  • 381. Data: 2018-08-28 21:47:41
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > Ale wtedy bezpieczniki mogly byc wylaczone. I by sie zgadzalo...

    Pytałem ją o to, twierdzi że były włączone.

    > Ja z tym konsultingiem to tylko tak, dla podkreslenia faktu ze obie
    > strony w sumie mogly by miec powody do roszczen.

    W sumie to głównie ja mam powody do roszczeń :)

    > Po przedumaniu wyszlo mi ze nie kłekłeg tylko kłikłik/kwikkwik :)

    Dlatego prawidłową wymowę mam w sygnaturce, w 1:23 pada "kłikłeg" (;

  • 382. Data: 2018-08-28 21:56:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 21:47, Queequeg pisze:
    > Pytałem ją o to, twierdzi że były włączone.

    A stało puste to mieszkanie?
    Nie pamiętam czy pisałeś, że jest pierwszym najemcą po remoncie.
    Może w okresie rozliczeniowym jeszcze trwały prace wykończeniowe i nie
    zauważyli.

    Robert

  • 383. Data: 2018-08-28 23:02:52
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-08-28 21:45, Queequeg wrote:
> [...]
    Zgadnijcie jakim kablem (w dawnych czasach niedoboru wszystkiego) były
    robione instalacje telefoniczne: ostatnie metry abonenta w bloku.
    Tak.
    Kablem elektrycznym DYT, na przyklad.
    Dlaczego?
    Bo tylko takim dysponował wykonawca.

    Włodek

  • 384. Data: 2018-08-28 23:20:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 11:42, Queequeg pisze:

    > Póki co wiem, że magik podłączył fazę pod linię telefoniczną. Piszę tu bo
    > nie wiem, czy śledzisz całość :)

    Dzięki, niezłe jaja masz tam w instalacji.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 385. Data: 2018-08-28 23:28:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 23:02, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Zgadnijcie jakim kablem (w dawnych czasach niedoboru wszystkiego) były
    > robione instalacje telefoniczne: ostatnie metry abonenta w bloku.
> [...]

    Albo kablem PKL zasilanie urządzeń w terenie otwartym. :-)

    Robert

  • 386. Data: 2018-08-29 07:23:48
    Temat: Re: (OT)Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-08-28 23:28, Robert Wańkowski wrote:
    (ciap)

    > Albo kablem PKL zasilanie urządzeń w terenie otwartym. :-)

    Albo przedłużacz
    https://www.olx.pl/oferta/wojskowy-kabel-przewod-w-g
    umie-guma-2x1-5-mm-na-przedluzacz-CID628-IDdpU5t.htm

    ciekawe kto będzie odpowiadał jeśli prad kogoś porazi...

    Włodek

  • 387. Data: 2018-08-29 10:37:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 21:45, Queequeg pisze:

    > Jak dla mnie to ten czarny wygląda jak zwykły kabel ogólnego
    > przeznaczenia:
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/pajeczyna.jpg

    OK. To teraz rozumiem.
    Ty uważałeś, że to normalny kabel energetyczny i dlatego tak to
    zapamiętałem, a dopiero konserwator twierdzi, że to stary telefoniczny.

    No to wątpliwość przenosi się do Twojego punktu:
    " 9. W szachcie na parterze dzieje się *coś* (nie wiem co, bo szacht
    jest zamknięty na kłódkę) i te zielone, pojedyncze druty łączą się ze
    skrętką."

    Konserwator rozumiem też nie ma dostępu do tego szachtu. Czyli kto -
    zakład energetyczny - oni namieszali - oni winni?
    P.G.

  • 388. Data: 2018-08-29 15:31:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dokładnie.
    >1. Do gniazdka w łazience dochodzą dwa białe, trzyżyłowe kable
    >(typowe
    >zasilające)

    >2. W gniazdku w łazience oba były połączone razem (dwa brązowe do
    >jednego
    >złącza, dwa niebieskie do drugiego, żółto-zielony nie podłączony w
    >ogóle,
    >taka uziom dla optymistów)

    A nie bylo zwory miedzy N i PE na gniazdku ?
    Bo skoro i tak mamy jeden drut PE-N, to po co odsuwac uziemienie :-)

> [...]

    >4. Drugim z tych trzyżyłowych kabli prąd z instalacji ucieka, i on
    >jest
    >przedmiotem moich / naszych rozmyślań :)

    >5. Gdzieś na drodze od gniazdka (biały kabel) do szachtu na klatce
    >(czarny
    >kabel) następuje jakaś magia polegająca na połączeniu tych kabli. Nie
    >doszedłem jeszcze gdzie (ale też specjalnie nie szukałem, może to
    >błąd)

    >Poszukam jeszcze. Stan tego połączenia (może skręcone razem, a może
    >dociśnięte / przytrzaśnięte / przetarte?) też może sporo

    Masz jeszcze ten generator ?
    Powinien pomoc przy szukaniu.

    Ewentualnie zwykly "wykrywacz kabli" - zobaczyc gdzie ten drugi bialy
    idzie.

    Zakladam, ze do kolejnego gniazdka ... wszystkie w okolicy sprawne ?

    Telefon w lazience ... dziwne troche :-)

    J.

  • 389. Data: 2018-08-29 15:54:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie bylo zwory miedzy N i PE na gniazdku ?
    > Bo skoro i tak mamy jeden drut PE-N, to po co odsuwac uziemienie :-)

    Nie :) PE jest niepodłączone.

    > Masz jeszcze ten generator ?
    > Powinien pomoc przy szukaniu.

    Mam, mam. Szukałem, prześledziłem. Albo zamurowane w cholerę, albo
    przysłonięte deską od schowka pod sufitem (wyleciało mi z głowy jak
    to się nazywa), w każdym razie nie do zdjęcia bezinwazyjnie.

    > Ewentualnie zwykly "wykrywacz kabli" - zobaczyc gdzie ten drugi bialy
    > idzie.

    Ten mój generator robi za taki wykrywacz kabli :)

    > Zakladam, ze do kolejnego gniazdka ... wszystkie w okolicy sprawne ?

    Ten drugi, tzn. ten właściwy (z prądem) czy ten telefoniczny?

    Po odłączeniu tego telefonicznego wszystkie gniazdka są sprawne, wszystkie
    lampy też.

    > Telefon w lazience ... dziwne troche :-)

    Różne ludzie mają pomysły :)

  • 390. Data: 2018-08-29 17:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >Ten mój generator robi za taki wykrywacz kabli :)

    >Ten drugi, tzn. ten właściwy (z prądem) czy ten telefoniczny?

    Ten drugi bialy z lazienki.
    Przeciez nikt go nie zamurowal po to, aby spalic centrale.

    Zazwyczaj tak sie prowadzilo do kolejnego gniazdka.

    Moze kiedys w lazience byly dwa, ale przy okazji remontu zlikwidowano
    niepotrzebne.

    Ewentualnie ... do zarowki prowadzilo, ale teraz lampa w pawlaczu.
    Ale oswietlenie to raczej na innym obwodzie sie dawalo.

    Na jakiej wysokosci to gniazdko ?
    Moze tam kiedys wylacznik swiatla byl, ale lampa zrobila sie
    niepotrzebna i ktos przerobil na gniazdko ?

    J.