  • Data: 2020-01-15 09:19:18
    Temat: Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 15 Jan 2020 09:02:11 +0100, w
    <5e1ec705$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>, kosmos <k...@u...pl>
    napisał(-a):

    > Co do zasilacza, to nie bardzo mam pomysł jak go zdiagnozować.

    Podmienić. Nawet nie musi pasować do obudowy, może leżeć luzem.

    > Poza tym
    > jeżeli nawet jest w nim jakaś awaria, to zasilanie - a przynajmniej jego
    > część - nadal po "padzie" jest dostarczane, bo wentylatory szumią...

    Nie chodzi o zanik energii, tylko jej niedostatek. Wentylatorom to może być
    obojętne, ponadto mogą być na innym torze zasilania. Możesz spróbować odciążyć
    tor, z którego jest zasilana płyta+grafika.

    > A w kwestii padania przy grach - ten komputer służy mi głównie do grania
    > (jak nie gram to korzystam najczęściej z laptopa), stąd i
    > prawdopodobieństwo zwisu właśnie przy graniu jest po prostu wyższe...
    > Jak wspomniałem, raz mi się wykrzaczył przy filmie z YouTube, gdzie
    > grafika pewnie działała pod niewielkim obciążeniem.

    Sprzętowo dekoduje video.

    > Po wcześniejszych sugestiach pobrałem program Furmark oraz jakieś
    > narzędzie obciążające procesor od Intela (Prime95 nie udało mi się
    > odpalić)

    Czemu? To dobry test. Powinien się odpalić.

    A powodem może być także Win10...