojawi się, gdy te kopie są na dwóch różnych dyskach,
    bo dyski też mają swe własne podpisy.

    -=-

    U siebie, po skopiowaniu partycji systemowej z WXP, po prostu kasowałem
    wszystkie kopie WXP poza stworzona kopią, odpalałem WXP, po czym (spod
    tego chodzącego WXP) odkasowywałem wszystko (co trwało tak zwana chwilę)
    i nadawałem (bądź nie) literki partycjom.

    Przy okazji zauważyłem, że Paragony odkasowują bezproblemowo, przy okazji
    naprawiając to i owo w razie potrzeby (tak można naprawić drobne błędy
    w padniętej partycji) podczas gdy inne partycjonery -- niekoniecznie. ;)

    Do różnych wersji W warto użyć różnych wersji Paragonów. ;)
    Do merdania w BCD można użyć bezpłatnego w domu 'EasyBCD'.

    https://neosmart.net/EasyBCD/

    Po polsku można by napisać ABCDEasy. ;)

    Warto pozakładać BCD na wielu partycjach, by w razie czego ;) mieć z czego startować.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2019-06-13 12:25:49
    Od: z <...@...pl>

    > Jeśli pierwszy raz uruchomi się poprawnie, nie ma później problemów
    > mimo wielu kopii tego samego WXP na tym samym dysku fizycznym.

    Do momentu restartu systemu i uruchomienia z jednym dyskiem ;-)

  • 27. Data: 2019-06-13 12:26:36
    Od: z <...@...pl>

    > Ponadto n ma dwa dyski fizyczne -- tym bardziej ten problem odpada.

    Zawsze klonowałem całe dyski i problem był

  • 28. Data: 2019-06-13 12:39:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d0224dd$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > Zawsze klonowałem całe dyski i problem był

    Bajt do bajta? Razem z podpisami dysków?
    WXP gubi się w literowaniu, ale niekoniecznie za sprawą zdublowania podpisów.

    "z" 5d0224ae$0$529$6...@n...neostrada.pl

    > Do momentu restartu systemu i uruchomienia z jednym dyskiem ;-)

    IMO trochę fantazjujesz -- odłączenie dysku nie może namieszać.
    (u mnie nie mieszało -- miałem w blaszaku dwa fizyczne dyski,
    które czasami pracowały razem, a czasami -- nie)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2019-06-13 14:46:10
    Od: z <...@...pl>

    > Bajt do bajta? Razem z podpisami dysków?
    > WXP gubi się w literowaniu, ale niekoniecznie za sprawą zdublowania
    > podpisów.

    Kilka razy na XP to robiłem i problem był z podpisem (identycznym).
    Nawet robiłem test i zerowałem początek dysku aby potem go wykorzystać
    jako magazyn w tym samym kompie. Wtedy się nic nie działo.
    Jak normalny biały człowiek. Sklonowałem na nowy większy szybszy i
    sprawdziłem jego poprawne działanie było OK.
    Jak podpiąłem stary żeby go wyczyścić i przeformatować na magazyn to
    system się wysypywał. Przy trzecim restarcie.

    Wiem że tak było kiedyś ale ciągle mam w głowie żeby przemyśleć co i
    kiedy podpinam ;-)

  • 30. Data: 2019-06-13 16:05:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5d024594$0$540$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > poprawne działanie było OK. Jak podpiąłem stary żeby go wyczyścić
    > i przeformatować na magazyn to system się wysypywał. Przy trzecim

    Widzę, że masz traumatyczne przeżycia, w które trudni mi uwierzyć. ;)

    -=-

    Tak czy siak -- TM nie klonował całego dysku
    (klonował partycję, zapewne też nie bajt
    do bajta, bo programy kopiujące partycje
    zwykle tak nie klonują)
    bajt po bajcie (BTW -- czym Ty tak klonujesz?)
    więc nie w tym problem.

    -=-

    Do klonowania bajt do bajta używam 'WinHex'.
    Czasami nawet ;) przerywam w trakcie klonowania,
    bo mi wystarczy tylko początek kopii... ;)
    (dlatego dla ważne może być wzajemne ułożenie informacji)

    Ogólnie trudno ;) mieć te same podpisy dysku czy partycji
    w jednym komputerze, więc IMO coś plączesz. Problem zaczyna
    się, gdy program klonujący nie skoryguje wpisów w rejestrze W.

    -=-

    - Miałem masę kopii DOSa -- to oczywiste. ;)
    - Kopie WinDosa to kopie DOSa poczynione SYSami ;)
    itp. wzbogacone po prostu kopiami plików.
    - WXP itp. kopiowałem za pomocą partycjonerów (różne wersje Win
    wymagają nieco innego traktowania) ale nie miałem z tym problemów.
    - Od W7Startera posiłkuję się 'BCD Easy', o którym wspomniałem.

    -=-

    TM pisze, że kopia jego systemu >>nie bootuje<<, nie
    zaś, że >>bootuje, ale wywraca się<< -- czy jakoś gubi.

    Jak na razie u mnie ANI RAZU W10 (przerabiałem różne wersje
    w sumie kilkadziesiąt razy) nie pogubił się w literowaniu.
    IMO przy dobry wiatrach ;) można po prostu zlecić skopiowanie
    W10 wiele razy (na ten sam dysk czy inaczej -- w tym samym
    komputerze) i od razu móc przebootować z dowolnej kopii.

    IMO pod tym względem W10 (i wcześniejsze, operujące na BCD)
    są lepsze/stabilniejsze/mniej_kapryśne od WXP i im podobnych.

    -=-

    BCD Easy nie zakładał bootów na UEFI/GPT -- być może tak jest nadal.
    Można sklonować system razem z BCD lub przejść na MBR, aby móc
    założyć BCD na wielu partycjach, co może ;) przydać się...

    Mając wiele dysków w kompie -- warto mieć BCD na każdym z tych dysków.

    --