  • 51. Data: 2018-07-18 02:01:08
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak twoj akumulator to mozesz ladowac 50 godzin.

  • 52. Data: 2018-07-18 02:02:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jak twoj akumulator to mozesz ladowac 50 godzin.

    Nie, twój :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 53. Data: 2018-07-18 03:29:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak moj to sie od niego odpierdol bo w przeciwienstwie do ciebie wiem jak ladowac
    swoj akumulator.

  • 54. Data: 2018-07-18 13:21:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >ładowania). Przykładowo: kierowca zostawił samochód z włączonymi
    >światłami i rano okazało się, że akumulator jest tak mocno
    >rozładowany, że nie zaświeciły się nawet kontrolki. Ponieważ
    >koniecznie musiał wyjechać "w trasę", uruchomił silnik z drugiego
    >akumulatora i pojechał... Po powrocie okazało się, że co prawda
    >akumulator naładował się, ale instalacja ładowania zrobiła to tak
    >szybko, że spowodowało to spłynięcie mas czynnych. Dobra rada:
    >akumulator głęboko rozładowany ładuj z obcego źródła prądu
    >(prostownika), z możliwością kontrolowania prądu ładowania."
    http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_szkodzi_
    akumulatorowi.html

    A to z opini bieglego czy z uzasadnienia odrzucenia reklamacji Centry
    ?
    Bo Zenek co do jednego ma racje - za kazdym uruchomieniem silnika,
    alternator uzupelnia ladunek w akumulatorze i robi to bez zadnej
    kontroli pradu.
    Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik na wolnych
    obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma
    200A.

    No ale akumulator jest tu prawie calkowicie naladowany, a nie prawie
    calkowicie rozladowany

    Podobnych sie pewnie znajdzie wiecej - bo tu chca pieniadze
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/03
    7877539390033W

    J.

  • 55. Data: 2018-07-18 13:38:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-18 o 13:21, J.F. pisze:
    [...]

> [...]
    > Moze plynie 10A, bo to maluch a kierowca rozgrzewa silnik  na wolnych
    > obrotach, a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A.

    Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty
    amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]

    Wszystko zalezy od mocy alternatora, obrotów silnika i pojemności
    akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
    ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na klatę.

    > No ale akumulator jest tu prawie calkowicie naladowany, a nie prawie
    > calkowicie rozladowany
    Gdzie to napisał Zenek? Napisał, że akumulatorowi nie szkodzi 50A :)

    Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
    Fajnie wybucha czasem :)
    W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 56. Data: 2018-07-18 15:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    > 200A.

    >Te dane idzie obliczyć bez problemu a Ci, którzy mają wpięty

    To wylicz.

    >amperomierz, szeregowo z alternatorem, wiedzo :]

    Raczej z akumulatorem szeregowo.
    Dawno nie widzialem, a dawno ... on raczej nie byl szybki :-)

> [...]
    >akumulatora (możliwość "połknięcia" wiekszego, chwilowego prądu
    >ładowania) im większej pojemności akumulator, tym więcej przyjmie na

    No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę
    :-)

    >Gdzie to napisał Zenek? Napisał, że akumulatorowi nie szkodzi 50A :)

    I dobrze napisal.
    Z naladowanym akumulatorem jakos tak to wyjdzie, a rozladowany
    przyjmie to dluzej.

    >Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
    >Fajnie wybucha czasem :)

    >W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie
    >:)

    To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
    Okresl sie.

    J.

  • 57. Data: 2018-07-18 17:34:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-18 o 15:16, J.F. pisze:

    > [...]
    >
    > To wylicz.

    Podaj rezystancję wewnętrzną dla akumulatora. Reszta jest znana.
    Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
    1500W:14V=125A

    Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
    I=U/R i masz wynik.

    > Raczej z akumulatorem szeregowo.

    Nie, łosiu. Z alternatorem. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś podłączał
    amperomierz szeregowo z akumulatorem bo rozrusznik jak pociągnie 300A to
    albo ten amperomierz będzie miał zajebistą skalę albo się spali
    zwyczajnie. Nikogo nie obchodzi specjalnie pomiar prądu z akumulatora a
    pomiar prądu ŁADOWANIA akumulatora bo o tym rozmawiamy. Ciekawsi
    podłączają alternator pod resztę samochodu i do amperomierza a
    amperomierz szeregowo z akumulatorem, bocznikując w ten sposób obwód
    rozrusznika, który wpięty jest bezpośrednio do akumulatora. Jak wepniesz
    amperomierz jednym stykiem do całej instalacji, łącznie z rozrusznikiem
    a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
    50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,
    właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:

    cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)

    > Dawno nie widzialem, a dawno ... on raczej nie byl szybki :-)

    Wskazówkowy? Megaszybki.

    https://2.allegroimg.com/s512/01c39b/8e9ec9a0409bb74
    6295f0cf3e872

    > No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę :-)

    A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D

> [...]
    > to dluzej.

    > To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?

    Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
    zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
    sam parę postów?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 58. Data: 2018-07-18 21:47:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 17.07.2018 o 23:30, LordBluzg(R) pisze:
    > Przeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji z
    > napięciem ładowania w samochodzie wyższym niż 14,4V (wysterowuje ono
    > prąd ładowania znacznie przekraczający dopuszczalne wartości).
    > Uszkodzone regulatory napięcia mogą wysterowywać napięcie 15V....16V...i
    > więcej. Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez
    > wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne,
    > pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora
    > (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator).

    Ale to jest usterka do której doprowadzają np. takie instrukcje jak
    ładować prądem 10-godzinnym? Że przez 10h ładować stałym natężeniem?
    Żeby tak zrobić, to trzeba sterować napięciem, a ~po przekroczeniu
    połowy ładowania to napięcie trzeba będzie zwiększać powyżej nominalnego
    i w konsekwencji się ogniwo uszkadza.

    Instrukcje typu 10-godzinnym prądem, powinny dotyczyć natężenia
    maksymalnego uzyskiwanego w trakcie ładowania na początku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 59. Data: 2018-07-18 22:14:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ladowanie pradem dziesiecio godzinnym nie dotyczy ladowania olowiowych akumulatorow
    rozruchowych. Akumulator rozruchowy ma inne warunki pracy niz stacjonarny czy
    trakcyjny. Normalnym stanem akumulatora rozruchowego jest jego niedoladowanie bo przy
    14 woltach nie da sie naladowac akumulatora olowiowego do pelna. Ladujac
    prostownikiem akumulator rozruchowy nalezy mu zapewnic warunki podobne jak ma w
    samochodzie. Najistotniejsze jest nie przekraczanie napiecia przy ktorym nastapi
    gazowanie. I to jest jedyna prawda objawiona. Amen.

  • 60. Data: 2018-07-18 23:04:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2018 17:34:36 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Podaj rezystancję wewnętrzną dla akumulatora. Reszta jest znana.

    Moge Ci podac akumulator. TAB 75Ah.
    I jeszcze jest "720A", oraz "Sealed +30%"

    > Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
    > 1500W:14V=125A
    > Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
    > I=U/R i masz wynik.

    Cos ci poradze - nie licz, jak nie umiesz.

> [...]
    > zwyczajnie. Nikogo nie obchodzi specjalnie pomiar prądu z akumulatora a
    > pomiar prądu ŁADOWANIA akumulatora bo o tym rozmawiamy. Ciekawsi

    Dobrze mowisz, ale czemu ten amperomierz ma zero na srodku ?

> [...]
    > a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
    > 50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,

    Dobrze piszesz ... tylko ze do rozrusznika zawzyczaj prowadzi osobny
    kabel, latwo go ominac.

    > właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:
    > cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)

    https://youtu.be/tKki89sq0XY?t=200
    pan tu mowi 30-40A, ale zauwaz ze przez moment jest ze dwa razy
    wiecej. Tak przez pol dzialki.

    https://youtu.be/YxBl_JGXnkA?t=239
    Tu oscyloskopu nie ma ale raz sie -60 pokazuje.

    > Wskazówkowy? Megaszybki.
    > https://2.allegroimg.com/s512/01c39b/8e9ec9a0409bb74
    6295f0cf3e872

    Powinien miec duze tlumienie, zeby nie trzasc na dziurach.

    > A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D

    W czasach gdy ich uzywano, alternator nie mogl dac 500A :-)

    > Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
    > zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
    > sam parę postów?

    Tak czy inaczej - nie wiesz o liczysz :-)

    A akumulator nie wybuchnie w czasie minuty.
    Chyba, ze mu odpowietrzenie zatkasz.

    J.