  • 21. Data: 2018-07-13 22:08:39
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ale jakas regula chyba jest z akumulatorami?

    No jest. Właśnie Cię przeciągam po tej regule (taka uniwersalna) :)

    Akumulator należy ładować 1/10 jego pojemności przez 10 godzin. To
    optymalne ładowanie, zalecane przez większość producentów.

    "Ładowanie akumulatora kwasowego należy przeprowadzić prądem nie
    większym niż 10% pojemności (czyli dla akumulatora o pojemności 62 Ah
    prąd o maksymalnej 6,2 A tylko do momentu naładowania)."

    Link do źródła:
    http://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/poprawne-lado
    wanie-akumulatora

    Logiczne zatem, że 10% przez 10 godzin daje nam 100% Szerloku :>

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 22. Data: 2018-07-13 22:15:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-13 o 22:08, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    wanie-akumulatora

    > Logiczne zatem, że 10% przez 10 godzin daje nam 100% Szerloku :>

    Aaa, żebyś głupot nie pisał. Ja piszę o całkowicie rozładowanym
    akumulatorze. W przypadku częściowo rozładowanego akumulatora, nalezy
    dokonać pomiaru jego stanu rozładowania i go doładować prądem nie
    większym niż 10% jego pojemności. Logiczne zatem, że jeśli mamy
    akumulator rozładowany w 50% to ładujemy go 5 godzin a nie 10 :>

    Kurwa, łopatą do łba...jprd.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 23. Data: 2018-07-13 23:17:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla scislosci. Akumulatory maja sprawnosc a w zasadzie dwie sprawnosci. Elektryczna i
    energetyczna. Pojemnosc okresla sie poprzez dziesiecio godzinne rozladowanie pradem o
    1/10 pojemnosci. Rozladowanie debilu a nie ladowanie. Laduje sie nie 10 godzin a 11
    godzin. Dotyczy to olowiowych akumulatorow stacjonarnych i trakcyjnych. Rozruchowe to
    inny typ akumulatorow olowiowych i ich nie dotycza zalecenia dotyczace rozruchowych i
    trakcyjnych.

  • 24. Data: 2018-07-13 23:25:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na chuj zes pisal nie na temat synu peta i dulawki jak o cos innego pytalem. Pytalem
    skad wiesz jaka jest pojemnosc akumulatora. I nie chodzi o to ile wiader wody mozesz
    do niego wlac a ile ma amperogodzin. To ze na grupie motoryzacyjnej chodzi o
    akumulator rozruchowy musze czy nie musze dodawac? Dobrze podsumowal artykul eksperta
    jeden z komentujacych
    Leszek Murzyński
    Przykład przeładowania (śmiertelnego!) accu 60Ah:
    - 15A x 20h = 300Ah
    - 1,5A x 4h = 6Ah
    razem aż 306Ah władowane do biednego denata 60Ah...
    Lubię to! ? Odpowiedz ? Oznacz jako spam ? 15 ? 1 l

    Jan Gładkow
    Otóż to!
    Lubię to! ? Odpowiedz ? Oznacz jako spam ? 3 ? 1 l

    Edyta Salamon
    Jan Gładkow
    Lubię to! ? Odpowiedz ? Oznacz jako spam ? 1 l

    Ela Wierzbicka
    Chyba ten artykuł pisał ekspert ale od saletry z cukrem :

  • 25. Data: 2018-07-14 00:02:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Na chuj zes pisal nie na temat synu peta i dulawki jak o cos innego pytalem.

    Chyba cie zdrowo coś popierdoliło, pewnie jakiś pyton.

    Pytalem skad wiesz jaka jest pojemnosc akumulatora.

    To ci kurwiu napisałem, że taka jest pojemność pojebie, jaki sobie
    akumulator kupisz.

    > I nie chodzi o to ile wiader wody mozesz do niego wlac a ile ma amperogodzin.

    Noto se kup akumulator o pojemności 100AH i będziesz miał kurwa
    akumulator o pojemności 100AH. Czego nie łapiesz?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 26. Data: 2018-07-14 00:15:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Dla scislosci. Akumulatory maja sprawnosc a w zasadzie dwie sprawnosci.

    Pizda tfojej starej.

    > Pojemnosc okresla sie poprzez dziesiecio godzinne rozladowanie pradem o 1/10
    pojemnosci.

    Robisz to codziennie piździelcu?

    > Rozladowanie debilu a nie ladowanie.

    Chuj mnie obchodzi że sobie rozładowujesz codziennie akumulator, chcąc
    zmierzyć jego pojemność, idioto.

    > Laduje sie nie 10 godzin a 11 godzin. Dotyczy to olowiowych akumulatorow
    stacjonarnych i trakcyjnych.

    Rozmawiamy o "samochodowych" akumulatorach, pojebie.

    Bij się z zaleceniami producenta i ze zwykłą wikipedią:

    "Proces ładowania polega na podłączeniu akumulatora do odpowiednich
    biegunów źródła prądu stałego (np. zasilacza lub prostownika) i trwa on
    około 10 godzin (akumulatory samochodowe ładowane są sukcesywnie podczas
    pracy silnika, np. za pomocą alternatora - co dla akumulatora nie jest
    jednak optymalne, powinien być okresowo, szczególnie przed zimą,
    ładowany poza pojazdem). Prąd ładowania powinien wynosić liczbowo 10%
    pojemności akumulatora (dla akumulatora 40 Ah prąd ładowania wynosi 4 A)."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kwasowo-o%C
    5%82owiowy

    Wypierdalaj.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 27. Data: 2018-07-14 02:09:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten sam ekspert w wikipedii sie udzielal co dales linka do jego bzdur. Ale dobra.
    Kupilem akumulator rozruchowy 100Ah. Po pieciu latach zostawilem swiatelko w kabinie
    i sie rozladowal na tyle ze rozrusznikiem troche krecil ale nie zapalil. Dalem
    spokoj, zabralem do domu i chce naladowac. Jakim pradem mam go ladowac przez 10
    godzin?

  • 28. Data: 2018-07-14 10:43:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Jul 2018 17:02:56 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
    > W dniu 2018-07-13 o 12:53, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Tak i do tego się odnoszę.

    > Ty już używasz prostownika i mieszasz stany.

    Jemu spadlo do 13V po wlaczeniu dmuchawy, wiec wczesniej bylo wiecej
    :-)

    > Nie. Z akumulatora nie płynie bo moment rozruchu wpierdolił mu już
    > trochę energii i nie ma on 13V a 12,5 bo nie jest w pełni naładowany

    Kolega mial rozladowany akumulator, naladowal prostownikiem -
    zakladamy ze do pelna, potem mogl mu sie troche rozladowac na postoju,
    podjechal do elektryka, wiec raczej podladowal, wlaczyl dmuchawe ...
    i tu spadlo napiecie do 13.0V.

    > No jakieś 70%. Teraz wystarczy że będzie miał cykle:
    > 16 godzin postoju "pod domem", odpalanie, jazda 20 min do pracy, 8 h
    > postoju, odpalanie i jazda 20 min do domu. Po miesiącu już może nie odpalić.

    Ano - jakby mialo byc stale 13.0V, to istotnie prad ladowania moze byc
    maly i niewystarczajacy.

    Ale jak sie akumulator troche rozladuje, to bedzie sobie bral wiekszy
    prad. Pod warunkiem, ze alternator utrzyma te 13.0V, a skoro jest na
    granicy wydajnosci, to niekoniecznie.

    > Niekoniecznie. Regulator już przy obrotach 1000/min powinien być
    > wysterowany ale MOC alternatora jeszcze nie jest pełna, tzn...podje
    > napięcie 14V ale nie ma tyle prądu, z powodu małych obrotów. Jeśli
    > wyłączymy wszystkie odbiorniki (światła, radio itp) to nawet na wolnych
    > obrotach powinniśmy uzyskać napięcie 13,8V na akumulatorze i to jest w
    > miarę poprawny stan.

    A on z dmuchawa nie mial 13.8. Ale zapewne na jalowych obrotach.

    > A dmuchawa? Przecież napisał :>

    Obciazala alternator.

    Przy 13V i naladowanym aku prad przez niego duzy nie plynie - wiec i
    opor na klemie nie ma znaczenia :-)

    > Ale właśnie chodzi o poprawny pomiar i postawienie prawidłowej diagnozy!
    >
    > To jest kluczem do usunięcia nieprawidłowości a nie kurwa szczelanie:
    > Amoże regulator? Amoże wtyczka? Amoże kabel? Amoże klema.
    > Od poprawnego pomiaru się zaczyna cała zabawa.

    Zakladajac, ze ma jakiekolwiek nieprawidlowosci, bo na razie to mi nie
    wyglada :-)

    Po wlaczeniu paru odbiornikow, na jalowych obrotach, napiecie moze
    spasc do 13.0V, bo po prostu alternator nie wyrabia, mimo, ze jest
    calkiem sprawny.

    No i tu ulamki V sie licza, nie wystarczy "ok 13V".

    > Nobo kurwa właśnie ta wtyczka/gniazdo może być zjebana...Szerloku :>

    wtyczka zjebana, a na aku dobre napiecie ? Dziwne :-)

    Wtyczke to moze jeszcze na szrocie dostaniesz, ale gniazdo, zeby sobie
    przejsciowke zrobic, to juz tylko razem z alternatorem kupic mozna :-)

    J.

  • 29. Data: 2018-07-14 23:34:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LordBluzg(R),

    Friday, July 13, 2018, 10:08:39 PM, you wrote:

    > No jest. Właśnie Cię przeciągam po tej regule (taka uniwersalna) :)
    > Akumulator należy ładować 1/10 jego pojemności przez 10 godzin. To
    > optymalne ładowanie, zalecane przez większość producentów.

    Chyba jednak trochę dłużej.

    > "Ładowanie akumulatora kwasowego należy przeprowadzić prądem nie
    > większym niż 10% pojemności (czyli dla akumulatora o pojemności 62 Ah
    > prąd o maksymalnej 6,2 A tylko do momentu naładowania)."

    Szkoda, że alternator nie słucha.

    > Link do źródła:
    > http://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/poprawne-lado
    wanie-akumulatora
    > Logiczne zatem, że 10% przez 10 godzin daje nam 100% Szerloku :>

    Nielogiczne. Akumulator nie ma 100% sprawności.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2018-07-17 00:05:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Chyba jednak trochę dłużej.

    A nie zalezy to czasem od pomiaru napięcia akumulatora i działania
    (regulacja prądu/smart) prostownika? Większość prostowników nie posiada
    tej funkcji.

    > Szkoda, że alternator nie słucha.

    No nie. Alternator ładuje "byle szybko" taka jego rola.

    wanie-akumulatora

    > Nielogiczne. Akumulator nie ma 100% sprawności.

    A wiesz może jakie napięcie ma akumulator po zalaniu elektrolitem i jaki
    jest potrzebny czas do jego pełnego naładowania?

    Rozkminiasz "wstępne ładowanie"?

    Ja się cały czas odnoszę do wskazań producenta w tej kwestii :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?