eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJak zdiagnozowac powod "zwisu"? › Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!78.46.58.241.MISMATCH!weretis.net!
    feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    X-Mozilla-News-Host: news://pl.misc.samochody:119
    From: kosmos <k...@u...pl>
    Subject: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
    Date: Mon, 13 Jan 2020 11:46:33 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.3.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <5e1c4a89$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.193.53
    X-Trace: 1578912393 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 540 83.142.193.53:49805
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1265872
    [ ukryj nagłówki ]

    Cześć,
    mam komputer stacjonarny Dell 3610, który od czasu do czasu bez
    wyraźnego powodu się zawiesza.
    Wygląda to tak, że np. sobie w coś gram i nagle ekran gaśnie, przez
    chwilę jeszcze słychać dźwięk (muzyka w grze), potem i to cichnie, i
    następuje "zwis" - komputer nie reaguje na wciskanie klawiatury
    (Alt+Tab, Alt+F4, Ctrl+Alt+Del, Ctrl+Alt+Esc). Maszyna dalej pracuje,
    słychać wentylatory. Po przytrzymaniu przycisku zasilania (aż komputer
    się wyłączy) i ponownym włączeniu wszystko uruchamia się normalnie, nie
    ma komunikatów o błędach (tylko Chrome się skarży, że nie został
    prawidłowo zamknięty i pyta, czy przywrócić przeglądane strony).
    Po pierwszych paru razach zacząłem podejrzewać przegrzanie (wentylacja w
    obudowie jest standardowa, fabryczna), ale - choć tego nadal nie
    wykluczam - jestem skłonny rozważyć inne przyczyny, ponieważ zdarzyły mi
    się pady także w sytuacji, gdy komputer nie był mocno obciążany
    (odpalona przeglądarka Chrome i film na YouTube).
    Po tym wstępie chciałbym prosić o podpowiedź - w jaki sposób mogę we
    własnym zakresie zidentyfikować przyczynę takich zawieszeń? Może jakiś
    soft z logowaniem pracy podzespołów, który na bieżąco sprawdza, czy
    wszystkie elementy komputera działają prawidłowo? A może jakiś
    wszechstronny test obciążeniowy (3D Mark - jakaś niezbyt aktualna wersja
    - przeprowadza procedury testowe bez większych problemów, komputer się
    na nich nie zawiesza, ale to mi niestety nic nie daje)?
    Korzystałem z HWInfo, ale on tylko loguje temperatury, obciążenia,
    obroty itp.; może i jest to pomocne, ale nie umiem za pomocą takich
    logów nic ustalić.
    Komputer pracuje na Windows 10 Pro 64 bit, procesor Xeon 3.7/3.9 GHz,
    pamięć RAM 16 GB, karta graficzna GTX 1060 6 GB.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: