  • 41. Data: 2013-08-11 19:09:19
    Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    news:5207c00e$0$1261$65785112@news.neostrada.pl...
    > (...)

    > Zza krzaków to od dawna nie suszą - zwolnij. Zobaczysz ich z daleka.
    > Uważaj tylko na SM/ITD z 'partnerami' - jak zwolnisz to też możesz
    > dać sobie z nimi spokój :)

    Ostatnio suszyli na zjeździe gruntowym pomiędzy drzewami.

    > Zdaje się, że to nie 30k ludzie jedzie rano, a parę rzędów wielkości
    > więcej...

    Mówimy o użytkownikach aplikacji, a nie o wszystkich ludziach którzy jadą w
    danym momencie samochodem.

    > A co mają do tego inne aplikacje? Ile osób z tych 30k cokolwiek
    > zgłosi, a ile zweryfikuje takie zgłoszenie?

    Ja zgłaszam i weryfikuje. Moi znajomi tak samo.

    > Aaaa - ja nie pisałem, że gwałtownie wzrasta. Liczba użytkowników też
    > gwałtownie nie wzrasta.

    Myślę, że rok do roku liczba użytkowników wzrosła w znaczący sposób. Tak jak
    wspomniałem wcześniej ja nie odczułem zalewu fałszywych ostrzeżeń.

    > No, a yanosik darmowy :) No i co? :)

    Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za nieudany test
    aplikacji. NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie to było za krótko.
    Używałem jej dlatego, że to było najłatwiejsze rozwiązanie.

    > Ciekawe - to że Ty uzasadnienia nie widziałeś jeszcze nie znaczy, że
    > go nie było. Logika jest bardzo dobra - korzystając z NE zawsze byłem
    > szybciej niż przy korzystaniu z nawigacji offline - włącznie z AM+LD :)

    Nie było żadnego uzasadnienia co potwierdziła osoba jadąca drugim wariantem. Dla
    mnie logika NE znośna i nic ponadto. Naprawdę trudno piać z zachwytu nad czymś
    co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla tak, że jest 430km.

    > Wygląda na to, że mało kto. Może błąd marketingowy, może to ludziom
    > tak naprawdę nie jest potrzebne przy aktualnej funkcjonalności?

    IMO zgłaszanie jest upierdliwe i dlatego funkcja leży.

    > Jesteś jedynym, który tak twierdzi. Owszem, bywały jakieś doniesienia,
    > że czasem coś się nie sprawdziło, ale 50% błędów? Nie, tak to nawet w
    > AM nie ma :)

    Widocznie jestem bo naprawdę mam bardzo dużo wątpliwości do logiki tej
    aplikacji.

    > Cóż, zasadniczo dla większości ludzi nawigacja to ma doprowadzić do
    > celu względnie szybko i bezproblemowo, a nie zajmować się lotnymi
    > patrolami. Dodam, że trasy kalkulowane są w oparciu o prędkość dopuszczalną
    > itd. Zdaje się, że wszystkie płatne są tak realizowane
    > i mają miliony użytkowników... (w Polsce powiedzmy setki tysięcy).

    Uważam, że większość ludzi, którzy poruszają się samochodem oczekują
    _KOMPLETNEJ_ informacji o tym co się dzieje na drodze łącznie z lotnymi
    patrolami. Osobiście to mało co mnie tak wkurfia jak prawie nadzianie się na
    aktywny radar, o którym NE zapomniała wspomnieć, i nie mówię osytuacji 150/70
    km/h. Oczekuje od aplikacji, że będzie mi pomagać mówiąc co gdzie stoi chociażby
    po to żeby przygotować się na to, że jakiś spryciaż będzie dusił do końca a
    potem gwałtownie wytracał prędkośc.

    Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy do tego
    co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń? Twierdzę,
    że nikt.

    > Nie, nie mówi. Ba, nawet nie zgłasza :> Zresztą nie on jeden :)

    Czegoś nie rozumiem, mój yanosik zaczyna gadać o wszelkich zgłoszeniach w chwili
    kiedy jest uruchomiony.

    > Hmmm, jakoś nie spotkałem. Znaczy zawsze można być pierwszym, ale to
    > się tak często nie dzieje. Roboty drogowe, korki, wypadki itd. -
    > sprawnie i bezstresowo.

    Miałem taką sytuację a później przychodzi mail żeby im potwierdzić co to było
    etc.

    > Czas pokaże.

    Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 42. Data: 2013-08-11 19:53:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-11 19:09, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
    (...)

    > Ostatnio suszyli na zjeździe gruntowym pomiędzy drzewami.

    Zwolnij, przestaniesz się bać, zaczniesz zauważać...

    > Mówimy o użytkownikach aplikacji, a nie o wszystkich ludziach którzy
    > jadą w danym momencie samochodem.

    LOL - a co to jest w takim razie 30k użytkowników aplikacji?

    > Ja zgłaszam i weryfikuje. Moi znajomi tak samo.

    Tak, a inni nie zgłaszają nic, bądź różne głupoty.

    > Myślę, że rok do roku liczba użytkowników wzrosła w znaczący sposób.

    Pracujesz w ich marketingu?

    > Tak
    > jak wspomniałem wcześniej ja nie odczułem zalewu fałszywych ostrzeżeń.

    Nie pisałem o zalewie fałszywych ostrzeżeń, a ich większej liczbie.

    > Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za
    > nieudany test aplikacji.

    LOL - zdaje się, że argumentów brakuje :) Próbujesz obronić bzdury
    w yanosiku przez pryzmat "zbyt krótkiego czasu testowania NE".

    > NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie
    > to było za krótko. Używałem jej dlatego, że to było najłatwiejsze
    > rozwiązanie.

    Co prawda to OT, ale ile jej używałeś i kiedy?

    > Nie było żadnego uzasadnienia co potwierdziła osoba jadąca drugim
    > wariantem.

    A na jakiej podstawie takie stwierdzenie?

    > Dla mnie logika NE znośna i nic ponadto. Naprawdę trudno piać
    > z zachwytu nad czymś co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla
    > tak, że jest 430km.

    Zależy jak ustawisz i co się dzieje na drodze. Jednego dnia te 380 może
    być ok, a drugiego godzinę dłużej.

    > IMO zgłaszanie jest upierdliwe i dlatego funkcja leży.

    To nie jest kwestia upierdliwego zgłaszania, tylko podejścia do
    aplikacji - NE jest nawigacją, a nie antymiśkiem.

    > Widocznie jestem bo naprawdę mam bardzo dużo wątpliwości do logiki tej
    > aplikacji.

    Tak pewnie pozostanie :)

    > Uważam, że większość ludzi, którzy poruszają się samochodem oczekują
    > _KOMPLETNEJ_ informacji o tym co się dzieje na drodze łącznie z lotnymi
    > patrolami.

    Nie krzycz - lotne patrole interesują tych, którzy przekraczają
    prędkość, reszta się tym średnio interesuje. Pojawił się patrol
    - dobrze, niech będzie. Jeździć należy normalnie, a nie zwalniać
    bo kontrola...

    > Osobiście to mało co mnie tak wkurfia jak prawie nadzianie
    > się na aktywny radar, o którym NE zapomniała wspomnieć, i nie mówię
    > osytuacji 150/70 km/h.

    Nie, skąd :)

    > Oczekuje od aplikacji, że będzie mi pomagać
    > mówiąc co gdzie stoi chociażby po to żeby przygotować się na to, że
    > jakiś spryciaż będzie dusił do końca a potem gwałtownie wytracał prędkośc.

    Dorabianie ideologii.

    > Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy
    > do tego co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez
    > ostrzeżeń? Twierdzę, że nikt.

    LOL - brniesz. Nigdzie nie pisałem o wycinaniu takich informacji.
    Może być przydatna, ale dokładnie tak jak oznakowanie.

    > Czegoś nie rozumiem, mój yanosik zaczyna gadać o wszelkich zgłoszeniach
    > w chwili kiedy jest uruchomiony.

    Tak, w szczególności o tych których nie ma - o zamknięciu drogi
    informuje? O zmianie sytuacji na trasie też?

    > Miałem taką sytuację a później przychodzi mail żeby im potwierdzić co to
    > było etc.

    I całe szczęście - dzięki temu nie ma bzdurnych zgłoszeń (bądź jest ich
    niewiele).

    > Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

    Yanosik nie jest nawigacją, a rozwój wygląda dokładnie tak, jak profil
    tej aplikacji.

  • 43. Data: 2013-08-11 21:09:41
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-08-11 15:14, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Wolę go
    > 1000 razy od wiecznie gadającego CB radia z pyskówkami etc.

    Dzisiaj pomykałem z wrocka na Wałbrzych, za wrockiem jakieś 10km
    wypadek. Na CB dowiaduje się jeszcze na obrzeżasz wrocka że nie ma trupa
    i będą sprzątać. Więc jade normalnie.
    Jak by był trup to odbił bym na autostradę i cisnął na Świebodzice, a
    bez CB dojechał do dzwona i z trupem czekał na przyjazd prokuratora.

    Z CB trzeba umieć korzystać.

    --
    Krzysiek

  • 44. Data: 2013-08-11 21:15:35
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-08-11 12:08, Budzik pisze:

    > A jak działa automapa na andka? Jest juz stabilna? Bo jak była wprowadzana
    > beta to czytałem, ze czesto sie zawiesza.

    Testuje po kraju i hula aż miło.
    --
    Krzysiek

  • 45. Data: 2013-08-11 21:23:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2013 19:09:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
    > Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za nieudany test
    > aplikacji. NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie to było za krótko.

    No coz, program ma sluzyc do zarabiania. Jesli za krotko - mozesz
    sobie dokupic kolejny tydzien czy miesiac.

> [...]
    > co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla tak, że jest 430km.

    Ale w nawigacjach online tak ma byc.
    Moze dzis lepsze te 430km, a wczoraj nie.
    Moze korek, moze remont, moze inna godzina i program przewiduje korek.

    AM (offline na wince) mnie zaskakiwala bo tez potrafila trase zmienic
    i nie wiem - godzina inna i korki inne, czy uczyla sie na podstawie
    osiagow z poprzednich przejazdow.

    > Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy do tego
    > co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń? Twierdzę,
    > że nikt.

    W Niemczech nie wolno ostrzegac, myslisz ze sprzedaz navi od tego
    spadla?
    Ale mozliwe ze klienci wybieraja takie, ktore mozna wzbogacic :-)
    Tylko ze oni chyba juz czesciej wybieraja wbudowana w samochod, a wiec
    nie maja wyboru :-)

    Ma ktos jakies doniesienia z niemieckiego rynku ?
    Bo skoro nie wolno, to otwiera nowe mozliwosci - od karania firm ktore
    cos takiego oferuja, do poproszenia Googla o liste klientow ktorzy
    program sciagneli. Czy tez do blokowania zagranicznych serwerow.

    > Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.

    Zarabianie na reklamach i darmowosc im sluzy.

    J.

  • 46. Data: 2013-08-11 22:28:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Odnosnie poruszanej tu wczesniej Automapy:kiedys uzywalem na
    > nadroidze(testowo) ale wywalilem ta nawigacje w pierony. Podobnie w
    > aucie: nawigacji samochodowej (zabudowanej w deske) mam iGO oraz
    > Automape(do wyboru) -IGo w porownaniu z Automapa wymiata.
    > iGo tez jest na nadroida - ale tu rowniez nie w temacie bo jest platna.
    Po jakich mapach nawiguje igo? czy można te mapy, nawigacje sprawdzić
    online na internecie?
    ToMasz

  • 47. Data: 2013-08-11 23:06:05
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-08-2013 11:15, megrims pisze:

    > google maps

    potrafi poprowadzic pod prad, albo slepa, ktora slepa jest tylko dla
    samochodow, albo kiedys nie byla slepa.

  • 48. Data: 2013-08-11 23:07:27
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-08-2013 09:25, fReLuZ pisze:
    > Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
    >
    > Co polecicie?

    uzywam od dwoch lat naviexperta i jestem bardzo zadowolony.

  • 49. Data: 2013-08-11 23:20:12
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-08-11 22:28, *ToMasz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Po jakich mapach nawiguje igo? czy można te mapy, nawigacje sprawdzić
    > online na internecie?
    > ToMasz

    Można, ale online są przeterminowane troszkę -
    http://static.routes.tomtom.com/
    jeśli użytkownik korzysta z map TT (są też dostępne mapy od dostawców
    lokalnych).
    Zanim zaczniesz sypać przykładami, że nie ma adresu w Pcimiu Dolnym
    ulica Zapomniana 1234 to delikatnie przypomnę, że siłą programu do
    nawigacji jest routing, a ten w AM jest poniżej mułu.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 50. Data: 2013-08-12 09:11:43
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-11 21:23, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 11 Aug 2013 19:09:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
    (...)

    > W Niemczech nie wolno ostrzegac,

    Ba, w wielu krajach jest jeszcze gorzej - Francja, Szwajcaria,
    Austria... Część nawigacji jasno informuje przy włączeniu powiadamiania
    o FR+++, że może być niezgodne z prawem i człowiek to robi na własną
    odpowiedzialność. Konsekwencje to mandat, możliwa konfiskata.
    No, ale to podobno Polska ma być krajem policyjnym :>
    Żeby nie było - funkcjonariusze są przeszkoleni i wiedzą co
    sprawdzać :)

    > myslisz ze sprzedaz navi od tego spadla?

    Nie :)