  • 21. Data: 2019-05-02 16:43:20
    Temat: Re: Jaki monitor
    Od: ń <k...@t...sie>

    Na pojedynczym to jeszcze rozumiem, ale na 15'' to przegięcie - dla mnie 17'' za małe
    niestety, a 15'' to jak pocztówka czy tablet.

    -----

  • 22. Data: 2019-05-02 16:47:45
    Od: ń <k...@t...sie>

    Akurat do Della jest lepsza opcja: głośniki (beleczka) podpinane o całkiem niezłej
    jakości.

    -----

  • 23. Data: 2019-05-02 16:51:01
    Od: z <...@...pl>

    Jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę albo...
    robisz coś zupełnie innego niż ja ;-) Kiedyś uczyłem się programować ale
    zapotrzebowanie było gdzie innedziej
    Zdaję sobie sprawę że ludzie są różni.
    Ja muszę mieć w tle muzykę. MUSZĘ bo inaczej nie mogę się skupić.
    Innych może to rozpraszać.
    Ja nie siedzę nonstop prze komputerem bo to BARDZO NIEZDROWE JEST :-)
    Robię też inne rzeczy a żeby wiedzieć kiedy wystarczy rzucić okiem a nie
    przełączać się na inne okno. Czas to pieniądz ;-)

  • 24. Data: 2019-05-02 16:53:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-05-02 15:34, Mateusz Viste wrote:[...]
    > Pisanie kodu. C89.
    Serio?! Bo jak tez z tej branży i po 15+ latach pracy w konfiguracji
    dwumonitorowej po prostu nie wyobrażam sobie, jak można (w tej branży)
    działać na jednym, zwłaszcza tak małym. :-)

    > Moje doświadczenie jest wręcz odwrotne. Na jednym monitorku 15"
    > jestem znacząco wydajniejszy niż na trzech 21" z dziesiątkami
    > migających ikonek. W moim przypadku słowo klucz to skupienie.
    > Wielowątkowość jest szkodliwa
    Ale jaka wielowątkowość, jakie migające ikonki? Masz dwa monitory i dwa
    okna - na jednym monitorze masz jakieś IDE na pełnym ekranie, a na
    drugim przeglądarkę/Acrobat Readera z dokumentacją, też na pełnym
    ekranie. Oczywiście gdzieś tam pod spodem jest program pocztowy i Total
    Commander, bo z nich również co jakiś czas się korzysta.

  • 25. Data: 2019-05-02 16:54:09
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wbudowane głośniczki ma Eizo EVG2455, ale nie chciałbyś ich słuchać, wolę już dźwięk
    z lapka.
    BTW doskonały do pracy (np. ustawienia Eco czy ostrość obrazu nawet z wejścia D-Sub),
    mniej do filmów (do filmów to jednak IPS z
    nieuniknioną srebrną poświatą się IMHO nie nadaje no i 3x8 bit na kolana nie rzuca).
    Do wideo i zdjęć szukałbym z głębią kolorów 3x10 bit.

  • 26. Data: 2019-05-02 17:04:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-05-02 16:47, ń wrote:
    > Akurat do Della jest lepsza opcja: głośniki (beleczka) podpinane o
    > całkiem niezłej jakości.
    Rzeczywiście, do moich można podpiąć soundbara, ale nigdy nie miałem
    zamiaru, aby go dokupić.

  • 27. Data: 2019-05-02 17:23:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 02 May 2019 16:51:01 +0200, z wrote:
    > Ja muszę mieć w tle muzykę. MUSZĘ bo inaczej nie mogę się skupić.

    I ja tak mam - przy czym muzyka sama w sobie nie służy do skupienia, ale
    raczej do zagłuszenia ewentualnych zewnętrznych dźwięków (w zestawie z
    nausznikami ochronnymi).

    Ale jaki ma to związek z wielkością lub ilością monitorów? Grajek działa
    przecież w jakimś terminalu w tle... Albo może w ogóle być całkiem
    zewnętrzny :) https://www.youtube.com/watch?v=8ssDGBTssUI

    > Robię też inne rzeczy a żeby wiedzieć kiedy wystarczy rzucić okiem a nie
    > przełączać się na inne okno.

    No i być może tu jest pies pogrzebany. Moje doświadczenie wskazuje, że
    praca twórcza wyklucza robienie kilku rzeczy naraz. Moje typowe
    środowisko pracy to notatnik na połowie ekranu i jedna lub dwie konsole
    (kompilacja, man, testy) na drugiej połowie. Do tego naprawdę nie
    potrzeba więcej jak 15" ekranu.

    Mateusz

  • 28. Data: 2019-05-02 18:12:46
    Od: ń <k...@t...sie>

    Paradoksalnie na ekranie 15'' 4:3 nie pracuje się tak źle, zło zaczęło się od 15''
    15:9 i o zgrozo nawet 14''.

    -----

  • 30. Data: 2019-05-02 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ń k...@t...sie ...

> [...]
    > filmów to jednak IPS z nieuniknioną srebrną poświatą się IMHO nie
    > nadaje no i 3x8 bit na kolana nie rzuca). Do wideo i zdjęć szukałbym

    Do oglądania filmó to mam TV.
    Na monitorze tylko praca, głosniki w celu aby usłyszec co gadaja na yt
    wiec jakosc jest bez znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 31. Data: 2019-05-02 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik JDX j...@o...pl ...

    > Nigdy nie miałem do czynienia z monitorem LCD z głośnikami, ale
    > sądząc po telewizorach, i to tych nie najtańszych, montowane tam
    > głośniki to dziadostwo. Miejsca w obudowie na porządne głośniki nie
    > ma, a jak mówi stare przysłowie, z gówna bata nie ukręcisz… Więc IMO
    > nie ma czego żałować.

    Ale to nie ma byc do odsłuchu muzyki czy do ogladania filmów tylko np.
    włączam filmik instruktarzowy na yt i chce usłyszec co gadają i
    zrozumiec. Tylko tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".