    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
    Date: Tue, 20 Jun 2017 11:22:21 +0000 (UTC)

    Hej,

    Szukam przejściówki USB 2.0 - SATA (może być i 3.0, ale teraz mam porty
    2.0).

    Jedna, którą mam:

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/adapter-usb-2-0-d
    ysk-hdd-sata-ide-2-5-3-5-cd-dvd-i5577288977.html

    To tania chińszczyzna, niestabilna, zasilacz gówniany (od razu się
    spalił), ale jak działa, to działa dobrze - czyta 30 MB/s, obsługuje
    SMART-a.

    Drugą mam w lepszym wykonaniu:

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/ak274-adapter-usb
    -3-0-do-sata-3-5-2-5-dysk-hdd-i5910645307.html

    Ale to gówno w ładnej obudowie - czyta 10 MB/s, nie obsługuje SMART-a, nie
    przepuszcza komend SATA bezpośrednio do dysku (przez co nie mogę z systemu
    zarządzać usypianiem dysku ani co gorsza go wyłączyć, przejściówka sama
    usypia dysk, jak nie ma aktywności).

    Czytałem dobre opinie o Ankerze, ale to jest nie do dostania w Polsce, a
    Amazon nie chce wysłać do Polski. Z kolei na eBayu cena wysyłki to 3x cena
    przejściówki, a nie będę płacił 80 zł za przesyłkę, więc też odpada.

    Zależy mi na przejściówce, która:

    1. Obsługuje tylko SATA (nie potrzebuję IDE)
    2. Wpina się bezpośrednio w dysk (a nie kablem), tworząc zwartą
    konstrukcję
    3. Podaje zasilanie na dysk (a nie tylko dane, a zasilacz osobno)
    4. Ma wejście na zasilacz 12V (lub 5V, ale to raczej niespotykane)
    5. Obsługuje SMART-a i polecenia SATA bezpośrednio do dysku
    6. Nie usypia dysku, gdy nie jest aktywny (to się wiąże z pkt 5...)
    7. Chodzi pod Linuksem (ale raczej każda powinna)
    8. Jest szybka po podłączeniu do USB 2.0 (30 MB/s wystarczy, 10 MB/s
    to za mało)
    9. Jest solidna i nie jest chińską tandetą, która padnie po miesiącu
    10. Ma sprzętowy kontroler SATA a nie software'owy (nie wiem niestety jak
    to sprawdzić)

    Możecie coś polecić?

    Dodatkowo: czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta
    przejściówka obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

    Chyba że ktoś wie, gdzie można dostać to...

    https://www.amazon.com/Anker-Converter-Adapter-Cable
    -included/dp/B005B3VO24/

    Amazon nie wysyła do Polski, na Aliexpress nie ma, na eBayu najtańsza
    opcja to $8.46 (coś za tanio) + $18.75 shipping (i mam mentalne opory
    przed płaceniem tyle za wysyłkę, tym bardziej że cena jest zbyt tania w
    porównaniu z Amazonem, więc może być podróbka) :(

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]