  • 31. Data: 2014-12-07 02:08:23
    Temat: Re: Jaki NAS + dyski dla laika?
    Od: " 666" <...@...6>

    Te podane przeze mnie moce to właśnie stan uśpienia.
    50 watów ekstra to około 18 złotych miesięczne.
    Niby niewiele, ale to już 216 zł rocznie.
    Do tego dochodzi hałas (ciepło trzeba odprowadzić wentylatorami).

    Na dobrą sprawę to i telefon komórkowy można sobie zbudować, gdyby ktoś miał
    taki kaprys, z używanych części.
    Poszedłby na Linuksie?

    -----

  • 32. Data: 2014-12-07 14:39:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-07 02:08, Użytkownik 666 napisał:

    > Na dobrą sprawę to i telefon komórkowy można sobie zbudować, gdyby ktoś
    > miał taki kaprys, z używanych części.
    > Poszedłby na Linuksie?

    Nie zbudujesz telefonu.
    Możesz do płyty z elektroniką dodać inną baterię, wyświetlacz
    i obudowę. To nie jest jeszcze budowa telefonu z części.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2014-12-07 15:20:26
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/12/2014 01:08, 666 wrote:

    > Te podane przeze mnie moce to właśnie stan uśpienia.
    > 50 watów ekstra to około 18 złotych miesięczne.
    > Niby niewiele, ale to już 216 zł rocznie.

    Serio? To może przestań używać w domu światła i siedź przy świeczce.
    Ponawiam pyt. Skąd ta IMO przesadna oszczędność? To tylko kwestie
    finansowe czy troska o środowisko?
    Jakbym nie miał włączonego NASa to np. żeby obejrzeć film musiałbym
    włączyć BR, albo komputer, które zużywają więcej prądu - jakby policzyć
    to pewnie wyszłoby na to samo albo jeszcze więcej a wygody w tym żadnej.

    > Do tego dochodzi hałas (ciepło trzeba odprowadzić wentylatorami).

    Z uśpionego NASa? Nawet pracujący nie grzeje się tak mocno - przeważnie
    jest w nich jeden wentylator pracujący ~1kRPM.

    > Na dobrą sprawę to i telefon komórkowy można sobie zbudować, gdyby ktoś
    > miał taki kaprys, z używanych części.

    Z używanych części z czego?
    Tak naprawdę jak ktoś wie co robi to może zbudować coś z "niczego".

    > Poszedłby na Linuksie?

    Baaa. Były takie w sprzedaży, ale Android je wykosił. Np. N900 na Maemo
    (IMO zapowiadał się nieźle).
    No i oczywiście da się zainstalować Linuxa na smartfonach - u podstaw
    Adroida też stoi Linux.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 34. Data: 2014-12-07 16:08:37
    Od: " 666" <...@...6>

    Z liczby urządzeń, które są w domu.
    Jak policzyłem, to aż się za głowę (a właściwie za portfel) złapałem, te
    wszystkie "uśpienia", "stand-by", "no-active", "off-line".
    Tu 4 zł, tu 5 zł, tu 6 zł, tu 7 zł (miesięcznie) i się poważne kwoty robią
    (rocznie).
    No i z konieczności wentylacji (hałas, kurz) - marzą mi się urządzenia
    wyłącznie pasywnie chłodzone.
    Rozumiem, że Ty w ogóle nie gasisz światła, i to całą dobę?

    -----

  • 35. Data: 2014-12-07 16:46:33
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/12/2014 15:08, 666 wrote:
> [...]
    > wyłącznie pasywnie chłodzone.
    > Rozumiem, że Ty w ogóle nie gasisz światła, i to całą dobę?

    Jasne.
    Gdzie mogę to oszczędzam, ale nie popadam w obłęd.
    --