  • 31. Data: 2017-09-18 19:17:17
    Temat: Re: Jak rozwiercic kulkę wianka rowerowego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Rozgrzany pierścień zwiększa swoją średnicę -- tak zewnętrzną, jak
    > i wewnętrzną. Kiedyś w podręczniku szkolnym do fizyki VI klasy było
    > takie doświadzczenie. Z kulką dopsowaną średnicą do wnętrza, którą
    > też mozna było podgrzewać. Za topologiczny model pierścienia mozna
    > przyjąc torus. Wszystkie przedmioty z dziurką są homeomorfizmami
    > torusa.

    Zatem - bo mnie przekonałeś - przy okazji rozwiązałeś być może problem.
    Podgrzewał bym aluminiową obudowę - tal się wolniej nagrzewa. Może kulka
    wypadnie.

  • 32. Data: 2017-09-18 19:49:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Tomasik napisał:

    > Zatem - bo mnie przekonałeś - przy okazji rozwiązałeś być może problem.
    > Podgrzewał bym aluminiową obudowę - tal się wolniej nagrzewa. Może kulka
    > wypadnie.

    Ten problem, to tutaj każdy rozwiązuje własny, taki jaki sobie wyobraża.
    Wyobrażenia nie muszą mieć wiele wspólnego z rzeczywistością, bo osoba
    dotknięta problemem nie raczyła opisać go precyzyjnie i skąpi informacji
    na temat jego istotnych szczegółów. Ja wyobrażam sobie to tak, że lekko
    nadwymiarowa kulka wpadła i zakleszczyła się jedynie pod własnym ciężarem.
    Gdyby nie próby gmerania przy niej wiertłami i wpychanie jej dalej, to by
    łatwo wypadła. Odwrócić klamota otworem do dołu, dać działać grawitacji,
    pomóc jej przydając układowi dodatkowe przyśpeszenie przez walenie młotem
    z różnych stron. I powinna wypaść. A jeśli nie, to grzać palnikiem, dmuchać
    kompresorem, jeśli jest gdzie. Albo ssać (choćby paszczowo) podłączonym
    wężykiem.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2017-09-18 20:13:50
    Od: 4...@g...com

    Kulki sa hartowane na wskros, znaczy cala jest tak twarda jak na zewnatrz. Jesli ma
    byc otwor to tylko elektrodrazarka. Od razu mozna zrobic otwor z gwintem jak to madra
    elektrodrazarka bedzie. Tylko po co robic w kulce otwor jak moze sie da prosciej. Na
    razie tworce tematu wywialo i nie odpowiada na pytania.

  • 34. Data: 2017-09-20 11:04:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > A jak mrozi się most, to który koniec? Przy mrożeniu zmniejsza się
    > objętość, ale o ile przy pełnej bryle wymiary, to w wypadku otworu
    > zmniejszenie objętości łączy się ze zwiększeniem otworu.

    Zaiste, trzeba reformować szkolnictwo.

  • 35. Data: 2017-10-03 14:06:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To chyba podgrzac. Podgrzany rownomiernie korpus sie rozszerzy, kulka
    > mniej i moze wypadnie.

    Podgrzać. Tak wyciągałem stalowe łożysko z aluminiowego zabieraka na kole
    (też motocyklowym). Palnik i samo wypadło :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]