  • 21. Data: 2020-03-05 16:32:02
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a581036f-c024-4e4d-a201-64ed9afcaf8d@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 5 marca 2020 20:38:49 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >A w tym rodzinnym mieście zatenczas z kim się widywał?
    >Ty myślisz kategoriami ze średniowiecza. Już w czasach rewolucj
    >francuskiej nie dało się uszczelnić miasta, bo balonami ludzie
    >śmigali.

    Owszem, tym niemniej jest ten wirus u nas na tyle malo prawdopodobny,
    ze nie ma co testow marnowac na masowe badania.

    Ale spytaj za miesiac .

    >No to dajesz. Nigdy nie jest za późno żeby oduczyć się naiwności.

    >W Polsce chcesz podkładkę? Wszystko fake news. Żadnej podkładki.
    >Słyszałeś debatę? Najwięcej nas przestrzegają przed fake newsami ci
    >którym sąd kazał odszczekiwać to co sami nakłamali.

    W Chinach tez kazali :-)

    Ale te koreanskie testy - jakas oferta producenta, artykul w gazecie,
    od biedy filmik z TV ... bo skad wiesz, ze nie fake news ?
    Ma sie posel pytac, czemu nie kupiono najlepszych testow na swiecie,
    co wykrywaja w 10 minut ?
    Bo nie ma takich testow minister odpowie, i posel wyjdzie na idiote
    :-)

    >Taki trochę przejechany ruskim czołgiem ten zegarek, ale akurat
    >Obroną Cywilną zajmowali się ludzie którzy coś tam umieli.
    >Spróbuj teraz znaleźć najbliższy schron. Tak żeby zadzwonić do kogoś
    >i spytać np. czy w razie co to musisz przyjść ze śpiworem.

    Pewnie nie znajde. Za PRL tez bym nie znalalazl ... bo to panie
    tajne/poufne, i obywatel nie dzwonic :-)
    I nie przychodzic w razie czego, bo wladza sama wybierze, kto ma do
    schronu przyjsc :-)

    Ale zapominasz, ze ja z Wroclawia. I widzialem z bliska, jak w 1997 OC
    dziala przy powodzi.
    Fakt, ze to juz bylo ~7 lat po PRL.

    >Obsuwa do soboty.

    Nową bramke widac szykuja :-)
    Nie zlap jakiegos ... zwyklego przeziebienia :-)

    Albo kup sobie paczke koreanskich testow, to moze kogos przekonasz, ze
    nie jestes nosicielem, choc akurat szkopow przekonac to moze byc
    trudno - musialyby byc niemieckie testy :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-03-05 18:02:08
    Temat: Jak wyhamować globus?
    Od: 4...@g...com

    Jakie masz możliwości wykonania. Bo jak tylko stół kuchenny i nóż do chleba to nic
    nie zrobisz.

  • 23. Data: 2020-03-05 18:36:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Narazie nie wiadomo czy w ogóle jest jakiś europejski. Jak się
    >przeziębię i mam katar, to podobno mam w gębie 200 różnych gatunków
    >wirusów. A następnego roku mam inne. Jest tego dużo, a ta epidemia
    >teraz to mogą być dwie albo więcej, jednocześnie. Coraz więcej jest
    >przypadków kiedy wyleczony pacjent, przebadany z negatywnym wynikiem,
    >znowu łapie to samo i trzeba go znowu leczyć. Więc ktoś zadał
    >pytanie: a może to nie jest dokładnie to samo? Odpowiedzi jeszcze nie
    >ma.

    A tym czasem we Wloszech w ciagu doby zmarlo 41 zarazonych.
    Zakladam, ze przeprowadzili jakies testy genetyczne i to jest
    covid-19, byc moze z jakimis niewielkimi mutacjami.

    Wiec albo Europejczycy wcale nie sa tacy odporni, albo te drobne
    mutacje podnosza szkodliwosc,
    albo ... chwalmy sluzbe zdrowia nasza, bo mozemy miec wloska :-)

    J.

  • 24. Data: 2020-03-05 19:01:48
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-05 o 18:36, J.F. pisze:
> [...]
    > podnosza szkodliwosc,
    > albo ... chwalmy sluzbe zdrowia nasza, bo mozemy miec wloska :-)

    Celebryci i politycy robią u nas niestety za fachowców.
    Na konferencji prasowej szefowa sanepidu zaczęła gwiazdorzyć.
    Czekałem tylko aż zacznie skandować "kto nie skacze ten ma wirusa, hop,
    hop" :)
    https://youtu.be/MciGgpcWJFQ

    WM

  • 25. Data: 2020-03-05 19:30:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >Na konferencji prasowej szefowa sanepidu zaczęła gwiazdorzyć.
    >Czekałem tylko aż zacznie skandować "kto nie skacze ten ma wirusa,

    Ale jest i reakcja
    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawiru
    s-w-polsce-szef-gis-jaroslaw-pinkas-o-wypowiedzi-ins
    pektor-w-slubicach/dp8trrk

    P.S. Konradzie
    https://podroze.onet.pl/aktualnosci/jak-pll-lot-chro
    ni-swoich-pracownikow-przed-koronawirusem/t1v9010

    J.

  • 26. Data: 2020-03-06 02:21:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2020 00:32:43 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Owszem, tym niemniej jest ten wirus u nas na tyle malo prawdopodobny,
    > ze nie ma co testow marnowac na masowe badania.

    Ja Ciebie rozumiem. Tylko mnie ciekawi skąd to małe prawdopodobieństwo wyliczyłeś.

    > Ale spytaj za miesiac .

    Musiałbym umieć to znaleźć po koreańsku, a ja ani me ani be. Tymczasem tu masz
    przykład że jest to możliwe: tiny.pl/tvzlx

    > W Chinach tez kazali :-)

    Podobieństw jest więcej.

> [...]
    > :-)

    > Pewnie nie znajde. Za PRL tez bym nie znalalazl ... bo to panie
    > tajne/poufne, i obywatel nie dzwonic :-)

    Za PRL była książka telefoniczna, tam OC miała oddzielny akapit.

> [...]
    > nie jestes nosicielem, choc akurat szkopow przekonac to moze byc
    > trudno - musialyby byc niemieckie testy :-)

    Niemcy to najpierw by kazali cło za nie zapłacić.

  • 27. Data: 2020-03-06 02:42:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2020 03:30:56 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > P.S. Konradzie
    > https://podroze.onet.pl/aktualnosci/jak-pll-lot-chro
    ni-swoich-pracownikow-przed-koronawirusem/t1v9010

    Mierzenie temperatury i osłuchanie stetoskopem to jak kadzidło dla zmarłego. Lot, jak
    każde inne korpo będzie pleść głupoty, bo to pewnie był wewnętrzny komunikat do
    swoich pracowników, tyle że wyszedł do prasy. A potem internety powielają takie mumbo
    jumbo bez żadnego komentarza, ludzie czytają i nic z tego nie rozumieją. Bardzo mi
    się podoba ekipa z samolotu z maskami pyłowymi na twarzy, super ochrona przed wirusem
    :-)

  • 28. Data: 2020-03-06 15:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Ja Ciebie rozumiem. Tylko mnie ciekawi skąd to małe
    >prawdopodobieństwo wyliczyłeś.

    Na razie to nie bardzo jest sie od kogo zarazic, bo w Polsce niemal
    nie ma, a przyjezdnych jest umiarkowana ilosc.
    A poza tym widzisz - caly szum medialny i na razie tylko jednej
    wykryty nosiciel.

    Ale z kazdym tygodniem zagrozenie bedzie rosnac.

    P.S. Wlasnie mam info z Izraela, wracajacym z zagranicy wladza kaze
    dwa tygodnie w domu siedziec.

    J.

  • 29. Data: 2020-03-06 16:08:28
    Od: piachoo <t...@g...com>

    On Thursday, 5 March 2020 16:13:58 UTC+1, PeJot wrote:
> [...]
    jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej kilku
    RPM).

    > Kilka rpm to jest bardzo, bardzo powoli. Korbką można kręcić i 100 rpm.
    > Tam jest przekładnia ?

    to prawda. Są koła z paskami zębatymi. Można dołożyć drugie koło żeby przenosić na
    osobny wałek z hamulcem. Korba jest tak skonstruowana, żeby maksymalnie to kręcenie
    utrudniać - to jest kółko średnicy 125mm właściwie leżące na blacie. W normalnym
    użytkowaniu nie przeszkadza a trzeba być naprawdę zawziętym, żeby kręcić szybko.
    Ilość zawziętych szacuję na kilku tygodniowo. Okres trwałości - 5lat.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Pe

  • 30. Data: 2020-03-06 16:09:53
    Od: piachoo <t...@g...com>

    On Thursday, 5 March 2020 04:59:00 UTC+1, Marcin Debowski wrote:
    Haczyk jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej
    kilku RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    Po to jest trójfazowy żeby za dużo nie skakał.

    stary licznik prądu. Ale za słaby by był, trzeba by majstrować coś z neodymów i
    blachy miedzianej, czy aluminiowej.

    > Piachoo, jak duzy jest ten globus?

    420 mm, największy poniżej 2tys zł :/

    pozdrowiania,