  • Data: 2018-03-27 19:59:55
    Temat: Jaki laptop teraz kupic?
    Od: "Wojtek" <Woj@pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam bardzo starego laptopa, co wiąże się z tym,
    że dawno nie robiłem rozeznania co jest na rynku.
    Proszę więc o radę co teraz warto kupić, żeby
    było wygodnie, a równocześnie żeby nie przepłacić.

    Nie chcę jednak specjalnie oszczędzać, przez przepłacenie
    rozumiem cenę znacznie przekraczającą możliwości.

    Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
    tak żeby móc go używać także jako tablet. Czy sama
    ta funkcjonalność bardzo wpływa na wzrost ceny?

    Oczywiście jak przy każdym laptopie ważna jest waga
    i żywotność baterii, chociaż będzie on przede wszystkim
    pełnił rolę komputera stacjonarnego (jedynego).

    Najważniejsza jest dla mnie szybkość działania, samego
    laptopa jak i Internetu na nim (oczywicie w zakresie
    w jakim to zależy od sprzętu, a nie od dostawcy Internetu).

    Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
    grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
    pakiet biurowy.
    Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
    pytanie o wyposażenie w czytnik DVD, bo dużo filmów
    mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się
    napędy zewnętrzne podłączane do USB?

    Nie używam komputera do gier i nie bywam na forach
    społecznościowych.

    Zakładam, że laptop będzie działał pod Windows 10, nie wiem
    jednak która wersja Windows 10 byłaby w moim przypadku
    najodpowiedniejsza.

    Bardzo proszę o rady doświadczonych Grupowiczów.

    Pozdrawiam
    Wojtek