  • 11. Data: 2020-03-17 15:44:28
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-17 o 13:42, Cavallino pisze:

    > Tak, już to skorygowałem.
    > Zakaz dotyczy tylko niektórych przejść, akurat czytałem artykuł o
    > przejściu w Lubieszynie, na którym nie można było wyjechać.
    >
    > Poza tym - albo nie doczytałem, albo nie było wzmianki o chorobie żony,
    > sam sobie to dopowiedziałeś?

    Chora nie jest, ale w jakiś sposób ułomna - nie zna żadnego języka
    obcego. Lecąc do Berlina musiałaby z lotniska dostać się na granicę, co
    ją po prostu przeraża... Chyba jednak zostanie (ma gdzie mieszkać), aż
    sie skończy ta zadyma albo spróbuje dostać się do Londynu na te samoloty
    LOT-u (bo z pipidówki, w której jest, raczej nie polecą).

    T.

  • 12. Data: 2020-03-17 15:44:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-17 o 15:39, nadir pisze:

    > Żona pociągiem z Berlina do Frankfurtu, a potem piechotą do Słubic, a Ty
    > czekasz na nią w Słubicach. Pół świata tak teraz wraca.
    > Jak wyjedziesz samochodem z Polski, bo zakazu nie ma, to powrót czeka
    > Cię w kolejce do granicy od strony Niemiec.
    > Ewentualnie jak nie pasują Ci Słubice, to inne przejście graniczne, ale
    > na tych samych zasadach. Samochód po naszej stronie i granice
    > przekraczasz pieszo.

    Dzięki.
    T.

  • 13. Data: 2020-03-17 15:49:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przejściu w Lubieszynie, na którym nie można było wyjechać.

    >Poza tym - albo nie doczytałem, albo nie było wzmianki o chorobie

    Nie bylo ... ale przyznasz, ze brzmi prawdopodobnie, wiec nie powinni
    sie sprzeciwiac wyjazdowi :-)

    A jak sie sprzeciwia, to do prezydenta i niech wysyla rzadowy samolot
    :-P

    J.

  • 14. Data: 2020-03-17 18:23:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Chora nie jest, ale w jakiś sposób ułomna - nie zna żadnego języka
    >obcego.

    To moze troche utrudniac.

    >Lecąc do Berlina musiałaby z lotniska dostać się na granicę, co ją po
    >prostu przeraża...

    A z ktorego lotniska ?

    Wersja a) - posluchac dookola, moze sie jakis rodak trafi i pomoze.

    Wersja b) - do taksowki, napisac sobie na karteczce Berlin Hbf
    (Hauptbahnhoff - Dworzec Glowny), co chwile jezdzi pociag
    do Frankfurt nach Oder /Frankfurt(Oder) - ważne, zeby nie pomylic
    z innym Frankfurtem i po godzinie jest nad Odrą.

    Bilet mozna kupic w automacie czy przez internet
    www.bahn.de

    Tylko radzę zacząc rano, bo w nocy moze byc gorzej z pociagami.

    >Chyba jednak zostanie (ma gdzie mieszkać), aż sie skończy ta zadyma
    >albo spróbuje dostać się do Londynu na te samoloty LOT-u (bo z
    >pipidówki, w której jest, raczej nie polecą).

    A to moze byc najlepsza opcja ... chyba, ze sie zarazi...

    J.

  • 15. Data: 2020-03-17 19:10:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    Ciekawe, że nikt nie wpadł na pomysł rozdzielenia ruchu osobowego
    i towarowego na granicy. Premier taki nierozgranięty czy tez nikt nie
    podpowiedział
    jak to będzie wyglądało po kilku godzinach?

  • 16. Data: 2020-03-17 19:11:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-17 o 18:23, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tylko radzę zacząc rano, bo w nocy moze byc gorzej z pociagami.

    > A to moze byc najlepsza opcja ... chyba, ze sie zarazi...

    Tak bym zrobił, ale wytłumacz kobiecie... Napisałbym karteczkę "Bitte
    nicht schießen, nach Frankfurt an der Oder" i niech walczy... :-)
    T.

  • 17. Data: 2020-03-17 19:12:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-17 o 15:44, nadir pisze:
    > No i spiesz się chłopie, bo od jutra Niemcy zamykają, nie wiem czy
    > wszystkie i w całej Brandengurgi, ale przedszkola i szkoły. Po cichu się
    > mówi, że zamkną też granicę z Polską, może nie jutro, ale za dzień, dwa,
    > kto wie?

    I będzie jak za komuny - przekraczanie zielonej granicy z Niemcami.
    Tylko w drugą stronę... :-)
    T.

  • 18. Data: 2020-03-17 21:19:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przepowiednia zaczyna się realizować. W jednym z punktów jest że będą Polacy uciekać
    z niemiec do Polski.

  • 19. Data: 2020-03-17 21:49:50
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Uciekaj do Polski, twój dziadek i babcia już tam są ;-)

    https://radioszczecin.pl/1,402464,niemieccy-emeryci-
    zawroceni-na-granicy-z-polska

  • 20. Data: 2020-03-18 18:45:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >>
    >Tak bym zrobił, ale wytłumacz kobiecie... Napisałbym karteczkę "Bitte
    >nicht schießen, nach Frankfurt an der Oder" i niech walczy... :-)

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/zam
    kni%c4%99te-granice-kto-i-kt%c3%b3r%c4%99dy-mo%c5%bc
    e-wjecha%c4%87-do-polski/ar-BB11iCzz

    Otwarte przejscie ... Świecko - Frankfurt na A2;

    Ale A2 to nie Frankfurt-Slubice, a spacerowac po autostradzie nie
    wolno.

    Albo dzwon do Słubic i sie pytaj, albo jedz do Berlina i odkibluj
    swoje 2 tygodnie,
    albo niech czeka w tej Anglii lub dzwon do ambasady i pytaj o lot ...

    Pociagi nie kursuja, autostopa lapac ? Tirmana jakiegos ?

    J.