  • 21. Data: 2019-05-08 16:04:33
    Temat: Re: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-05-08 o 13:19, Artur S. pisze:

    > Użytkownik "Chris" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Sprawdziłem w moim smartfonie i czegoś takiego jak ustawienie hotspotu
    > w ogóle nie ma.

    Jest

    > Jest udostępnianie Internetu albo przez WiFi albo przez BT.

    To znaczy że masz, ikona to co android to inna, można użyć innych apek:

    https://www.howtogeek.com/211317/how-to-add-a-hotspo
    t-shortcut-to-the-android-home-screen/

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 22. Data: 2019-05-09 01:30:38
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości

    > bo modem LTE przy połowie zasięgu działa spoko, modem g3, tylko na
    > maks zasiegu. oczywiście jak zasięg jest słaby, to też działa, ale
    > słabo. co do operatora to polecam orange - zakup "internet gsm" na
    > allegro. za 50zł kupisz 50 giga na rok. 500giga kosztuke ze 150zł

    Jak to jest w przypadku zastosowania modemu LTE, gdy w danym miejscu
    dany operator nie ma zasięgu LTE - czy modem sam się przestawi na 3G,
    czy w ogóle nie będzie odbierał?

    Pzdr.
    Artur S.

  • 23. Data: 2019-05-09 02:12:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-08, Artur S. <A...@s...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jak to jest w przypadku zastosowania modemu LTE, gdy w danym miejscu
    > dany operator nie ma zasięgu LTE - czy modem sam się przestawi na 3G,

    O ile nie ustawiłeś, że ma się twardo trzymać LTE to będzie korzystał z
    czego może.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2019-05-09 08:12:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.05.2019 o 01:30, Artur S. pisze:

> [...]
    >
    > Jak to jest w przypadku zastosowania modemu LTE, gdy w danym miejscu
    > dany operator nie ma zasięgu LTE  - czy modem sam się przestawi na 3G,

    przestawi się na GSM. ale jak masz wątpliwości czy jest sygnał, czy jest
    zasięg, to kup sobie modem gsm--->wifi. OBsługi brak, znaczy laptop
    łączy się z wifi, uruchomiony modem domyślnie łączy się z operatorem gsm
    i "daje" wifi. Tyle że trzeba pamiętać o ładowaniu. Czemu taki modem? Bo
    w razie słabego zasięgu, można go postawić przy oknie. można go postawić
    w pomieszczeniu piętro wyżej. a ja czasami na wczasach pozostawiam modem
    w samochodzie. ładowanie jest, zasięg gsm - znacznie lepszy niż w
    pomieszczeniu. (choć na wifi dalej niż 5 metrów nie licz).
    Z nowych urządzeń baltrade sprzedaje za 180zł. a starego dobrego mf60
    bez lte dostaniesz za 60zł

    ToMasz

  • 25. Data: 2019-05-09 08:14:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Artur S. pisze tak:

    > Zbyt skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

    Modem usb to zło.

    Smartfon postawisz w oknie od strony nadajnika a z laptopem siądziesz
    sobie na kanapie a nie będziesz stał przy oknie.

    Może korzystać laptop i drugi laptop i trzeci.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 26. Data: 2019-05-09 15:54:29
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia i porady. Muszę to przemyśleć.

    Pzdr.
    Artur S.

  • 27. Data: 2019-05-09 21:51:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur S." 5cd43110$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia i porady. Muszę to przemyśleć.

    Przed laty w restauracji:

    - co podać?
    - muszę przemyśleć?
    - co przemyśleć? jest tylko kurczak i mielony

    W dowcipie jest jeszcze mniej:

    - co państwo oferują?
    - mielony [przegląd tygodnia]
    - jak to?! nie mam wyboru?
    - ma pan -- może pan nie jeść

    -=-

    HotSpot jest znacznie prostszy niż modem USB.
    (wbrew pozorom -- pisanie ze smartfonu jest łatwiejsze niż pisanie stąd)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2019-05-09 23:34:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-09, Artur S. <A...@s...pl> wrote:
    > Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia i porady. Muszę to przemyśleć.

    A jaki rozważasz budżet bo są jeszcze w końcu mobilne routery gsm. Tam w
    zalezności od ceny masz albo mydełko wielkości sprasowanego pudełka
    od zapałek, z akumulatorem i całą resztą np.:
    https://souqcms.s3.amazonaws.com/spring/images/2017/
    Huawei/portable-wifi-4g/0-huawei-portable-wifi-4g-lt
    e-router-dimensions-black.jpg

    albo nieco większe ustrojstwo z potrzebą modemu i zewnętrznego
    zasilania, ale też do ogarnięcia:
    https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61-
    JRs-a81L._SL1500_.jpghttps://images-na.ssl-images-am
    azon.com/images/I/61-JRs-a81L._SL1500_.jpg

    Uzywałem obu. W tej chwili mam podobnąjak z pierwszego linku i bardzo
    sobie na wyjazdach chwalę. Nie drenuje akumulatora telefonu, działa te
    parę godzin (i zawsze można podpiąć do aku), można włączać, wyłączać w
    parę sekund bez żadnych ceregieli i uzywać kiedy potrzeba.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2019-05-10 12:00:39
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Jestem już w zasadzie pewny, że moje kłopoty wynikają z używania
    Win XP po stronie laptopa i Win Phone po stronie smartfona.
    Najwyższy czas zmienić i laptopa i smartfona. Od tego muszę zacząć.

    Pzdr.
    Artur S.

  • 30. Data: 2019-05-10 14:37:29

    Spokojnie używałem Win XP do łączenia się ze smartfonem.
    Smartfon rozgłasza sygnał jak router, ma swój IP i rozdziela adresy DHCP ze swojej
    puli zależnej od producenta smartfonu.
    W Win XP musisz włączyć szukanie okolicznych sieci wi-fi (albo przez system albo
    przez osobny program np. Intel PROSet, zależy co
    tam u siebie masz), wybierasz tę swoją smartfonową sieć i łączysz się podając
    ustanowione wcześniej w telefonie hasło do sieci.

    Natomiast przez połączenie komputera z fonem kabelkiem USB mi nie poszło, nie i już.

    -----