  • 11. Data: 2016-02-07 22:31:03
    Temat: Re: Jak wyłączyć dysk?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi?

    Wszystkie problemowe dyski (głośne, chroboczące, te co nie chcą spać)
    podłączam do huba. Zasilacz huba wtykam do włącznika na pilota. Kiedy
    nie potrzebuję tych dysków w systemie wyłączam pilotem zasilanie huba.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2016-02-07 23:28:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 07 Feb 2016 22:31:03 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    Kiedy
    > nie potrzebuję tych dysków w systemie wyłączam pilotem zasilanie

    No ale w moim przypadku to bezużyteczne, jak dekoder się włączy by
    coś nagrać zaprogramiwanego to kto włączy dysk?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-02-08 00:06:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > No ale w moim przypadku to bezużyteczne, jak dekoder się włączy by
    > coś nagrać zaprogramiwanego to kto włączy dysk?

    transoptor ma się rozumieć ;)

    Dekoder się obudzi, diodka zapali, transoptor to wykryje, przekaże
    impuls na przerzutnik RS który wysteruje przekaźnik który poda
    zasilanie.

    > To ma raz na tydzień nagrać coś przez pół godziny

    a poważnie to chyba można raz na tydzień zostawić zasilanie dysku.
    wtedy nawet nie pilot a zwykły włącznik czasowy wystarczy.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 14. Data: 2016-02-08 00:52:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 08 Feb 2016 00:06:00 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > transoptor ma się rozumieć ;)

    W chwili rozpaczy też tak chcialem zakombinować by wykryć zmianę
    koloru na power led dekodera z czerwonego (off) na zielony (on), ale
    jak wykryć ten zielony?
    Na razie samowyłączający się dysk jest najprostszym rozwiązaniem .

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-02-08 01:16:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > On Sun, 7 Feb 2016 19:20:25 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    [..]

    > #smartctl -s on -d scsi /dev/sdd

    Jaki interfejs ma ten dysk? Z dyskiem SCSI ostatni raz miałem do
    czynienia jakieś 20 lat temu. Jeśli to jest SCSI to musisz przestudiować
    jego dokumentację w kwestii obsługi SMART.

    [..]
    > Powtarzanie smartctl -s on -d scsi /dev/sdd zawsze zwraca Disabled
    >
    > Hdparmem mogę parametrami -S - B wprowadzić spin down timeout ale działa
    > to tylko do wyłączenia dysku, po ponownym jego podłączeniu (i nie
    > używaniu) nie wchodzi w spin down.

    -S (duże s) służy do zapisania atrybutów na stałe, po czymś takim
    powinien zapamiętać chyba że tego nie przewiduje jego firmware.

    > Nie wiem, ten dekider umie funkcjonować bez hdd, wyświetla EPG bez dysku.

    Bez dysku ma nieaktywne funkcje zapisu to nie potrzebuje go nigdzie
    kopiować.

    Cel osiągnięty.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 16. Data: 2016-02-08 09:40:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-07 20:20, AlexY wrote:
    [...]
    > Tak robią profesjonalne tunery, dysk musi być gotowy w każdej chwili, co
    > bardziej zaawansowane trzymają na dysku EPG z którego korzystają cały
    > czas. Z tymi 1-2s to przesadziłeś, obstawiam raczej do 5s.
    IMO również to jest raczej ~5 s. W każdym razie, mając tą wiedzę, to co
    za problem jest w oprogramowaniu włączyć dysk 5-10 przed zaprogramowanym
    nagraniem? Zwłaszcza, że zaprogramowanie nagrywanie i tak startuje kilka
    minut wcześniej. A jeśli dekoder rzeczywiście potrzebuje dysku
    natychmiast, to może sobie kilka sekund zbuforować w pamięci.

    > Ten Twój tuner ma EPG? Jeśli ma to gdzie go trzyma?
    Mój HD6000 od Cyfrowego Polsatu (BTW, straszny badziew) najwyraźniej
    trzyma w pamięci bo dysku nie ma.

  • 17. Data: 2016-02-08 09:46:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-07 16:52, Marek wrote:
    [...]
    > Nie ma absolutnie żadnego racjonalnego wytłumaczenia po co trzymać
    > włączony dysk skoro urządzenie jest wyłączone.
    Czy to jest wyrób Cyfrowego Polsatu.? :-D

    > To kretynizm, nic więcej. Powiem więcej, nie ma powodu, by w takim
    > zastosowaniu jak tuner tv utrzymywać włączony dysk jak się z niego
    > nie korzysta przy oglądaniu tv a jedynie przy nagrywaniu z timera.
    Może, że do live pauzy jest potrzebny ciągle włączony dysk. Chociaż IMO
    dałoby się to obejść przez buforowanie w pamięci kilku sekund kątętu.

  • 18. Data: 2016-02-08 09:50:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    Monday, February 8, 2016, 9:46:10 AM, you wrote:

    > Czy to jest wyrób Cyfrowego Polsatu.? :-D
    > Może, że do live pauzy jest potrzebny ciągle włączony dysk. Chociaż IMO
    > dałoby się to obejść przez buforowanie w pamięci kilku sekund kątętu.

    Sprawa najbardziej podstawowa - dysk stale włączony wytrzymuje
    znacznie dłużej niż taki, pracujący w trybie start-stop.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2016-02-08 10:36:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-08 09:50, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Sprawa najbardziej podstawowa - dysk stale włączony wytrzymuje
    > znacznie dłużej niż taki, pracujący w trybie start-stop.
    Mój WD 160GB z mojego blaszaka (pracuje w ten sposób jako "drugi dysk")
    za jakieś roku skończy 10 lat. I póki co SMART nic złego nie pokazuje.

  • 20. Data: 2016-02-08 10:39:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 00:16:07 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Jaki interfejs ma ten dysk?

    Dysk w obudowie usb, problem ze smart się wyjaśnił, smartctl musi
    przy dysku via usb gadać przez usb bridge, domyślnie (bez parametru
    -d) nie chciał gadać z tym dyskiem (unknown usb bridge) a głąb ze
    mnie bo zamiast przeczytać manuala do smartctl i użyć odpowiedniej
    opcji -d sat użyłem w ciemno -d scsi bo coś wtedy zwrócił ale nie
    wszystko jednak. W każdym razie z -d sat komunikuje SMART prawidłowo.

    Jednak mimo to dysk nie zapisuje na stałe stanu APM=on czyli
    korzystając z hdparm -B 127, po ponownym podłączeniu jest z powrotem
    apm off.
    Z opcją -S też dziwnie się zachowuje, bo dla -S 60 robi spin down od
    razu a nie po 300 sek niektywności (5x60sek).
    Smartctl -g apm też zawraca off po ponownym podłączeniu dysku (gdy
    było wcześniej ustawione on).

    --
    Marek