  • 81. Data: 2020-03-11 18:04:16
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:724011c5-6c24-4781-aae4-26a482f31420@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 11 marca 2020 22:11:53 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    [...]

    >Włosi dali młodzieży wolne, młodzież poszła w miasto, do klubów-
    >skutek przeciwny do zamierzonego.

    Starsi moze i poszli do klubow, mlodsi raczej nie.

    >Chińczycy wysłali nakazy siedzenia w domu. Tam stoi kamera przed
    >każdym blokiem, na każdej lampie ulicznej, rozpoznaje twarze, melduje
    >do policji kto gdzie idzie.
    >Z takim nakazem nie ujdziesz 100 metrów, pały cię dorwą i wpierdol
    >spuszczą.

    Ale przeciez wychodzisz w masce na pol twarzy ... wystarczy im, czy
    strasza ?

    No i wlasnie pokazywali jakis reportaz z Chin ... cos chyba ten system
    kiepsko dziala, bo zaspawuja bramy w blokach :-)

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-02-10/bloko
    wane-przejscia-spawane-drzwi-jak-chiny-walcza-z-koro
    nawirusem/

    Zreszta moze cos dzieki temu drgnie, bo ten lekarz co go
    przesladowali, ma teraz dobre argumenty, i moze przesladowac paru
    funkcjonariuszy :-)

    >No właśne, to jest kulturowe, nie zmienisz tego łatwo.

    A mowi sie, ze to Koreanczycy najwiecej pracuja :-)

    >No więc ja się pytam czy ktoś w Polsce ma jakiś model, z którego
    >można oszacować że jeśli jest 20 rozpoznanych to ilu jest faktycznie
    >zainfekowanych?

    O zwyklej grypie
    https://rcb.gov.pl/grypa-w-sezonie-epidemicznym-2018
    -2019-w-polsce-i-europie/

    Wyglada bardzo naukowo.
    Przy czym zauwaz, ze raczej nie skupiamy sie na braku testow, tylko na
    danych z rozwoju choroby.

    >I ilu zainfekowanych da się wyłapać, a powyżej ilu można dać sobie
    >spokój?

    Chyba od poczatku mozna dac sobie spokoj, bo przeciez nie zamkniesz
    wszystkich ani calego kraju.
    Wiec bedzie sie to rozprzestrzenialo.

    Chyba, zebys tak wszystkich przetestowal ... i powtarzal co tydzien ?

    >Zawsze są jakieś sprzeczne informacje.

    A prawda gdzies po srodku ? :-)

    >No bo podstawą epidemiologii są modele statystyczne. To wszystko
    >prosta matematyka. Tylko trzeba umić.

    I chcesz tak szeroko typowac ?
    Moze to i metoda ... ale Ty przyleciales z Monachium :-)

    A tymczasem rzeczywistosc skrzeczy
    https://dziennikbaltycki.pl/nie-wykonano-testow-na-k
    oronawirusa-u-zadnej-z-osob-zglaszajacych-sie-z-obja
    wami-do-szpitala-zakaznego-w-gdansku/ar/c14-14820786

    "Osoby, które do tej pory zgłaszały się do Pomorskiego Centrum Chorób
    Zakaźnych i Gruźlicy w Gdańsku z podejrzeniem koronawirusa nie były
    badane specjalnymi testami potwierdzającymi chorobę.
    Już dzisiaj (w piątek, 28 lutego) późnym wieczorem ma dotrzeć do
    Gdańska dostawa z Centralnej Bazy Rezerw
    Sanitarno-Przeciwepidemiologicznych, mieszczącej się w Porębach koło
    Zduńskiej Woli.
    Łącznie pomorski sanepid będzie dysponował 400 testami , w tym 100
    przekazanymi przez Ministerstwo Zdrowia i 300 zamówionymi przez WSSE
    Wiadomo też, że choć sam test jest bezpłatny, to szpital musiałby
    płacić za transport próbek do Warszawy, gdzie do końca tego tygodnia
    wykonywano testy."

    Ale to byl 28 luty.

    https://twojezdrowie.rmf24.pl/choroby/koronawirus-co
    vid-19/news-jakie-testy-stosuje-sie-przy-wykrywaniu-
    koronawirusa,nId,4360192
    https://twojezdrowie.rmf24.pl/choroby/koronawirus-co
    vid-19/news-koronawirus-ile-testow-w-ciagu-doby-moga
    -przeprowadzic-labor,nId,4358172

    in/polska/news-dowodca-generalny-rodzajow-sil-zbrojn
    ych-zarazony-koronawiru,nId,4373598

    >U nich zawsze się znajdzie jakaś strategiczna rezerwa.

    Jakos dwa tygodnie temu sie nie znalazla ... ale moze nie szukali :-)

    g/biomaxima-opracowala-test-na-koronawirusa

    >Już tutaj to wrzucałem.

    rusa-biomaxima-zwiekszyla-zamowienia-u-producenta.ht
    ml

    >A wirus jaki? Jakaś Chinka się oburzała mocno że nie powinno się
    >mówić Chiński wirus, bo on wcale nie ma obywatelstwa chińskiego.

    Ja tam widze te dyskretna roznice miedzy "opracowala", "wprowadzila na
    rynek" i "zwiekszyla zamowienia u producenta" .

    P.S.
    https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/1459101
    ,koronawirus-w-szwecji-liczba-zakazonych-najnowszy-b
    ilans.html

    "W Szwecji do środy do godz. 16. koronawirusa potwierdzono u 490 osób
    (o 121 osób więcej niż we wtorek), z czego najwięcej 233 w Regionie
    Sztokholm."

    Kultura taka

    "Rząd Szwecji poinformował w środę o wprowadzeniu w trybie
    natychmiastowym na okres 1,5 miesiąca możliwości otrzymywania pensji
    za pierwszy dzień choroby. Dotychczas za taki dzień pracownik nie
    otrzymywał wynagrodzenia.

    "Oczekujemy, że w ten sposób ograniczymy ryzyko rozprzestrzeniania się
    koronawirusa" - podał rząd, podkreślając, że środki na wynagrodzenia
    za pierwszy dzień choroby pochodzić będą z nowelizacji budżetu
    państwa.

    O takie posunięcie wnioskowała wcześniej największa szwedzka centrala
    związkowa LO, której przedstawiciele argumentowali, że wiele
    zainfekowanych osób może unikać pozostania w domu z powodu straty
    finansowej"

    A za kultura te wredne pieniadze :-)

    >Czasem widzę migawki w wiadomości z KRLD, języka nie zna, ale
    >fachowość widzę gołym okiem.

    A tu slychac fachowosc golym uchem. Nie ma wydania, zeby pare razy nie
    pochwalili rzadu i nie zganili opozycji :-)

    >A, to wszystko zmienia. Od razu się lepiej poczułem.

    P.S. nie wiem jak teraz ... bo epidemia odry w ubieglym roku mogla dac
    niektorym do myslenia.

    >Chińczycy sprawdzali. Nie zmniejszają.

    >W 5 minut by ich zabrakło.

    To sprowadza nastepne.

    Wazne dla rzadu, ze kupowac nie musi, bo przeciez na korone nie
    pomagaja :-)

    J.

  • 82. Data: 2020-03-11 18:36:17
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-11 o 18:04, J.F. pisze:
> [...]
    > niektorym do myslenia.

    > To sprowadza nastepne.
    >
    > Wazne dla rzadu, ze kupowac nie musi, bo przeciez na korone nie pomagaja

    Nie musi też wybijać całych ferm kurzych po stwierdzeniu u pobliskich
    dzikich ptaków wirusa.
    Polityka miesza się prawie do wszystkiego, bo jednak kościołów pozamykać
    się nie udało.

    WM

  • 83. Data: 2020-03-11 19:28:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 marca 2020 02:05:02 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...
    > W dniu środa, 11 marca 2020 22:11:53 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > [...]
    >
    > Starsi moze i poszli do klubow, mlodsi raczej nie.

    Znaleźli sobie miejsca.

    > Ale przeciez wychodzisz w masce na pol twarzy ... wystarczy im, czy
    > strasza ?

    Najpierw napierdalają, a czy potem straszą to nie wiem. Twierdzą że system rozpoznaje
    poprawnie 95% twarzy w maskach.

    > No i wlasnie pokazywali jakis reportaz z Chin ... cos chyba ten system
    > kiepsko dziala, bo zaspawuja bramy w blokach :-)

    Nawet w Chinach nie ma tyle policji żeby całe miasto upilnować.

> [...]
    >
    > Zreszta moze cos dzieki temu drgnie, bo ten lekarz co go
    > przesladowali, ma teraz dobre argumenty, i moze przesladowac paru

    Ja bym nie fikał.

    > A mowi sie, ze to Koreanczycy najwiecej pracuja :-)

    A wierzy się?

> [...]
    -2019-w-polsce-i-europie/

    > Wyglada bardzo naukowo.
    > Przy czym zauwaz, ze raczej nie skupiamy sie na braku testow, tylko na

    Na czymś trzeba model oprzeć.

    > Chyba od poczatku mozna dac sobie spokoj, bo przeciez nie zamkniesz
    > wszystkich ani calego kraju.
    > Wiec bedzie sie to rozprzestrzenialo.

    Rozprzestrzenianie każdej epidemii ma naturalne granice. Taka gra była na telefony,
    teraz ją wycofali, bo politycznie niepoprawna :-)

    > Chyba, zebys tak wszystkich przetestowal ... i powtarzal co tydzien ?

    W Korei przy autostradach są miejsca na postój gdzie można coś zjeść, zatankować itd.
    W tych miejscach poblokowali autostrady, wszystkie samochody kierują na parking, tam
    samochody powoli się toczą na wielu pasach. Każdy musi się zatrzymać, robi się wymaz
    z ust każdemu podróżującemu, zapisuje się dane, pakuje do oznakowanego pudełeczka,
    wysyła do labu. Potem ci co wyszli pozytywnie mają wizytę służb, tam badają
    wszystkich kogo zastali, dezynfekują pomieszczenia, pytają gdzie gościu był ostatnio
    i z kim się widział. Można?

    > A prawda gdzies po srodku ? :-)

    > I chcesz tak szeroko typowac ?
    > Moze to i metoda ... ale Ty przyleciales z Monachium :-)

    Podobno Facebook wie więcej o większości ludzi niż oni sami o sobie. W sensie że
    potrafi przewidzieć ich reakcje na coś tam. Socjologia już dawno przestała być 'soft
    science'. teraz to już 'hard science'. Nauka ścisła.

  • 84. Data: 2020-03-11 20:33:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > I czy nie będą już wpuszczać z anginą.

    W interesie rządzących obecnie w kraju, jest dbanie o swój elektorat.
    To on częściej odwiedza kościoły, więc dziwie się, że nie zadbano o ich
    bezpieczeństwo.
    Zachęcanie do zwiększenia liczby mszy w czasie zarazy jest skrajnie
    nieodpowiedzialne.

    WM

  • 85. Data: 2020-03-11 23:29:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-11, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > bezpieczeństwo.
    > Zachęcanie do zwiększenia liczby mszy w czasie zarazy jest skrajnie

    No to się jednak chyba za bardzo nie uczą z doświadczeń innych bo np. w
    Singapurze największe 3 ogniska to były dwie organizacje kościelne, a to
    trzecie to genialny pomysł zorganizowania sobie imprezy (objadku) na
    blisko 400 oób.
    W Korei też właściwa epidemia zaczęła się od kościoła.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2020-03-12 10:23:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 marca 2020 07:29:22 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > blisko 400 oób.
    > W Korei też właściwa epidemia zaczęła się od kościoła.

    To ciekawy przypadek. Sekta, która od lat korumpuje polityków i biznes prywatny.
    Poprzednia pani prezydent wciąż siedzi w więzieniu za interesy z nimi. No więc
    wszyscy się rzucili do gardła przewodniczącemu sekty. Ten zgodnie ze społecznym
    oczekiwaniem, publicznie przeprosił za to że jego sekta nie współpracowała ze
    służbami koreańskimi i nie wyjawiłakto, gdzie i kiedy był, z kim się kontaktował itd.
    Przez co służby musiały działać na oślep. No więc nasz misiu złożył rytualny pokłon
    do ziemi przed kamerami. Przy okazji rękawy w marynarce mu się podciągnęły i cały
    kraj zobaczył jego zegarek. Ten sam, który był dowodem w sprawie byłej prezydent-
    Kupiła ich ileś tam i wręczała swoim najbardziej zaufanym ludziom. Pokazywano je w
    telewizji jako symbol korupcji. A teraz ten zegarek zabłysnął na ręce przywódcy sekty
    która przyczyniła się do rozszerzenia epidemii i śmierci wielu osób.
    Na szczęście w Polsce ne chodzi o zegarki, tylko o samochody :-)

  • 87. Data: 2020-03-12 10:58:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

> [...]
    > blisko 400 oób.
    > W Korei też właściwa epidemia zaczęła się od kościoła.

    We Włoszech kościoły są zamknięte.

  • 88. Data: 2020-03-12 12:46:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >ich bezpieczeństwo.
    >Zachęcanie do zwiększenia liczby mszy w czasie zarazy jest skrajnie

    Nie o to chodzi - im wiecej mszy, tym mniej osob na kazdej.
    No i wieksze odleglosci miedzy uczestnikami.

    Wiec to jest w miare dobre.
    Tylko jeszcze kartki powinny byc, kto na ktora chodzi, zeby nie
    mieszali.

    J.

  • 89. Data: 2020-03-12 13:41:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-12 o 12:46, J.F. pisze:
> [...]
    > [...]
    >
    > Nie o to chodzi - im wiecej mszy, tym mniej osob na kazdej.
    > No i wieksze odleglosci miedzy uczestnikami.

    4,5 metra wystarczy do zarażenia i 30 minut życia wirusa w powietrzu.
    Na ławce dłużej, ale czy rzeczywiście będą je dokładnie dezynfekować?

    > Wiec to jest w miare dobre.
    > Tylko jeszcze kartki powinny byc, kto na ktora chodzi, zeby nie mieszali.

    Proponowano bezpieczne tele msze, ale zapewne bez tacy, więc nie przyjęto.

    Wpływowy dziennikarz Tomasz Terlikowski twierdzi, że kościoły nie
    powinny być reglamentowane, bo sklepy nie są.
    Msza trwa dłużej niż zakupy, co może być groźniejsze.
    Koreanka zaraziła dużo osób będąc na dwóch mszach w krótkim czasie.

    WM

  • 90. Data: 2020-03-12 14:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Najpierw napierdalają, a czy potem straszą to nie wiem.

    Najpierw straszą tymi kamerami.

    >Twierdzą że system rozpoznaje poprawnie 95% twarzy w maskach.

    I tym byc moze tez straszą.

    >Nawet w Chinach nie ma tyle policji żeby całe miasto upilnować.

    No to bezrobotnych do ORMO wciagnac.

    wane-przejscia-spawane-drzwi-jak-chiny-walcza-z-koro
    nawirusem/

    >Ja bym nie fikał.

    Tamten sie dofikal, ale ma swoje dni, moze sie odgryzc :-)

    >A wierzy się?

    Raczej tak.

> [...]

    >Każdy musi się zatrzymać, robi się wymaz z ust każdemu podróżującemu,
    >zapisuje się dane, pakuje do oznakowanego pudełeczka, wysyła do labu.

    A to jakos nie maja 10 minutowego testu :-)

    >Potem ci co wyszli pozytywnie mają wizytę służb, tam badają
    >wszystkich kogo zastali, dezynfekują pomieszczenia, pytają gdzie
    >gościu był ostatnio i z kim się widział. Można?

    Mozna ... czy dzialania pozorowane ?
    Wykryjesz, zadzialasz ... tylko zanim on w taka bramke wpadnie, to
    zarazi rodzine, sasiadow, kolegow z pracy,
    dzieci zaraza kolegow w szkole ...

> [...]
    >W sensie że potrafi przewidzieć ich reakcje na coś tam. Socjologia
    >już dawno przestała być 'soft science'. teraz to już 'hard science'.

    No nie wiem czy taka scisla, ale chcesz statystycznie-socjologicznie
    typowac, czy na podstawie danych z FB?

    Tak powiedzmy na podstawie danych z Urzedu Skarbowego, bo jak
    odpowiednio zarabiaja, to pewnie byli we Wloszech na nartach.
    A jak na emeryturze sredniej, to w Watykanie ..

    J.