  • 1. Data: 2016-05-18 15:13:38
    Temat: Następne pytanie do speca od plazmy - Panasonic TX-P42X20E
    Od: a...@g...com

    Może ktoś pomoże gdzie szukac usterki.
    Po włączeniu telewizora zaczęły mi się pojawiać plamy i przekłamania kolorów, które
    po około 2 - 3 minutach zanikają i TV działa poprawnie.
    Poniżej w poście umieszczam dwa przykładowe zdjęcia.
    Wyczytałem chyba wszystkie fora i podobnej usterki w Panasonicu chyba nikt nie miał
    jeszcze. Mogę się domyślać po wyczytaniu wszystkiego, że to mogą być kondensatory.
    Może ktoś z kolegów miał podobną usterkę i mi pomoże.
    Żaden elektrolit nie jest wybrzuszony.
    Gdzie szukać usterki ?

    Linki do zdjęć jak to wygląda:
    http://obrazki.elektroda.pl/9500010300_1426152882_th
    umb.jpg
    http://obrazki.elektroda.pl/7883514000_1426152885_th
    umb.jpg

    Dzięki z góry za odpowiedź.

  • 2. Data: 2016-05-18 16:15:54
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    a...@g...com wrote:

    > Po włączeniu telewizora zaczęły mi się pojawiać plamy i przekłamania kolorów, które
    po około 2 - 3 minutach zanikają i TV działa poprawnie.

    Generalnie, z tego co wiem, standardem jest:

    a) pomiar i ustawienie napięć z zasilacza (Va, Vs)
    b) pomiar i ustawienie napięć generowanych przez YSUS (Vscw, -Vy, Vsetup)
    c) pomiar i ustawienie czasów przebiegów z YSUS (set up, set dn)
    d) pomiar i ustawienie czasu na przebiegu z ZSUS

    Ciężko będzie to zdiagnozować przez 2 minuty od włączenia TV... po
    wyłączeniu TV on musi ostygnąć, żeby problem wrócił?

    > http://obrazki.elektroda.pl/9500010300_1426152882_th
    umb.jpg
    > http://obrazki.elektroda.pl/7883514000_1426152885_th
    umb.jpg

    Małe bardzo... bez thumb lepiej widać:

    http://obrazki.elektroda.pl/9500010300_1426152882.jp
    http://obrazki.elektroda.pl/7883514000_1426152885.jp

    W sumie sam jestem ciekawy, co ktoś bardziej doświadczony powie.

    A przy nagłym przejściu z jasnej sceny do ciemnej nie zostają jakieś
    piksele pozapalane przez jakiś (krótki) czas?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2016-05-18 19:35:24
    Od: Artur T <a...@g...com>

    Jak już się najgorzej jest wszystko ok.

  • 4. Data: 2016-05-18 20:51:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 15:13, a...@g...com pisze:
> [...]
    mogą być kondensatory.
    > Może ktoś z kolegów miał podobną usterkę i mi pomoże.

    I nie musi być by stracić parametry, wymień duże elektrolity z zasilacza.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2016-05-19 08:31:56
    Od: Artur T <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 maja 2016 20:51:34 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > mogą być kondensatory.
    >

    > I nie musi być by stracić parametry, wymień duże elektrolity z zasilacza.

    Na razie wymieniłem ten największy (strasznie ciężko było go dostać) i dalej to samo.
    Spróbuję w tym tygodniu wymienić jednak wszystkie, a potem wezmę się za pomiar
    napięć. Przy czym jak się nagrzeje to trzeba go wyłączyć przynajmniej na pół godziny,
    żeby uszkodzenie się pojawiło.

  • 6. Data: 2016-05-19 15:05:05
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 19.05.2016 o 08:31, Artur T pisze:

> [...]
    > a potem wezmę się za pomiar napięć. Przy czym jak się nagrzeje to trzeba go
    wyłączyć przynajmniej na pół godziny, żeby uszkodzenie się pojawiło.

    Więc to nie kondensatory, tylko coś masywnego co się grzeje i trzyma ten
    stan pół godziny.
    Aż nie chcę myśleć, co może być najdroższego w telewizorze plazmowym a
    wydaje się wadliwe.
    Może test z nagrzaniem elementów telewizora przed włączeniem by coś
    wykazał? Tylko nie wiem czy ostrożnie suszarką czy raczej jakimś
    promiennikiem podczerwieni.

  • 7. Data: 2016-05-19 19:07:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 08:31, Artur T pisze:

    > Na razie wymieniłem ten największy (strasznie ciężko było go dostać) i dalej to
    samo.

    Skoro po nagrzaniu to nadal mogą być kondesatory, one też się grzeją,
    albo jakiś tranzystor mocy np z sterowania matrycy się przegrzewa i
    zaczyna świrować, tylko że to będzie trudne do znalezienia.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2016-08-14 13:02:03
    Od: bat <b...@m...com>

    On 18.05.2016 15:13, a...@g...com wrote:
    > Może ktoś pomoże gdzie szukac usterki.
    > Po włączeniu telewizora zaczęły mi się pojawiać plamy i przekłamania kolorów, które
    po około 2 - 3 minutach zanikają i TV działa poprawnie.

    A jak wejdziesz w menu natychmiast po włączeniu to też to widać? Czy
    tylko na obrazie telewizyjnym?

  • 9. Data: 2016-08-22 15:34:58
    Od: Artur T <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 13:02:04 UTC+2 użytkownik bat napisał:
    które po około 2 - 3 minutach zanikają i TV działa poprawnie.

    > A jak wejdziesz w menu natychmiast po włączeniu to też to widać? Czy
    > tylko na obrazie telewizyjnym?

    Tak. Dzieje się tak nawet jak wejdę do menu serwisowego.

  • 10. Data: 2016-08-23 01:58:21
    Od: bat <b...@m...com>

    On 22.08.2016 15:34, Artur T wrote:
    które po około 2 - 3 minutach zanikają i TV działa poprawnie.

    > Tak. Dzieje się tak nawet jak wejdę do menu serwisowego.

    No tak to albo taśmy matrycy się odkleiły albo drivery matrycy. Cały
    wcześniejszy tor wygląda na dobry.
    Gdzie są te zdjęcia obrazu? Daj linka jeszcze raz.