  • 81. Data: 2018-10-24 23:29:41
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-24 o 18:24, Cavallino pisze:

    > Tak, bo piszesz o sytuacji w której zielony zatrzyma się na rondzie, a
    > czerwony, który nadjechał później, w niego wjedzie.
    > A tylko w tej sytuacji można mieć wątpliwości - bo jest zakaz taranowania.

    Wątpię by ktokolwiek z kierowców tak postępował. Skupmy się lepiej na
    realiach. Oba pojazdy są w ruchu.

    > Z założenia zostanie uznane, że ten co miał wcześniej wjazd, wjechał na
    > rondo pierwszy, a drugi próbował wymusić pierwszeństwo, którego nie
    > posiadał.

    Reasumując, nie dowiem się dlaczego głównie czerwone płacą za kolizje?
    Tylko bez słów typu "PIS", "PO", "sędzia".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 82. Data: 2018-10-25 00:05:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-24 o 14:36, Marek S pisze:
    [...]

    > To jak jeździmy, to jedna sprawa. Odrębną są przepisy. Ja tylko o nie
    > pytałem. Osobiście nie mam problemów np. takich jak autor tego nagrania:
    >
    > https://youtu.be/WsBatwL1S2I?t=490
    >
    > ale, tak jak napisałem, nie pytam o kulturę jazdy.

    Ja bym mu przyjebał, mając kamerkę. Wpierdolił mi się na pas i leci z
    wymuszenia i dzwonię na 112 :) Wyssałbym z ubezpieczenia 1kzł a otarcie
    (kontrolowane) bym sam obskoczył pastą K2. On leci po zniżkach. Kurtyna.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 83. Data: 2018-10-25 00:05:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wytlumacze ci dlaczego. To ze niebieski cos klepnal mozna zapomniec. Niebiescy jak
    przyjezdzaja to chca odjechac z mandatem i chuj ich obchodzi czyja byla wina. Jak
    najpierw przepytaja czerwonego i mu nie wcisna kitu o tym ze ten z prawej mial
    pierwszenstwo to beda dusili zielonego. Jak zielony bedzie szedl w zaparte to beda
    kombinowali jak wcisnac mandat czerwonemu.

  • 84. Data: 2018-10-25 01:05:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-24 o 22:52, Marek S pisze:

    > Nie. Jeśli jest znak A-7 to nieważne jaka ta droga jest: czy
    > jednokierunkowa, czy nie. Trzeba ustąpić pierwszeństwa. Jeśli wjedziesz
    > komuś jadącemu pod prąd przed dziób: on zapłaci za jazdę pod prąd, a Ty
    > za wymuszenie pierwszeństwa i spowodowanie kolizji.
    >
    > Nie ma sensu nad tym dyskutować, tak jest i kropka.

    Brednia na resorach :) Podaj podstawę PoRD :D

    > Dlatego wożę ze sobą kamerę typu tył/przód - co było krytykowane przez
    > niektórych jako przedłużanie sobie fiuta.

    A BOK? Z boku tez masz kamerę?

    > Załóżmy, że jest nagranie. Tak jak powiedziałem: ograniczmy się do
    > przepisów a nie do hipotetycznych sytuacji, gdzie nikt nic nie widział,
    > oświetlenie nie działało a zielonego UFO porwało zaraz po zdarzeniu.

    Jako czerwony to bym powiedział że nie mam nagrania :] I co mi zrobisz
    jak nie mam Twojego płaszcza a fizyka wskazuje że JA będąc PRZED Tobą
    (obwód ronda) miałem pierwszeństwo z uwagi na ruch prawostronny i
    WCZEŚNIEJSZY WJAZD? Skoro przywaliłem Tobie będąc na rondzie to znaczy
    że już tam byłem a Ty nagle pojawiłeś się przede mną, wymusiwszy
    pierwszeństwo :]

    Kurtyna.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 85. Data: 2018-10-25 01:07:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-24 o 23:29, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Reasumując, nie dowiem się dlaczego głównie czerwone płacą za kolizje?
    > Tylko bez słów typu "PIS", "PO", "sędzia".

    Bo się zgadzają. Kazda zgoda oznacza przyznanie się do winy a policja
    tylko na to czeka.
    Ja bym nie zapłacił i żądał skierowania do sądu.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 86. Data: 2018-10-25 01:38:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do sadu to daleka droga. Jakies kwity by musieli wypisywac. Oni nie poszli do tej
    roboty zeby pracowac. Wcisneli by drugiemu ze to jego wina. Z sadem to sa mocni jak
    jestes szescset kilometrow od domu.

  • 87. Data: 2018-10-25 06:38:46
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie? Kierujący.
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > A jak "mocno" w/g Ciebie zielony musi przekroczyć linię żeby nabył
    > pierwszeństwo przed czerwonym? Wystarczy przedni zderzak, przednie koła
    > czy tylny zderzak?

    Żadne zderzaki, koła nie mają znaczenia. Istotne jest położenie KIERUJĄCEGO.
    W przepisie wyraźnie, prosto i jasno napisane jest : "pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie. ". Chodzi o kierującego,
    czyli osobę,
    a nie o zderzaki, koła, itd.

    Żadna linia zatrzymania też nie ma znaczenia. Linia zatrzymania nie oznacza
    początku skrzyżowania. Definicja skrzyżowania jest w PoRD.

  • 88. Data: 2018-10-25 06:48:59
    Temat: Re: Jak się zachować.
    Od: "Karol5" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nie musi byc takiego znaku o jaki pytasz bo zalatwia to znak ustap
    > pierwszenstwa wszystkim.
    > czy trzeba Ci to na krowach wytlumaczyc?

    Zenek, znak ustąp pierwszeństwa jest dla kierowcy czerwonego i także jest
    dla kierowcy zielonego. Obydwóch obowiązuje ten sam znak i doszło do
    zderzenia.
    Kombinuj dalej razem z swoimi krowami.

  • 89. Data: 2018-10-25 10:25:31
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 24.10.2018 o 12:03 Mirek Ptak <n...@n...pl> pisze:

    > brak wiedzy jaki to jest znak ukryty pod śniegiem nie grozi ewentualną
    > kolizją z ruchem poprzecznym

    Ale grozi kolizją z ruchem przeciwnym. Co prawda groźbę takiej kolizji
    przeważnie łatwiej zauważyć i jej uniknąć ale jednak wjazd pod prąd na
    autostradę do najbezpieczniejszych nie należy.

    --
    SW3
    ----

  • 90. Data: 2018-10-25 10:34:22
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-24 o 22:58, Marek S pisze:

    > Czyli TIR długości 20m, którego tylny zderzak naczepy jest przed linią
    > zatrzymania nie wjechał jeszcze na skrzyżowanie?

    No wjechał, ale nie przekroczył. On zasadniczo w ogóle nie kroczy więc i
    przekroczyć czegokolwiek nie może. Może najechać albo przejechać :-)

    > Wjazd na skrzyżowanie = przekroczenie linii zatrzymania.

    Ale .. przekroczenie/przejechanie to jak już ma linię za sobą, pisałem
    przecież :-)

    Moim zdaniem wjazd na skrzyżowanie jest raczej tożsamy z wjazdem w obręb
    skrzyżowania, który zaczyna się odpowiednio wcześnie przed linią
    zatrzymania np jak zmieniają się linie rozdzielające pasy. Pojazd, który
    znajduje się tuż przed tą linią już jest na skrzyżowaniu. Zresztą z
    praktyki wiadomo, że te linie mogą być w dowolnym miejscu na
    skrzyżowaniu, więc same w sobie nie mogą oznaczać wjazdu na nie chyba,
    że dokładnie tak to jest zdefiniowane dla ronda czy jakiejś innej
    sytuacji drogowej.