  • 11. Data: 2019-05-01 23:00:54
    Temat: Re: Jaki monitor
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Budzik pisze tak:

    >>> Cos innego? Mogą być uzywane.
    >>
    >> Wszystko z Ips.
    >>
    > W sensie ze brac cokolwiek, byle z ips?

    Cokolwiek byle nie z IPS :)

    kup sobie VA jako ja i kupię wk. moim IPS
    Czarna czerń bezcenna...

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2019-05-01 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JDX j...@o...pl ...

    > Ja od prawie 8 lat katuję w chacie dwa Delle U2412M podpięte do jednego
    > kompa i jestem zadowolony. Też 16:10, 1920x1200.

    Dzieki za podpowiedz.
    Szkoda że brak głosników :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 13. Data: 2019-05-02 02:35:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-01, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > 24" to nie jest za dużo, ale 27" to IMO może już być za dużo, bez
    > względu czy 1 monitor czy 2 obok siebie. Z drugiej strony, 17" to
    > masochizm, prawie jak smartfon czy podobne gówno. :-D

    Nie do końca. wysokość 17" 4:3 -> wysokość 22" 16:9. Dobrze o tym
    pamiętać przechodząc właśnie ze starszych 4:3 bo kupno takiego 19-21"
    (16:9) na miejsce 17", o, to może być wtopa.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-05-02 09:06:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 01 May 2019 21:23:06 +0200, JDX wrote:
    > Z drugiej strony, 17" to masochizm, prawie jak smartfon czy
    > podobne gówno. :-D

    E tam, wymówki aby wymigać się od pracy ("to nie ja, to monitor za mały!
    klawiatura zła! myszka zwariowała! itd).
    Od lat pracuję na pojedynczym 15" i więcej mi nie potrzeba.

    Mateusz

  • 15. Data: 2019-05-02 14:06:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-30 o 22:10, Filip454 pisze:
    > Ja polecam monitor z ratio 16:10.
    >
    > Najbardziej niedocenione proporcje w całym IT.

    Każdy myślący użyszkodnik docenia 1200 w pionie ;-)

    Ja już jednak pomału przechodzę na 1440

  • 16. Data: 2019-05-02 14:18:06
    Od: z <...@...pl>

    > E tam, wymówki aby wymigać się od pracy ("to nie ja, to monitor za mały!
    > klawiatura zła! myszka zwariowała! itd).
    > Od lat pracuję na pojedynczym 15" i więcej mi nie potrzeba.

    Ale próbowałeś podłączyć choćby drugi taki za 50 zł?

    Napisz jaka ta praca.
    Ja mam na jednym pocztę, zamówienia i menadżer plików na drugim
    podstawowy program do pracy a na trzecim do niego paletki dodatkowe,
    podgląd na maszynę produkcyjną.
    Może się starzeję po 20 latach pracy na jednym monitorze moja wydajność
    SPADA (nie wspominając o pojawiających się błędach) Próbowałem
    Kiedy monitory są w tak śmiesznie niskich cenach używanaie tylko jednego
    do PRACY to masochizm i niegospodarność ;-)

    PS. Ostatnio na moim biurku stoją:
    NEC EA244WMi 24''
    https://amso.pl/product-pol-64048-Monitor-NEC-EA244W
    Mi-24-LED-1920x1200-IPS-PIVOT-Bialy-Klasa-A.html

    340 zł sztuka. Grzech nie kupić ;-)

  • 17. Data: 2019-05-02 14:27:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 30 Apr 2019 17:59:56 GMT, Budzik napisał(a):

    > Czy rozmiar 24" nie bedzie za duzy?
    Będzie. Ja używam 21" 3x4. Mam go 0,5 m przed nosem i większego chyba
    nie chcę :)

    > Dodatkowy warunek: ma miec głosniki.
    Eee, no co ty...

    > Co polecacie?
    > HP LP2475W
    >
    > Czytałem ze ciekawym kompromisem w rodzaju matryc są matryce MVA
    > AOC M2470SWH
    Byle nie TN.

    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 18. Data: 2019-05-02 15:34:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 02 May 2019 14:18:06 +0200, z wrote:

    > Ale próbowałeś podłączyć choćby drugi taki za 50 zł?

    Jasne. kilkanaście lat temu pracowałem na kilku monitorach z mnóstwem
    pootwieranych okienek. Wiem jak to jest.

    > Napisz jaka ta praca.

    Pisanie kodu. C89.

    > Ja mam na jednym pocztę, zamówienia i menadżer plików na drugim
    > podstawowy program do pracy a na trzecim do niego paletki dodatkowe,
    > podgląd na maszynę produkcyjną.

    Też tak kiedyś robiłem. I wcale nie pracowałem lepiej. Ok, mogłem mieć
    otwartych milion okienek - ale co z tego, skoro mózg i tak mam tylko
    jeden? Jedne co mi to dawało to wrażenie, że jestem KW (Kimś Ważnym).

> [...]
    > monitory są w tak śmiesznie niskich cenach używanaie tylko jednego do
    > PRACY to masochizm i niegospodarność ;-)

    Moje doświadczenie jest wręcz odwrotne. Na jednym monitorku 15" jestem
    znacząco wydajniejszy niż na trzech 21" z dziesiątkami migających ikonek.
    W moim przypadku słowo klucz to skupienie. Wielowątkowość jest szkodliwa
    - mając kilka otwartych aplikacji tracę czas na "przestawianiu się" i
    myśli mi się gubią. Kiedy natomiast mam jeden ekranik, z jednym biało-
    czarnym notatnikiem i nic poza tym - pisanie idzie mi znacząco szybciej
    przy jednocześnie niższej ilości błędów (np. kod niejednokrotnie
    kompiluje mi się od strzału, co kiedyś było dla mnie nie do pomyślenia).

    > PS. Ostatnio na moim biurku stoją:
> [...]

    To tak jak z samochodami. Przemysł jest w stanie wmówić człowiekowi że
    jazda do warzywniaka po buraki wymaga SUVa z turbo-doładowaniem. Z
    monitorami najwidoczniej jest podobnie.

    Mateusz

  • 19. Data: 2019-05-02 16:29:41
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-05-02 09:06, Mateusz Viste wrote:

    > E tam, wymówki aby wymigać się od pracy ("to nie ja, to monitor za
    > mały! klawiatura zła! myszka zwariowała! itd). Od lat pracuję na
    > pojedynczym 15" i więcej mi nie potrzeba.
    No obok tych moich monitorów na biurku stoi też mój zabytkowy laptok
    Lenovo T61p z ekranikiem 15,4". Nie wiem jak na czymś takim można na
    dłuższą metę pracować... :-D Chociaż , z drugiej strony, kiedyś to i zboże
    sierpami się żęło, a nie kosiło kombajnami. Więc i na monitorku 15"
    można pracować... :-D

  • 20. Data: 2019-05-02 16:36:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-05-01 23:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik JDX j...@o...pl ...

    > Dzieki za podpowiedz.
    > Szkoda że brak głosników :(
    Nigdy nie miałem do czynienia z monitorem LCD z głośnikami, ale sądząc
    po telewizorach, i to tych nie najtańszych, montowane tam głośniki to
    dziadostwo. Miejsca w obudowie na porządne głośniki nie ma, a jak mówi
    stare przysłowie, z gówna bata nie ukręcisz... Więc IMO nie ma czego żałować.