    From: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jaki dysk do 'NAS-a' jednodyskowego?
    Date: Fri, 22 Jul 2016 16:59:22 +0200

    Zamówiłem urządzenie sieciowe, do którego można włożyć dysk twardy (1x SATA 3,5''),
    lista "kompatybilnych" ('following list of HDD drives have been reported to work
    with') jest na stronie producenta:
    http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/21554
    Interesuje mnie pojemność 3TB, czyli wg listy:

    HITACHI HDS723030ALA640
    Seagate ST33000651AS
    Seagate ST3000DM001
    Toshiba DT01ACA300
    Western Digital WD30EARX
    Western Digital WD30EZRS

    Macie jakieś spostrzeżenia dotyczące tych konkretnych modeli?
    Na dysku mają być backupy (potrzeba dostępu bardzo bardzo sporadyczna) i filmy
    ("znalezione w eterze i sieci", czyli mogą jakby co bez straty pójść się j... ) do
    streamingu przez DLNA na TV.
    Większość dnia i w nocy dysk ma spać ;-)
    Na moje oko 5400 rpm będzie lepsze niz 7200 rpm (mniejsze zużycie energii). Całość
    będzie w szafie na uboczu, więc hałas dysków czy głowic nieistotny, raczej grzanie w
    zamknietej przestrzeni.
    Które z tych dysków mają obecnie najdłuższą gwarancję?
    Inna opcja, to wstawienie WD Red WD30EFRX (bo mam już takie w Raidzie w nasie, więc
    jakby co byłaby ta sztuka na zapas), ale wydaje mi się, że dysk przeznaczony do RAID
    nie będzie dobry jako samodzielny (samodzielny powienien być bardziej "uparty" do
    odczytu wątpliwego sektora i go jak potrzeba trochę porzeźbić, czego nie zrobi dysk
    do Raid), no i Red (510 zł) jest ok. 150 zł droższy od Toshiby (360 zł) a to duża
    różnica.
    Jest jeszcze nowa seria dysków WD do archiwizowania z dobra relacją pojemności do
    ceny, ale to raczej do nagrania paru terabajtów danych i do sejfu na pół roku?
    Co myślicie?