  • Data: 2020-01-15 09:02:11
    Temat: Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
    Od: kosmos <k...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-14 o 22:55, r...@k...pl pisze:

    > Gdyby nie to padanie na raty obstawiałbym zasilacz.
    >
    > Jeżeli masz sprzęt na podmiankę, to podmieniaj po kolei.
    > A najpierw spróbowałbym przeczyścić styki, w szczególności od grafiki.
    > I najpierw ją bym podmienił. Zwłaszcza, że jak sugerujesz, dzieje się to tylko
    > w grach.

    Co do zasilacza, to nie bardzo mam pomysł jak go zdiagnozować. Poza tym
    jeżeli nawet jest w nim jakaś awaria, to zasilanie - a przynajmniej jego
    część - nadal po "padzie" jest dostarczane, bo wentylatory szumią...
    A w kwestii padania przy grach - ten komputer służy mi głównie do grania
    (jak nie gram to korzystam najczęściej z laptopa), stąd i
    prawdopodobieństwo zwisu właśnie przy graniu jest po prostu wyższe...
    Jak wspomniałem, raz mi się wykrzaczył przy filmie z YouTube, gdzie
    grafika pewnie działała pod niewielkim obciążeniem.

    Po wcześniejszych sugestiach pobrałem program Furmark oraz jakieś
    narzędzie obciążające procesor od Intela (Prime95 nie udało mi się
    odpalić) - przez 2 godziny komputer kotłował z obciążeniem bliskim lub
    równym 100% zarówno na karcie graficznej jaki i na procesorze. I nic -
    nie zawiesił się, a temperatury cały czas były w dopuszczalnych
    zakresach. Do tego kilka cykli w Memtest i też żadnych niepokojących
    sygnałów.

    Do tej pory zakładałem, że problem jest natury sprzętowej, ale teraz
    zaczynam podejrzewać, że być może faktycznie coś jest nie tak z softem.
    Tylko tu już w ogóle nie mam pomysłu jak to przetestować - Windowsa 10
    mam zainstalowanego "czystego", z ISO ze strony MS, jakichś szczególnych
    programów w tle nie mam, sterowniki do karty graficznej były różne w
    międzyczasie... Instalowanie np. Windows 7 jest możliwe (mam klucz), ale
    nie do końca chcę to robić - i tak docelowo będę korzystał z Windows 10,
    więc nawet gdyby na wcześniejszej wersji systemu wszytko działało bez
    zawieszek, to nadal mnie to nie urządza.

    Coś mi się wydaje, że zagadka pozostanie nierozwiązana.