  • 41. Data: 2018-07-17 22:44:32
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.07.2018 o 12:58, J.F. pisze:
    > A jesli centra byla najtansza ? :-)

    Ja kupiłem za 320zł i po 2 latach plułem że nie wziąłem z marketu za
    połowę ceny.

    > A w ogole to akumulatory w Tesco ostatnio wcale nie takie tanie ... i
    > jeszcze nie wiadomo ile leżą na półce bez ładowania, bo pewnie nikt o
    > nie nie dba.

    Nigdzie nie wiadomo, dlatego z miernikiem i żarówką 12V trzeba kupować.
    Sprzedawcy wcale się nie dziwią na ten widok (przynajmniej ja się nie
    spotkałem).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2018-07-17 22:47:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 17.07.2018 o 16:55, LordBluzg(R) pisze:
    > Natomiast jak go przeładujesz...to HOHO...będzie grubo po bandzie :]

    Jak można przeładować akumulator? Przecież on sam pobierze tyle amper
    ile będzie miał jeszcze miejsca, kolanem nie dopychasz? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2018-07-17 23:30:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jak można przeładować akumulator? Przecież on sam pobierze tyle amper
    > ile będzie miał jeszcze miejsca, kolanem nie dopychasz? :-)

    "Przeładowanie

    Przeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji z
    napięciem ładowania w samochodzie wyższym niż 14,4V (wysterowuje ono
    prąd ładowania znacznie przekraczający dopuszczalne wartości).
    Uszkodzone regulatory napięcia mogą wysterowywać napięcie 15V....16V...i
    więcej. Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez
    wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne,
    pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora
    (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator).

    Przeładowany akumulator zazwyczaj charakteryzuje się podwyższeniem SEM
    (napięcia spoczynkowego) mierzonym po 24 godzinach "odpoczywania" tego
    urządzenia. Skutkiem przeładowania jest spłynięcie mas czynnych.

    Przeładować akumulator można również poprzez ładowanie akumulatora
    głęboko rozładowaniego w pojeździe (mimo sprawnej instalacji ładowania).
    Przykładowo: kierowca zostawił samochód z włączonymi światłami i rano
    okazało się, że akumulator jest tak mocno rozładowany, że nie zaświeciły
    się nawet kontrolki. Ponieważ koniecznie musiał wyjechać "w trasę",
    uruchomił silnik z drugiego akumulatora i pojechał... Po powrocie
    okazało się, że co prawda akumulator naładował się, ale instalacja
    ładowania zrobiła to tak szybko, że spowodowało to spłynięcie mas
    czynnych. Dobra rada: akumulator głęboko rozładowany ładuj z obcego
    źródła prądu (prostownika), z możliwością kontrolowania prądu ładowania."
    http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_szkodzi_
    akumulatorowi.html

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 44. Data: 2018-07-17 23:39:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W sprawnym samochodzie nie da sie przeladowac a wrecz jest niedoladowany bo z
    czternastu woltow nie da sie naladowac do pelna. Z chujowego prostownika da sie moze
    nie tyle przeladowac akumulator co skrocic mu zycie albo zniszczyc. Akumulator
    rozruchowy ze wzgledu na budowe plyt nie moze gazowac. Gazowanie powoduje degradacje
    porowatej ze wzgledu na wieksza powierzchnie masy czynnej plyt. Gazowania nie boja
    sie akumulatory trakcyjne i stacjonarne z plytami nazywanymi pancernymi.

  • 45. Data: 2018-07-18 00:00:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > To ma byc tluku zrodlo napieciowe do ladowania akumulatora rozruchowego.

    Aha, czyli jak będę miał ładowarkę, która ma 100V i 100mA to nie mogę
    ładować nią akumulatora przykł:45AH 12V?

    > W kazdym samochodzie chuju osrany jest takie i bez problemu da powyzej 50A. I jakos
    akumulatortowi to nie szkodzi chuju na kaczych lapach.

[...]

    A ty kurwiu bredzisz o napięciu a nie o prądzie :D:D:D

    Na dodatek, ładujesz akumulator bez zegarka i bez pomiaru :D

    No fajny debil :)

  • 46. Data: 2018-07-18 00:02:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz lord. Gimbaza to nie wiek a szczuplosc glowy. Ty masz taka jak maszt w zaglowce
    albo wedka.

  • 47. Data: 2018-07-18 00:08:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ladowarka 100V 100 mA nie jest ladowarka do akumulatora rozruchowego 12V. Ladowac
    mozesz bo kto glupiemu zabroni. Najpierw sprawdz na jezyku czy jest napiecie.

  • 48. Data: 2018-07-18 00:32:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Wiesz lord. Gimbaza to nie wiek a szczuplosc glowy. Ty masz taka jak maszt w
    zaglowce albo wedka.

    OKURWA, kierowca kajaka napisał!:D
    ŁAŁ!
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 49. Data: 2018-07-18 00:34:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ladowarka 100V 100 mA nie jest ladowarka do akumulatora rozruchowego 12V. Ladowac
    mozesz bo kto glupiemu zabroni. Najpierw sprawdz na jezyku czy jest napiecie.

    Nochuj, zmieniam parametry. 50V i 5A :]

    Jak długo mogę ładować taką ładowarką akumulator 50AH żeby się naładował
    i się nie zjebał?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 50. Data: 2018-07-18 01:50:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Akumulator rozruchowy ze wzgledu na budowe plyt nie moze gazowac.

    https://www.youtube.com/watch?v=fPAn08aJx6o
    Hehehe

    --
    LordBluzg(R)