  • 11. Data: 2010-04-27 11:09:22
    Temat: Re: Jakie CICHE opony do Fabii ?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hr61iv$k91$1@mx1.internetia.pl...

    > Założyłem ostatnio Dunlop SP Sport Fastresponse 185/55R15 do Fabii I z
    > silnikiem 2.0 benzyna. Jestem bardzo zadowolony - ciche i dobrze trzymają.

    Nie mówię ze nie bo nie miałem ale jakośc napis SPORT nie kojarzy się z
    cichością opony.

  • 12. Data: 2010-04-27 11:13:26
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > z tych które znam jeszcze Pirelli P7 mogła się równać z tymi Yokohama-mi,
    > świetna opona, trwała, swego czasu cena była bardzo wysoka, tylko nie wiem
    > czy jest jeszcze w ofercie? :/
    > brat

    Nie wiem na ile są róznice w punktacji ADAC oraz na ile są to testy
    wiarygodne ale tutaj http://www.netcar.pl/x_C_X__P_TESTY.html?XP=14 Yokohama
    ma współczynnik 1,9 a Pirelli P7 2.4 (im mniej tym lepiej)

  • 13. Data: 2010-04-27 11:18:09
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 27.04.2010 07:51, SET pisze:
    > A może ktoś z szanownych grupowiczów ma właśnie Fabię i może się podzielić
    > spostrzeżeniami odnośnie głośności swoich opon?

    Nie mam Fabii ale oponki Michelin Energy Saver na których jeżdżę są w
    moim odczuciu relatywnie ciche.

    S.

  • 14. Data: 2010-04-27 11:46:15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:hr6a4h$jps$1@news.onet.pl...

    > Nie mam Fabii ale oponki Michelin Energy Saver na których jeżdżę są w moim
    > odczuciu relatywnie ciche.

    Ja mam Fabie 1 na tych oponach i jest cicho chociaz nie wiem czy to kwestia
    opon czy rozmiaru bo sprzedałem niedawno auto z oponami 195/60 R15 i były
    głosniejsze (Kleber Dynaxer HP2) a teraz mam auto z oponami 205/60 R16
    (Michelin Primacy) i są jeszcze głośniejsze więc dochodzę do wniosku że
    najwiecej zależy od szerokości.

  • 15. Data: 2010-04-27 12:24:30
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    SET wrote:
    > Pytanie kumpla. Szukał na wielu forach , stronach producentów i się
    > okazuje, że wszystkie są wg. niektórych ciche, wg. innych głośne.

    Ja wybrałem Firestone TZ300 i jak się okazało w praktyce to naprawde bardzo
    ciche opony.
    http://www.autoinfo.pl/auto-swiat/firestone-tz300-no
    wa-opona-klasy-turystycznej

  • 16. Data: 2010-04-27 13:02:02
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-27, Agent <w...@o...ue> wrote:

    > To ja się podłączę i zapytam konkretniej o rozmiar 205/55 R16 91V. Na ADAC
    > ostatni test takich opon jest z 2010r wiec moze się coś zmieniło.

    Obawiam się, że przez najbliższych parę miesięcy nowszego testu nie
    będzie...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 17. Data: 2010-04-27 13:09:45
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhtdh1b.nom.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    Miało byc z 2007 r. http://www.netcar.pl/x_C_X__P_TESTY.html?XP=14

  • 18. Data: 2010-04-27 13:10:35
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Nie wiem na ile są róznice w punktacji ADAC oraz na ile są to testy
    > wiarygodne ale tutaj http://www.netcar.pl/x_C_X__P_TESTY.html?XP=14
    > Yokohama ma współczynnik 1,9 a Pirelli P7 2.4 (im mniej tym lepiej)

    zdaje się coś pokręciłeś bo w tabeli do której podałeś link zużycie C.drive
    jest na poziomie 3.6, a z kolei Pirelki P7 na 1.8 ;-)
    i to się zdecydowanie zgadza, z C.drive po 2 sezonach zostały slicki :/
    brat

  • 19. Data: 2010-04-27 13:29:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > C.drive jest na poziomie 3.6, a z kolei Pirelki P7 na 1.8 ;-)
    > i to się zdecydowanie zgadza, z C.drive po 2 sezonach zostały slicki :/

    Ja pisałem o hałasie :)

  • 20. Data: 2010-04-27 14:02:18
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Ja pisałem o hałasie :)

    acha, chyba jestem nieprzytomny ;-)
    jeżeli chodzi o hałas obie opony na Vectrze są ciche, pirelli P7 to na pewno
    opona nastawiona na komfort i bezpieczne prowadzenie, na pewno można
    powiedzieć że jest cicha, aczkolwiek C.drive to rzeczywiście chyba
    najcichsza opona na jakiej jeździłem (ale to zużycie... - leci szybciej niż
    klocki hamulcowe),
    wiesz trudno objeździć na tym samym aucie różne opony i porównywać nawet
    jeżeli się dużo jeździ, na pewno dwie powyższe Cię nie rozczarują,
    Yokohama - mam wrażenie - robi ciche opony, A.drive w Astrze sprawdza się
    bardzo dobrze, a Dunlop SP Sport01 był pod tym względem tragiczny,

    brat