  • 131. Data: 2018-10-28 12:58:44
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Już o tym wspominałem, ale zostałem pognany w krzaki. Na tej grupie zdaje
    > się kształt znaków nie ma związku z ich rozpoznawalnością "od tyłu".
    > Tylko takie pierdoły jak my tak myślą :)

    Albowiem tak jest. Te dwa znaki obowiązują tylko tych, którzy poruszają
    się drogą, przy której te znaki stoją. A że to są znaki wyjątkowe ze
    względu na bezpieczeństwo, to ich kształt też jest wyjątkowy, żeby był
    rozpoznawalny w każdych warunkach.
    I te znaki nie muszą być widoczne przez jadących inną drogą, mogą być
    całkowicie zasłonięte przed dojeżdżających do skrzyżowania z poprzeczną
    oznakowaną "ustąp pierwszeństwa" lub "stop". Widoczność tych znaków
    przez kierowców jadących inną drogą nie jest im do niczego potrzebna. DO
    NICZEGO!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 132. Data: 2018-10-28 15:51:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2018 12:02:54 +0100, Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    Kazdego obowiazuja tylko te znaki ktore ma na swojej drodze. Jak wie jakie sa na
    innej to dokad sie na niej nie znajdzie musi o nich zapomniec. Znak ustap
    pierwszenstwa jest bezwarunkowy, wolno wjechac jak nikt nie jedzie.

    > Bzdury piszesz. Wśród znaków drogowych  dwa z nich są szczególne. Ich
    > kształt celowo jest innych niż wszystkich innych znaków, a to po to,
    > żeby były rozpoznawalne w każdych możliwych sytuacjach np. kiedy są
    > nieczytelne (zaśnieżone czy obdrapane). Można je rozpoznać zarówno od
    > przodu jak i od tyłu. Te znaki to "ustąp pierwszeństwa" oraz znak "stop".

    No i "droga z pierwszenstwem" tez ma ksztalt szczegolny ... i taki sam
    jak "koniec drogi z pierwszenstwem" :-)

    > Ponieważ znaki te są rozpoznawalne zarówno od przodu jak i od tyłu to
    > często droga z pierwszeństwem nie jest oznakowana stosownym znakiem
    > "droga z pierwszeństwem". Dotyczy to skrzyżowań dróg, które rzadko są

    Z oszczednosci. Po co stawiac znaki co 200m ..

    > kontrolowane. Na takich drogach oznakowanie podwójne tzn. oznakowanie
    > znakami "droga z pierwszeństwem" oraz "ustąp pierwszeństwa" stwarzałoby
    > poważne, śmiertelne zagrożenie, bo w razie np. przewrócenia się czy
    > wandalizmu znaku "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", doprowadzałoby do
    > wypadków.
    > Po to właśnie celowo w takich miejscach stawia się tylko i wyłącznie
    > znaki "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", bo w razie ich przewrócenia czy
    > wandalizmu, kierowcy jadący z różnych kierunków mają nadal jasną i
    > czytelną sytuację.

    I jak to niby zabezpiecza ?
    Dojezdzasz do skrzyzowania, znaku nie ma, wiec masz pierwszenstwo bo
    jestes z prawej.
    A ten z lewej jedzie szybko, bo jest na drodze z pierwszenstwem.
    Gdzie znak byl 5 skrzyzowan wczesniej, wiec nie mozesz go dostrzec.

    Chyba ze liczysz, ze ten z lewej patrzy na znaki przy twojej jezdni i
    jak zobaczy ze znaku nie ma, to pomysli ze mu sie pierwszenstwo
    skonczylo ... oj naiwny :-)

    Cos chyba wszystko ci sie myli :-)

    J.

  • 133. Data: 2018-10-28 15:59:44
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie? Kierujący.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-10-25 o 21:53, nadir pisze:

    > To wiem/y. Ale kierujący czy pojazd?

    Jeśli pytałeś się kto, to kierujący.
    Gdyby co to pojazd.

  • 134. Data: 2018-10-28 19:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Jest też coś takiego jak inny czytnik, który nie łamie linków. :-)

    To jest akurat mozliwe ze to moj czytnik jest taki niekumaty... ma juz
    swoje lata staruszek :)
    Niestety, jak to sie mowi - starych drzew sie nie przesadza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 135. Data: 2018-10-28 20:38:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-28 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > To jest akurat mozliwe ze to moj czytnik jest taki niekumaty... ma juz
    > swoje lata staruszek :)
    > Niestety, jak to sie mowi - starych drzew sie nie przesadza.

    Coś w tym jest. Gdyby nie zmiana XP na Win7 to do dziś pewnie bym używał OE.

    Robert

  • 136. Data: 2018-11-07 05:06:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message
    > Witam Was,
    >
    > Codziennie obserwuję tą samą sytuację: dwaj kierowcy nie są w stanie dojść
    > do porozumienia jak się zachować w poniższej sytuacji:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1eNVUu8_oDPUAwPFW5BN
    VAIDxsg6gyEhF/view?usp=sharing

    > O ile rondo po lewej jest oczywiste, to rondo po prawej już niekoniecznie.
    > Ronda oznakowane są tradycyjnie: ustąp pierwszeństwa i ruch w kółko. Jak
    > dwaj kierowcy na rondzie prawym mają postępować? Kombinacje są różne:
    > czasem czerwony się zatrzyma, czasem zielony. Zazwyczaj czerwony śmiało
    > wjeżdża na skrzyżowanie ignorując zielonego. Sam nie wiem jak to ugryźć.

    Rondo po prawej masz sytuację gdzie oba samochody mają trójkąt.
    A więc względem siebie są równouprawnieni ze względu na znaki
    drogowe. A więc powinna zajść reguła kto ma kogo z prawej strony,
    jak na zwykłym skrzyżowaniu powinna tu rozstrzygać.

  • 137. Data: 2018-11-07 05:10:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zwykle aż tak się tam nie dzieje. Prędkości niewielkie więc zatrzymują się
    > zaraz po wgnieceniu przodów.

    Jeśli prędkości niewielkie to obydwaj zawinili bo bez względu
    na pierwszeństwo czy podporządkowanie mogli uniknać kolizji
    a tego nie zrobili.
    To jest tak jak Ci pieszy wejdzie pod koła nie na pasach - niby
    nie miał prawa wjechać, ale po to masz duże ograniczenie
    prędkości w terenie zabudowanym abyś właśnie miał szansę
    uniknąć kolizji nawet gdy drugi uczestnik ruchu zawali...
    Zasada ograniczonego zaufania.