  • 31. Data: 2013-08-11 16:24:19
    Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    news:52079628$0$1250$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jakiś czas jeździłem z yanosikiem codziennie - dziękuję. Co jakiś czas
    > odpalam, by zobaczyć czy coś się poprawiło itd. Raczej nie. CB używam
    > tylko na wspólnych wyprawach urlopowych - nawet w trasach tego nie
    > używam.

    Mi yanosik nie przeszkadza i nie raz sporo mi pomógł ostrzegając o wypadku bądź
    suszeniu zza krzaka.

    > Ciekawe czemu więc ma tak mało użytkowników.

    Mało w odniesieniu do czego? Aplikacja zdobywa jakieś tam nagrody, ale to co
    jest naprawdę fajne to stale rosnąca ilość zalogowanych ludzi, którzy podają
    komunikaty.

    > Każdy może mieć własną opinię - dla mnie yanosik podaje zbyt dużo
    > fałszywych alarmów, by sensowne było korzystanie z niego. Poza tym,
    > potrafi tylko takie alarmy podawać (+reklamy). NE jest nawigacją
    > "pełną gębą" i jej zasadniczym celem nie jest "antymisiek", co
    > z założenie stawia ją w innym świetle.

    Nawigacja dostępna w tej chwili w yanosiku działa jako tako i tak naprawdę nie
    byłbym w stanie obronić tej funkcji jako pełnej nawigacji. Nie mniej jednak jako
    tako daje radę i działa całkiem poprawnie za darmo i to jest miłe.

    Najwięcej używałem Naviexperta i naprawdę nie raz i nie dwa dała dupy po całości
    począwszy od totalnie kretyńskiej logiki wyboru trasy a na nie ostrzeganiu o
    radarach skończywszy. Jak dla mnie to każda nawigacja ma swoje wady i zalety,
    ale na chwilę obecną uważam, że naprawdę dobrej we wszystkich aspektach nie ma.

    Osobiście to bardzo się cieszę z yanosika bo zawsze chciałem mieć coś takiego co
    podpowiada w czasie jazdy o tym co się dzieje, ale nie muszę specjalnie odpalać
    nawigacji tylko po to żeby wiedzieć o FR/suszeniu zza krzaka.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 32. Data: 2013-08-11 16:37:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <n...@s...com>

    W dniu 2013-08-11 09:25, fReLuZ pisze:
    > Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
    >
    > Co polecicie?

    OsmAnd + UMP pcpl

  • 33. Data: 2013-08-11 16:49:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-11 16:24, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
    (...)
    > Mi yanosik nie przeszkadza i nie raz sporo mi pomógł ostrzegając o
    > wypadku bądź suszeniu zza krzaka.

    Skoro lubisz nieprawdziwe informacje...

    > Mało w odniesieniu do czego?

    Relatywnie mało. W porannych szczycie 20k-30k na cały kraj?

    > Aplikacja zdobywa jakieś tam nagrody, ale
    > to co jest naprawdę fajne to stale rosnąca ilość zalogowanych ludzi,
    > którzy podają komunikaty.

    No trochę rośnie, efekt żaden. Wręcz bym stwierdził, że jest więcej
    błędnych informacji niż wcześniej.

    > Nawigacja dostępna w tej chwili w yanosiku działa jako tako i tak

    Tego póki co nie można nazywać nawigacją, jeżeli mówimy o nawigacji,
    a nie tym co jest w yanosiku.

    > Najwięcej używałem Naviexperta i naprawdę nie raz i nie dwa dała dupy po
    > całości począwszy od totalnie kretyńskiej logiki wyboru trasy a na nie
    > ostrzeganiu o radarach skończywszy.

    Tak naprawdę to o złym wyznaczaniu tras przez NE to ja w zasadzie nie
    słyszałem i nie czytałem, a co do radarów - podaje poprawnie. Lotne
    patrole to co innego. CB to funkcja istniejąca od niedawna i tak
    naprawdę mało kto z tego korzysta. NE jest nawigacją, a nie
    'antymiśkiem". Dzięki temu ładnie omija korki (z różnych przyczyn) itd.

    > Jak dla mnie to każda nawigacja ma
    > swoje wady i zalety, ale na chwilę obecną uważam, że naprawdę dobrej we
    > wszystkich aspektach nie ma.

    Truizm i do tego nie o tym jest dyskusja - poszukiwana była nawigacja,
    a nie antymisiek.

> [...]
    > takiego co podpowiada w czasie jazdy o tym co się dzieje,ale nie muszę
    > specjalnie odpalać nawigacji tylko po to żeby wiedzieć o FR/suszeniu zza

    Aha, znaczy yanosika już specjalnie odpalać nie trzeba, by informował o
    FR/suszeniu (no chyba, że masz dedykowanego)? Zresztą yanosik wcale nie
    informuje o tym co się dzieje w czasie jazdy - daje tylko parę
    informacji, które są często fałszywe.

  • 34. Data: 2013-08-11 16:56:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-08-11 15:01, Artur Maśląg wrote:

    > Też tak słyszałem, ale najwyraźniej producent uznał, że sensowne
    > komunikaty głosowe są zbędne ;)

    Sądzę, że producent sądzi inaczej, tylko jeszcze tego nie dopracował.

    > A jakie to on daje wartościowe informacje tak naprawdę?

    Dla ciebie o wypadkach. Dla mnie o fotoradarch i suszarkach. Przydatne
    jest też, że przy FR podaje od razu dozwoloną prędkość i nie zwalniam
    zawsze do 50 jak większość.

    > Ja wiem - nie używać yanosika. Za dużo informacji jest fałszywych itd.
    > Ja wiem, że niektórzy potrzebują atmosfery strachu i powszechnego
    > nadzoru, ale ja dziękuję. Jazda bez yanosika jest spokojniejsza
    > i jak się jeździ normalnie to się mandatu nie zapłaci. A jak się
    > trafi jakiś raz na ileś lat to trudno.

    To nie używaj. Zadałem proste pytanie - jak nie wiesz, to po co odpowiadasz?

    Shrek.

  • 35. Data: 2013-08-11 16:56:46
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-08-11 09:25, fReLuZ pisze:
    > Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
    >
    > Co polecicie?

    w miastach, za granica (gdy potrzebny routing off-line) -> OsmAnd (masz
    mapy wektorowe, dodatkowe informacje Wiki OffLine mase dod. wtyczek i
    informacji POI).
    Jedna z lepszych map i program coraz lepiej dziala.

    Na drugim miejscu z map Off-line na androida zaglosowalbym na Sygica -
    ale on nie darmowy (wiec nie w temacie).

    Odnosnie poruszanej tu wczesniej Automapy:kiedys uzywalem na
    nadroidze(testowo) ale wywalilem ta nawigacje w pierony. Podobnie w
    aucie: nawigacji samochodowej (zabudowanej w deske) mam iGO oraz
    Automape(do wyboru) -IGo w porownaniu z Automapa wymiata.
    iGo tez jest na nadroida - ale tu rowniez nie w temacie bo jest platna.

    Wracajac do tematu bezplatnych navigacji na androida:
    W trasach dalszych (z podkresleniem na dalszych) po Polsce bardzo dobrze
    sprawdza sie jeszcze Yanosik (GoogleMaps tez, z tym, ze yanosik ostrzega
    dod. przed radarami, wiec jego wybieram). Natomiast w centrach duzych
    miast Yanosik nie jest juz taki dobry (tu wolalbym Osmanda - ewentualnie
    GoogleMaps).

  • 36. Data: 2013-08-11 16:57:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-08-11 16:19, Artur Maśląg wrote:

    > Już pisałem - do rejestracji śladu, bądź z czystej ciekawości,
    > by posiąść wiedzę o tym produkcie.

    "Artur pali, ale się nie zaciąga";)

    Shrek.

  • 37. Data: 2013-08-11 17:13:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-11 16:56, Shrek pisze:

    > Sądzę, że producent sądzi inaczej, tylko jeszcze tego nie dopracował.

    Nie czujesz czegoś, co ciebie gryzie w odwrotną stronę?

    > Dla ciebie o wypadkach.

    Nie - o wypadkach mówi mi NE, bądź je widać z daleka. A informacje
    z yanosika o wypadkach są niestety często fałszywe.

    > Dla mnie o fotoradarch i suszarkach.

    O FR też część jest fałszywych, a suszarki - cóż, taki był cel
    tej aplikacji i też niestety informacje są często nieaktualne.

    > Przydatne
    > jest też, że przy FR podaje od razu dozwoloną prędkość i nie zwalniam
    > zawsze do 50 jak większość.

    To ma dopiero od pewnego momentu (bardzo użyteczne). No, ale to
    podaje wiele aplikacji nawigacyjnych i nawet AM się tego nauczyła ;)

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > To nie używaj. Zadałem proste pytanie - jak nie wiesz, to po co
    > odpowiadasz?

    Nie przeczytałeś odpowiedzi? Nie używać - tak to można wyłączyć :)

  • 38. Data: 2013-08-11 17:25:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-11 16:57, Shrek pisze:

    > "Artur pali, ale się nie zaciąga";)

    LOL

  • 39. Data: 2013-08-11 17:53:41
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    > (...)
    >
    > Skoro lubisz nieprawdziwe informacje...

    Wolę mieć nieprawdziwe ostrzeżenie niż prawdziwy mandat wysuszony zza krzaka.

    > Relatywnie mało. W porannych szczycie 20k-30k na cały kraj?

    A ile byś chciał? 30k ludzi właśnie jedzie samochodem i jednoczesnie używa tej
    aplikacji pokrywając cały kraj. Czy masz jakieś dane o innych aplikacjach tego
    typu czyli ile osób używa ich jednoczesnie?

    > No trochę rośnie, efekt żaden. Wręcz bym stwierdził, że jest więcej
    > błędnych informacji niż wcześniej.

    Nie odczułem gwałtownie rosnącej ilości błędnych komunikatów.

    > Tego póki co nie można nazywać nawigacją, jeżeli mówimy o nawigacji,
    > a nie tym co jest w yanosiku.

    Tutaj sie z Tobą zgodzę bo prawdziwe navi to póki co nie jest, ale działa i jest
    za darmo więc czemu nie.

> [...]
    > kto z tego korzysta. NE jest nawigacją, a nie
    > 'antymiśkiem". Dzięki temu ładnie omija korki (z różnych przyczyn) itd.

    Navi jest popularna dlatego, że można ją tanio kupić u operatorów. Logika
    wyznaczania tras jest dramatyczna bo potrafi tę samą drogę dzień po dniu puścić
    totalnie inaczej bez żadnego uzasadnienia. CB w Navi może nie być bo skuteczność
    jest po prostu żadna w porównaniu do yanosika. Wygląda na to, że nikt tej
    funkcji nie używa.

    Z tym omijaniem korków jest dokładnie tak samo jak wyznaczaniem trasy: raz
    dobrze, raz porażka.

    > Truizm i do tego nie o tym jest dyskusja - poszukiwana była nawigacja,
    > a nie antymisiek.

    Dla mnie nawigacja to jest antymisiek+mapa. Zrób _płatną_ nawigację bez
    antymiśka i zobaczymy kto to kupi.

> [...]
    > FR/suszeniu (no chyba, że masz dedykowanego)? Zresztą yanosik wcale nie
    > informuje o tym co się dzieje w czasie jazdy - daje tylko parę

    Odpalasz yanosika i mówi o wszystkim. Informacje naviexperta o tym co się dzieje
    w czasie jazdy też są wyśmienite do chwili kiedy nie natniesz się na roboty
    drogowe, których miało nie być i masz postój 30 minut.

    Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być nieźle.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 40. Data: 2013-08-11 18:47:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-11 17:53, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
    (...)

    > Wolę mieć nieprawdziwe ostrzeżenie niż prawdziwy mandat wysuszony zza
    > krzaka.

    Zza krzaków to od dawna nie suszą - zwolnij. Zobaczysz ich z daleka.
    Uważaj tylko na SM/ITD z 'partnerami' - jak zwolnisz to też możesz
    dać sobie z nimi spokój :)

    > A ile byś chciał? 30k ludzi właśnie jedzie samochodem i jednoczesnie
    > używa tej aplikacji pokrywając cały kraj.

    Zdaje się, że to nie 30k ludzie jedzie rano, a parę rzędów wielkości
    więcej...

    > Czy masz jakieś dane o innych
    > aplikacjach tego typu czyli ile osób używa ich jednoczesnie?

    A co mają do tego inne aplikacje? Ile osób z tych 30k cokolwiek
    zgłosi, a ile zweryfikuje takie zgłoszenie?

    > Nie odczułem gwałtownie rosnącej ilości błędnych komunikatów.

    Aaaa - ja nie pisałem, że gwałtownie wzrasta. Liczba użytkowników też
    gwałtownie nie wzrasta.

    > Navi jest popularna dlatego, że można ją tanio kupić u operatorów.

    No, a yanosik darmowy :) No i co? :)

    > Logika wyznaczania tras jest dramatyczna bo potrafi tę samą drogę dzień
    > po dniu puścić totalnie inaczej bez żadnego uzasadnienia.

    Ciekawe - to że Ty uzasadnienia nie widziałeś jeszcze nie znaczy, że
    go nie było. Logika jest bardzo dobra - korzystając z NE zawsze byłem
    szybciej niż przy korzystaniu z nawigacji offline - włącznie z AM+LD :)

    > CB w Navi może
    > nie być bo skuteczność jest po prostu żadna w porównaniu do yanosika.
    > Wygląda na to, że nikt tej funkcji nie używa.

    Wygląda na to, że mało kto. Może błąd marketingowy, może to ludziom
    tak naprawdę nie jest potrzebne przy aktualnej funkcjonalności?

    > Z tym omijaniem korków jest dokładnie tak samo jak wyznaczaniem trasy:
    > raz dobrze, raz porażka.

    Jesteś jedynym, który tak twierdzi. Owszem, bywały jakieś doniesienia,
    że czasem coś się nie sprawdziło, ale 50% błędów? Nie, tak to nawet w
    AM nie ma :)

    > Dla mnie nawigacja to jest antymisiek+mapa. Zrób _płatną_ nawigację bez
    > antymiśka i zobaczymy kto to kupi.

    Cóż, zasadniczo dla większości ludzi nawigacja to ma doprowadzić do
    celu względnie szybko i bezproblemowo, a nie zajmować się lotnymi
    patrolami. Dodam, że trasy kalkulowane są w oparciu o prędkość
    dopuszczalną itd. Zdaje się, że wszystkie płatne są tak realizowane
    i mają miliony użytkowników... (w Polsce powiedzmy setki tysięcy).

    > Odpalasz yanosika i mówi o wszystkim.

    Nie, nie mówi. Ba, nawet nie zgłasza :> Zresztą nie on jeden :)

    > Informacje naviexperta o tym co
    > się dzieje w czasie jazdy też są wyśmienite do chwili kiedy nie natniesz
    > się na roboty drogowe, których miało nie być i masz postój 30 minut.

    Hmmm, jakoś nie spotkałem. Znaczy zawsze można być pierwszym, ale to
    się tak często nie dzieje. Roboty drogowe, korki, wypadki itd. -
    sprawnie i bezstresowo.

    > Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być
    > nieźle.

    Czas pokaże.