  • 1. Data: 2016-05-01 09:59:39
    Temat: Jaki zestaw CB
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Chce kupić CB do busa. Wszedzie pisza ze czym dłuższa tym lepsza ale ze to
    bus wysoki sam w sobie to antena raczej 100cm maks. Wszedzie pisza ze
    najlepiej mocować do karoserii ale ze to bus to raczej magnes bo czasami
    trzeba przewrócic zeby gdzies wjechac :)

    Co do anteny - dobre opinie zbiera sirio as 100.

    Co do radia - co polecacie?
    Ktoregos presidenta? Jak działa ten ASC bo nigdy nie korzystałem z takiego
    radia.
    A moze midland 48 multi+?

    Na zestaw planuje przeznaczyc maks 450zł.

  • 2. Data: 2016-05-01 12:19:42
    Temat: Re: Jaki zestaw CB
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Co do anteny - dobre opinie zbiera sirio as 100.

    jakieś sirio mam (trio?) - nie powala zasięgiem ale używam go z wybitnie
    gównianym radiem (i jak będę miał tylko zbędne sianko to wywalam i
    zamieniam na inne) więc trudno powiedzieć o jakości tej anteny. Dogadać
    się dogadam, ale raczej na którkim zasięgu.

    w drugim samochodize miałem alana 109 (?) i antene alana - modelu nie
    pomnę ale takie długie bydle chyba ze 150cm długości. Zasięg odsłuchu
    miałem rewelacyjny (łapałem stacje nadające ok 20km ode mnie i to raczej
    zwykłe mobilki) jak lokalnie była względna cisza. Minus to motylek przy
    antenie - bajecznie szybko i łatwo kładzie się antene np na parkingu
    podziemnym, ale w kołobrzegu mi gnoje odkręcili bat i napieprzali po
    wszystkich samochodach idąc sobie ulicą.

    > Co do radia - co polecacie?
    > Ktoregos presidenta? Jak działa ten ASC bo nigdy nie korzystałem z takiego
    > radia.
    > A moze midland 48 multi+?

    dużo osób sobie chwaliło unideny ale UKE zabroniło ich sprzedaży (siały
    chyba albo uzywały zajętych częstotliwosci - nie mam pojecia - w sieci
    jest do znalezienia)

    > Na zestaw planuje przeznaczyc maks 450zł.
    nie bierz krzaczastych marek. alana tez nie bierz(przynajmniej tego
    taniego) bo ma wybitnie gówniane kable do gruszek. kabelki grubsze mam w
    chinskim komplecie choinkowym a plastik taki gruby ze az ciezko gruszkę
    przyciągnąć do ust.

  • 3. Data: 2016-05-01 13:53:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > na parkingu podziemnym, ale w kołobrzegu mi gnoje odkręcili bat i
    > napieprzali po wszystkich samochodach idąc sobie ulicą.

    W sieci opinie o sirio bardzo pozytywne, jako jeden ze zdecydowanie
    lepszych producentów.
    Z drugiej strony alana 109 mam w dwóch samochodach i z mojego punktu
    widzenia sząłu nie ma ale to moze dlatego, ze anteny takie sobie...
    No i jednego musiałem naprawiać, bo się potencjomentr zepsuł...

    > dużo osób sobie chwaliło unideny ale UKE zabroniło ich sprzedaży
    > (siały chyba albo uzywały zajętych częstotliwosci - nie mam pojecia -
    > w sieci jest do znalezienia)

    Uniden nie ma homologacji ale mozna uzywac - UKE w tej chwili, z tego co
    czytałem, nie zajmuje sie juz pasmem CB

> [...]
    > taniego) bo ma wybitnie gówniane kable do gruszek. kabelki grubsze mam
    > w chinskim komplecie choinkowym a plastik taki gruby ze az ciezko

    No tak... to juz wiem czego nie brac :)
    A co brac? Midland czy president ktore wymieniłem to chyba nie sa krzaki?

  • 4. Data: 2016-05-01 14:13:54
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 1 May 2016 11:53:29 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > W sieci opinie o sirio bardzo pozytywne, jako jeden ze zdecydowanie
    > lepszych producentów.

    Ja mam dwie Sirio i od lat pracują poprawnie. Jeżeli chodzi o parametru
    radiowe, to kluczowa jest długość anteny. W paśmie CB dobra antena ma circa
    5,5 metra, więc wszystko co można technicznie zamocować na samochodzie to
    jest kompromis. Kup po prostu najdłuższą antenę, jaką możesz wozić bez
    jakiś większych niedogodności.
    Ja na co dzień mam Sirio T3-27 - to jest antena helikalna 62cm. Ja
    codziennie wjeżdżam na parkingi podziemne, a ta antena pozwala wjechać
    wszędzie bez jej zdejmowania/skałdania.
    Na trasy zakładam Sirio Snake - to jest drut 115cm i te dodatkowe
    centymetry na prawdę są odczuwalne w czułości anteny.

    > No tak... to juz wiem czego nie brac :)
    > A co brac? Midland czy president ktore wymieniłem to chyba nie sa krzaki?

    Z Alanem 48+ daj sobie spokój - to radio to jeden wielki błąd
    konstrukcyjny: pukający SQ, czułość bez szaleństw, selektywności nie
    stwierdzono, Kabel do gruszki tragedia. Leży u mnie jako zapas, bo nie mam
    sumienia sprzedać go komuś, żeby się z nim męczył. W aucie zabudowane mam
    Lafayette Zeus - działa, nie wkurza kierowcy i o to właśnie chodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2016-05-01 18:35:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Uniden nie ma homologacji ale mozna uzywac - UKE w tej chwili, z tego co
    > czytałem, nie zajmuje sie juz pasmem CB

    nie ma homologacji - nie można używać.

    > A co brac? Midland czy president ktore wymieniłem to chyba nie sa krzaki?

    z midlandem mam pozytywne skojarzenie - albo mialem kiedys albo bawilem
    sie co najmniej.
    presidenta zadnego nie miałem i nie znam nikogo kto miał

  • 6. Data: 2016-05-01 19:23:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 18:35:00 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > nie ma homologacji - nie można używać.

    Mam presidenta + miałem antene presidenta 90 cm + strojenie.
    Wszystko kupione u fachowca.
    Z ASC naprawdę to fajnie chodziło.
    Ale antenna mi się złamała i kupiłem kolejną za 100 pare złotych w Media podobnym
    sklepie.

    I jest o wiele gorzej.
    Ale że nie jeżdze tyle to olałem sprawę.

    ps
    po co komu duży zasięg

  • 7. Data: 2016-05-01 19:37:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > ps
    > po co komu duży zasięg

    na trasie jak latasz po krajówkach, no i lokalnie mozesz sie dopytac jak
    masz potrzebę a nie słyszysz i nikt nie odpowiada bo masz za slaby
    zasięg nadawania.

  • 8. Data: 2016-05-02 08:30:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 May 2016 18:35:05 +0200, sirapacz napisał(a):

    > nie ma homologacji - nie można używać.

    A nie zmienilo sie ?
    Tzn - jak ma znaczek CE, to uzywac mozna.

    Aczkolwiek - sprawdzic w rejestrze wyrobow niebezpiecznych.

    J.

  • 9. Data: 2016-05-02 08:33:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 May 2016 14:13:54 +0200, P.B. napisał(a):
> [...]
    > 5,5 metra, więc wszystko co można technicznie zamocować na samochodzie to

    Wersja cwiercfalowa tez jest w miare dobra, ale to nadal 2.7m.

    J.

  • 10. Data: 2016-05-02 08:56:25
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A nie zmienilo sie ?
    > Tzn - jak ma znaczek CE, to uzywac mozna.

    znaczek CE mówi mniej więcej tyle, ze ogólnie można używać na terenie
    UE. A homologacja mówi, że mieści się w swoich parametrach
    bezpieczeństwa. Kołacze mi się piąte przez dziesiąte, że jak
    zlikwidowali obwowiązek rejestrowania radyjek to mogłeś już sobie wozić
    na spokojnie pod warunkiem, że miałeś kwit homologacji. Jak miałes
    standardowe radio które było na jakiejś liście(?) to glejtu przy sobie
    mieć nie musiałeś ale radio homologowane musiało być.