  • 71. Data: 2018-10-24 15:30:08
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-10-21 o 22:14, m4rkiz pisze:
> [...]
    VAIDxsg6gyEhF/view?usp=sharing

    > od ponad roku mam takie u siebie
    >
    > http://info.radiopark.com.pl/index.php/wiadomosci/kr
    apkowice/item/19086-nowe-rondo-w-tydzie%C5%84-seria-
    st%C5%82uczek-w-krapkowicach

    > zdaniem drogówki zielony ma pierwszenstwo
    >
    > http://tygodnik-krapkowicki.info/spolecznosc/93-rozm
    owa-tygodnia/4790-kierowcy-zle-jezdza-po-rondzie

    > "Niejednokrotnie dochodzi do wjeżdżania na nie niemal w jednym czasie
    > aut z dwóch stron i to powoduje dezorientację. Prawo o Ruchu Drogowym
    > mówi, że w tym przypadku jeśli pojazdy wjeżdżają na skrzyżowanie
    > jednocześnie, to przy obecnym oznakowaniu pierwszeństwo ma pojazd jadący
    > z prawej strony. "

    Ale pierdoła, policjant zrównał rondo do skrzyżowania równorzędnego.
    Większych bzdur już dawno nie słyszałem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 72. Data: 2018-10-24 15:38:03
    Temat: Re: Jak się zachować. Zielony ma pierwszeństwo.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie musi byc takiego znaku o jaki pytasz bo zalatwia to znak ustap pierwszenstwa
    wszystkim. Czy jestes na tyle bystry zeby samemu wymyslic co oznacza "wszystkim" czy
    trzeba Ci to na krowach wytlumaczyc?

  • 73. Data: 2018-10-24 15:52:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-24 o 14:31, Marek S pisze:

    > Bo o tym mówi znak A-7. Należy ustąpić pierwszeństwa nawet jeśli ktoś
    > inny jechałby pod prąd.

    Hmm, rozumiem że w przypadku drogi jednokierunkowej, stosujesz również
    zasadę "prawej ręki" polega pewnie ona na tym, że jesli ktoś jedzie pod
    prąd i przywali Ci z lewej strony, to jego wina a jak z prawej to Twoja
    :D Jak pójdzie na czołowe to obopólna bo nie uniknąłeś kolizji :D

    Generalnie jakby nie patrzeć, w przypadku omawianego ronda jedynie
    kamera w czerwonym jest w stanie udokumentować kto pierwszy wjechał na
    rondo.
    Czyli punkt dla czerwonego :]

    Do kolizji dochodzi w obrębie wjazdu "zielonego" a on zawsze ma dalej do
    skrzyżowania niż czerwony i tym samym przegrywa o milimetry. Nikogo w
    tym przypadku nie powinna obchodzić prędkość czy czas wjazdu gdyż
    również nie ma na to dowodu :]

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 74. Data: 2018-10-24 15:58:02
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 00:52, Marek S pisze:
> [...]

    Przekroczyć to mieć już za sobą.

    > 1 mikron lub mniej?
    >
    > Przepis wyraźnie mówi o wjeżdżaniu na skrzyżowanie i nie precyzuje jaki
    > procent długości pojazdu poza linią zatrzymania definiuje termin wjazdu.
    > Z tego wnioskuję, że jakakolwiek część długości pojazdu, która znajdzie
    > się w obrębie skrzyżowania określa jego status jako wjechany.

    To przed tą linią też możesz mieć już obręb skrzyżowania. Tak wnioskujesz?

  • 75. Data: 2018-10-24 16:02:19
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 14:36, Marek S pisze:

    > To jak jeździmy, to jedna sprawa. Odrębną są przepisy. Ja tylko o nie
    > pytałem. Osobiście nie mam problemów np. takich jak autor tego nagrania:
    >
    > https://youtu.be/WsBatwL1S2I?t=490

    Następna scena: znaki na słupach i zdziwienie, że ktoś któregoś nie
    zauważył?

  • 76. Data: 2018-10-24 18:24:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-10-2018 o 20:47, Marek S pisze:

    > A jak do tego się ma zapis:
    >
    > §36
    > 2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    > kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    > wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.
    >
    > Czyli w sytuacji gdy zielony przekroczy linię zatrzymania a czerwony
    > będzie tuż przed nią, to czerwony musi ustąpić zielonemu. Czy coś źle
    > interpretuję?

    Tak, bo piszesz o sytuacji w której zielony zatrzyma się na rondzie, a
    czerwony, który nadjechał później, w niego wjedzie.
    A tylko w tej sytuacji można mieć wątpliwości - bo jest zakaz taranowania.

    W żadnej innej sytuacji nikt nie będzie się bawił w rozstrzyganie kto w
    jakiej milisekundzie wjechał na rondo, dokładnie tak samo jak na zwykłym
    skrzyżowaniu.
    Z założenia zostanie uznane, że ten co miał wcześniej wjazd, wjechał na
    rondo pierwszy, a drugi próbował wymusić pierwszeństwo, którego nie
    posiadał.

  • 77. Data: 2018-10-24 19:09:31
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie? Korekta. Pierwszeństwo czerwony.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-10-24 o 15:23, Karol5 pisze:

    > Przy założeniu że na rysunku są typowe, popularne samochody
    > osobowe, to kierujący czerwonym już jest na rondzie, a kierujący
    > zielonym jeszcze nie jest na rondzie. Istotne jest położenie kierującego,
    > a nie jest istotne położenie pojazdu.

    O czym Ty bredzisz? Od kiedy to popularność samochodu i położenie
    kierującego decyduje o pierwszeństwie pojazdu?

  • 78. Data: 2018-10-24 20:53:53
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie? Pierwszeństwo czerwony.
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Od kiedy to popularność samochodu i położenie kierującego decyduje o
    > pierwszeństwie pojazdu?

    Weź Rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych.
    Przeczytaj co oznaczają znaki umieszczane przed wjazdem na rondo.

    Popularność samochodu, ani typ samochodu nie ma znaczenia.
    Zrobiłem takie założenie, bo na rysunku są tylko prostokąty.
    Bez tego założenia inni dyskutanci zaczęli by się czepiać.
    Gdy przeczytasz co oznaczają znaki to wszystko stanie się zrozumiałe.

  • 79. Data: 2018-10-24 22:52:25
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-24 o 15:52, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > prąd i przywali Ci z lewej strony, to jego wina a jak z prawej to Twoja
    > :D Jak pójdzie na czołowe to obopólna bo nie uniknąłeś kolizji :D

    Nie. Jeśli jest znak A-7 to nieważne jaka ta droga jest: czy
    jednokierunkowa, czy nie. Trzeba ustąpić pierwszeństwa. Jeśli wjedziesz
    komuś jadącemu pod prąd przed dziób: on zapłaci za jazdę pod prąd, a Ty
    za wymuszenie pierwszeństwa i spowodowanie kolizji.

    Nie ma sensu nad tym dyskutować, tak jest i kropka.

    > Generalnie jakby nie patrzeć, w przypadku omawianego ronda jedynie
    > kamera w czerwonym jest w stanie udokumentować kto pierwszy wjechał na
    > rondo.
    > Czyli punkt dla czerwonego :]

    Dlatego wożę ze sobą kamerę typu tył/przód - co było krytykowane przez
    niektórych jako przedłużanie sobie fiuta.

> [...]
    > skrzyżowania niż czerwony i tym samym przegrywa o milimetry. Nikogo w
    > tym przypadku nie powinna obchodzić prędkość czy czas wjazdu gdyż

    Załóżmy, że jest nagranie. Tak jak powiedziałem: ograniczmy się do
    przepisów a nie do hipotetycznych sytuacji, gdzie nikt nic nie widział,
    oświetlenie nie działało a zielonego UFO porwało zaraz po zdarzeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 80. Data: 2018-10-24 22:58:59
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-24 o 15:58, kk pisze:

    > Przekroczyć to mieć już za sobą.

    Czyli TIR długości 20m, którego tylny zderzak naczepy jest przed linią
    zatrzymania nie wjechał jeszcze na skrzyżowanie?

    > To przed tą linią też możesz mieć już obręb skrzyżowania. Tak wnioskujesz?

    Wjazd na skrzyżowanie = przekroczenie linii zatrzymania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek