  • 11. Data: 2018-04-12 19:06:08
    Temat: Re: Jak wylaczac arduino?
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > dokładnie tak. Możesz wziąć scalony włącznik zamiast mosfeta, są takie
    > bardzo małe.
    >
    > Waldek

    Mam mosfety na stanie irlr8726 i IRLZ44N czyli takie "logic level" wiec z
    nimi cos pokombinuje.
    Dzięki.

    --
    Pzdr

  • 12. Data: 2018-04-12 19:11:19
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > 1. A sprawdzałeś co się stanie jak arduiono połączysz bez przetwornicy?
    > Na 100% będzie działać na prawie 4 voltach. nie wiem kiedy się wyłączy i
    > ile prądu wtedy ciągnie.

    Moze i pociagnie, ale mam jeszcze podlaczony do tego wyswietlacz LCD i ten
    lubi mieć dokładnie 5V bo inaczej kontrast mu sie psuje i trzeba by go
    regulowac co chwile w miare spadku napiecia.

    > 2. każdy power bank na jedno 18650 który widziałem, wyłącza sie całkowicie
    > kiedy napięcie na 18650 osiągnie krytyczny poziom. możesz skorzystać z
    > takiego gotowego układu za 1usd, albo powerbanka za 10zł

    No moge, ale juz kolega Waldemar podal sensowny pomysl przy uzyciu jednego
    mosfeta za 50 groszy :)

    Pzdr

  • 13. Data: 2018-04-12 20:53:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Apr 2018 18:36:37 +0200, Waldemar
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    > dokładnie tak. Możesz wziąć scalony włącznik zamiast mosfeta, są
    > takie
    > bardzo małe.

    Taki układ z n-mosfet będzie stabilny przy wyłączeniu bez pulldown na
    bramce?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-04-13 07:31:35
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Taki układ z n-mosfet będzie stabilny przy wyłączeniu bez pulldown na
    > bramce?

    W sensie, ze stan niski na pinie cyfrowym nie bedzie naprawde "niski" i
    uklad nie bedzie chcial sie wylaczyc? I wtedy kombinowac z jakims rezystorem
    miedzy bramka a masa?

  • 15. Data: 2018-04-13 09:41:08
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    miumiu <a...@b...pl> wrote:

    > Sama raczej na pewno nie. Dlatego chcialbym aby odwod byl rozlaczany jeszcze
    > przed przetwornica, a nie po stronie juz arduino. Ale chce zeby arduino o
    > tym decydowalo.

    Ostatnio robiłem coś podobnego, nawet schemat na grupie był.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/tair2.png

    AVR jest zasilany non-stop z baterii i włącza / wyłącza przetwornicę,
    która zasila resztę układu.

    Inna sprawa, że z jakiegoś powodu czasem mi się to po wyłączeniu zawiesza,
    na tyle że hard reset nie pomaga i trzeba zrobić power cycle. Czemu -- nie
    mam pojęcia, może za słabe filtrowanie, jeszcze się temu nie przyglądałem.

    Kiedyś też zrobiłem układ, w którym wciśnięcie przycisku włączało
    zasilanie, a zasilanie było podtrzymywane przez AVR. Jak AVR je odciął, to
    zasilanie na samym AVR znikało i trzeba było wcisnąć przycisk, żeby znów
    odpalić. Tu zrobisz to dodając drugi tranzystor równolegle z T2.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 16. Data: 2018-04-13 09:43:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    miumiu <a...@b...pl> wrote:

    > W sensie, ze stan niski na pinie cyfrowym nie bedzie naprawde "niski" i
    > uklad nie bedzie chcial sie wylaczyc? I wtedy kombinowac z jakims rezystorem
    > miedzy bramka a masa?

    Raczej chodzi o to, że stan niski na pinie cyfrowym będzie niski tak
    długo, jak procesor będzie działał. Jak straci zasilanie, to straci też
    stan niski i zakłócenia mogą włączać mosfeta.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 17. Data: 2018-04-13 09:45:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    > nie wiem kiedy się wyłączy

    Jak się ustawi BOD (ale to niestety zwiększa pobór prądu w power down).

    Bez BOD można samemu sprawdzać napięcie i przejść do power down.

    > i ile prądu wtedy ciągnie.

    W power down AVR ciągnie ok. 200 nA.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 18. Data: 2018-04-13 20:14:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Apr 2018 07:31:35 +0200, "miumiu" <a...@b...pl> wrote:
> [...]
    > "niski" i
    > uklad nie bedzie chcial sie wylaczyc? I wtedy kombinowac z jakims

    Tak, ja bym dał, np. 10k. Oczywiście do masy od strony źródła. Mcu
    odłączony od zasilania może nie gwarantowac stabilnego stanu
    niskiego.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-04-14 07:32:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-04-13 o 20:14, Marek pisze:

    > Tak, ja bym dał, np. 10k. Oczywiście do masy od strony źródła. Mcu
    > odłączony od zasilania może nie gwarantowac stabilnego stanu niskiego.

    A ja bym zaczął od zajrzenia do pdf-a i obejrzenia struktury portu.

    Pozdrawiam

    DD

  • 20. Data: 2018-04-14 13:32:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > A ja bym zaczął od zajrzenia do pdf-a i obejrzenia struktury portu.

    Zajrzałem i nie widzę w strukturze portu niczego, co miałoby podtrzymywać
    stan niski, gdy AVR jest wyłączony. Co ominąłem?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]