  • 21. Data: 2014-10-15 14:42:01
    Temat: Re: Jak zrobić laser pointer?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 15.10.2014 09:35, Marek wrote:
    > łepek
    >
    > Nie wiem czy nie za słaby, muszka może odskoczyc jak poczuje rosnące
    > ciepełko.
    > Lepiej 2W:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=7SInHGPCHeU&feature=y
    outube_gdata_player

    Albo od razu armatą!
    https://www.youtube.com/watch?v=IxHW-QGMuZ4
    :-)

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2014-10-15 14:52:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Oct 2014 11:37:38 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > naciągacze. Można jednak sądzić, że na numer telefonu, który
    przewija
    > się przez cały film, parę osób zadzwoniło. Ludzie nie obejrzą nawet
    do
    > końca -- i już chcą to mieć. Tak to wszystko działa, te reklamy.

    Uważam, że ktoś kto to stworzy taki gadzet zarobi na tym kupe kasy.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2014-10-15 15:35:36
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Pewien jesteś, że zakażenie jest przez muszki? Internety
    > mówią o tym, że jest szansa, że popsuje, ale mała.

    Tak bo w obu przypadkach znalazłem jedną francę na dnie fermentora a piwo
    miało inny smak niż powinno. Dało się to wypić ale miało dziwny posmak.
    Naliczyłem teraz i w łazience mam ok 60 sztuk na suficie. Wszystko przez
    woreczek z owocami o którym zapomniałem.

  • 24. Data: 2014-10-15 15:55:03
    Od: s...@g...com

    użytkownik rageofhonor napisał:

    > Problem w tym że jest wiele podróbek na rynku które nic nie zapalą bo mają
    > lewe oznaczenie.

    Problem jest w twojej interpretacji "<100mW".
    Sam uzywam odkurzacz, a ostatnio siatki z drobnymi oczkami.

    Te male muchy leca do alkoholu, zmocz denaturatem szmate i
    wystaw za okno, zobaczysz. W zime potrafia sie obudzic i
    wyjsc z dziury po 5 min. od otwarcia piwa:(

    Na lecace do swiatla polecam kuwete z ledem, plus woda z cukrem.

  • 25. Data: 2014-10-15 17:11:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Albo od razu armatą!
    > https://www.youtube.com/watch?v=IxHW-QGMuZ4

    no jak tak, to ja bym raczej polecał to ;

    https://www.youtube.com/watch?v=vYAw5WjACdM

  • 26. Data: 2014-10-15 22:29:50
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-15 o 00:46, rageofhonor pisze:

    > Właśnie potrzebuję taki niebezpieczny laser by wykończyć muszki owocowe
    > w moim domu. Na łapki owocowe nie lecą tylko siedzą sobie na suficie i

    Laser? To się trochę namęczysz ręcznie. Chyba, że zrobisz celowanie
    automatyczne, kamera + oprogramowanie sterujące laserem :)

    Proponuję ci coś innego co u mnie zadziałało. Kiedyś słyszałem o
    pułapkach na komary jakie się robi w biednych krajach.
    butelkę PET po wodzie 1,5l kroi się w 2/3 wysokości. Do środka ładujesz
    wodę drożdże, cukier i mieszasz, niewiele trzeba tego jakieś 100-200ml
    wystarczy. Nakładasz obciętą szyjkę ale _odwrotnie_ tak żeby komary
    miały trudniej wylecieć. Drożdże wytwarzają CO2 do którego komary lecą
    jak głupie, jak już wlecą do butelki to nie mogą wylecieć, i po czasie
    się topią.
    Z tego zrobiłem wersję na muszki. Oprócz wody, cukru i drożdży dałem
    parę kawałków owoców (winogrona) i 20ml octu (dla zapachu). Taka pułapka
    potrafiła w ciągu doby złapać kilkadziesiąt muszek. Trzy dni i pozbyłem
    się problemu. Polecam.

  • 27. Data: 2014-10-15 22:33:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-15 00:46, rageofhonor pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie potrzebuję taki niebezpieczny laser by wykończyć muszki owocowe
    > w moim domu. Na łapki owocowe nie lecą tylko siedzą sobie na suficie i
    Daj do łapki oprócz octu kroplę ludwika i trochę piwa, ja w ten sposób
    pozbywam się muszek, oczywiście do czasu bo przynosi się je z owocami do
    domu więc ciągle łapke trzeba czyścić i uzupełniać.

    > lądują w moim piwie. Walczę z nimi już od kilku miesięcy. Od kilku dni
    Używaj gęstej siatki.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 28. Data: 2014-10-16 00:21:54
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 października 2014 22:29:50 UTC+2 użytkownik Bartolomeo napisał:

> [...]
    >
    > parę kawałków owoców (winogrona) i 20ml octu (dla zapachu). Taka pułapka
    >
    > potrafiła w ciągu doby złapać kilkadziesiąt muszek. Trzy dni i pozbyłem

    Ciekawe czy jak by zamiast płynów różnych wsadzić kawałek wełny to by na mole
    zadziałało?

  • 29. Data: 2014-10-16 00:27:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 15.10.2014 17:11, sundayman wrote:

    > no jak tak, to ja bym raczej polecał to ;
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=vYAw5WjACdM

    Tylko, czy sufitu nie pobrudzi... albo aktywuje.

    Wracając z chemiczną fizycznych rozważań, w końcu to grupa
    elektroniczna. Quadrocopter (po wygodniejszy do sterowania
    i oprogramowania) z kamerą i packą na muchy. Te łażące po
    suficie paca (albo spryskuje jakimś niegroźnym środkiem),
    latające wciąga w wirnik.
    :-)

    pzdr
    bartekltg

  • 30. Data: 2014-10-16 00:38:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 15 Oct 2014 00:46:27 +0200, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:

    >Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Właśnie potrzebuję taki niebezpieczny laser by wykończyć muszki owocowe w
    >moim domu. Na łapki owocowe nie lecą tylko siedzą sobie na suficie i lądują
    >w moim piwie. Walczę z nimi już od kilku miesięcy. Od kilku dni stosuje WD40
    >jednak z małym skutkiem i ryzykuje właśnie że dostanie mi się ten środek do
    >oczu. Trutek nie chcę stosować bo to jeszcze bardziej szkodliwe niż WD40.

    ja mam inna propozycje. Wystarczy silny elektromagnes i akumulator.
    Tylko pzredtem w kazda muszke owocowa tzreba wbic cienka stalowa
    szpilke.

    Moje rozwiazanei jestplepsze niz twoje z laserem

    A.L.