  • 31. Data: 2019-04-23 12:59:56
    Temat: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > --Ja to wszystko wiem. Tylko że identyczne Verso z silnikiem
    > benzynowym ma spalanie na poziomie 6,5-7 L/100km. Dwójka znajomych
    > ma takie więc info z pierwszej ręki. Styl jazdy podobny, czyli
    > dupowozy rodzinne do wożenia dzieciorów.

    No własnie... styl jazdy... tu litr czy dwa roznicy miedzy jazda sprawna
    i madra a tylko sprawna nie stanowi problemu.
    Chyba ze autostrada i wszyscy na jakis długi dystans zapinaja dokładnie
    ta sama predkosc sprawdzana oczywiscie na gps...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 32. Data: 2019-04-23 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Klocek Multipla z silnikiem 1,9jtd palił mniej jak peugeot 1,6hdi
    > kombi Różnice nie duże ale jednak ten 1,6hdi litr więcej żrę na
    > podobnych trasach i podobnym stylu jazdy.

    Moze dlatego ze ten 1,9 to po prostu genialny silnik.
    Chociaz 1,6 tez niczego sobie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 33. Data: 2019-04-23 13:10:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ja rozumiem powierznie jako coś w stylu rzutu, Znaczy
    >kwadrat/prostokąt
    >przez który jest w stanie przejechac dane auto.

    I byc moze motoryzacja tak to liczy ... ale ogolnie nie - nalezy
    policzyc "powierzchnie czolowa" .

    A mialoby to wplyw na porownanie Cx z roznych zrodel ... a moze nawet
    w samych samochodach - robisz waski dach, skosne boki, powierzchnia
    czolowa spada, powierzchnia prostokata obejmujacego nie ... i ale sila
    spada i mozna sie pochwalic niskim Cx osiagnietym przez naszych
    inzynierow :-)

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=6hyA9-PUF0c

    J.

  • 34. Data: 2019-04-23 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tylko ze akurat wymieniona tam Kuga ma i wieksza powierzchnie - o
    > jakies 20%,
    > i wiekszy Cx - tez o ok 20%. To juz razem 40%.

    :)
    44%?

    > Zobaczcie raczej na mondeo ... mondeo mniejsze od focusa ?
    >
    > A co macie na mysli "klocek".
    > Bo ja bym Ducato nazwal klockiem, i to duzym, a te 0.31 ... bardzo
    > ladny wynik ... w klasie klockow :-)

    Te 0,31 to jest łady wynik ogólnie.
    Poprzednie ducato miało 0,35.
    Tyle tylko ze fizyki nie oszukasz - wysokośc robi swoje a ducato H2
    pewnie około 2 x wyzsze od takiego focusa...
    No i dlatego przy predkosciach rzedu 110 nie pali 6 tylko 9-10

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 35. Data: 2019-04-23 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > czolowa spada, powierzchnia prostokata obejmujacego nie ... i ale sila
    > spada i mozna sie pochwalic niskim Cx osiagnietym przez naszych

    Ale ty mieszasz liczenie / mierzenie cx z liczeniem powierzchni?

    o dwie oddzielne zmienne...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 36. Data: 2019-04-24 10:30:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ale ty mieszasz liczenie / mierzenie cx z liczeniem powierzchni?
    >o dwie oddzielne zmienne...

    Dwie oddzielne, ale zeby zmierzyc Cx, to sie mierzy sile oporu i
    dzieli przez powierzchnie.

    I w tym sensie sposob liczenia powierzchni wplywa na Cx ..

    J.

  • 37. Data: 2019-04-24 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dwie oddzielne, ale zeby zmierzyc Cx, to sie mierzy sile oporu i
    > dzieli przez powierzchnie.
    >
    > I w tym sensie sposob liczenia powierzchni wplywa na Cx ..

    To jakas kwadratura koła z tego wychodzi...
    Zeby zmierzyc opor to trzeba cx pomnozyc przez powierzchnie czołowa...
    A zeby obliczyc cx to trzeba podzielic przez powierzchnie?
    Przeciez to nie ma sensu...

    wiki nic nie wie o dzieleniu przez powierzhnie...
    \,C_{x}\, (Cd, Cw) – współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego.
    Współczynnik oporu powietrza Cx uzależniony jest od kształtu danego
    obiektu oraz gładkości jego powierzchni[1].

    Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu aerodynamicznym lub
    przez prĂłby drogowe)

    Skad Twoja informacja?

    I jeszcze:
    https://www.motofakty.pl/artykul/wspolczynnik-oporu-
    powietrza-cx.html
    "Współczynnik Cx nie zależy od wielkości auta. "

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 38. Data: 2019-04-24 14:32:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >czołowa...
    >A zeby obliczyc cx to trzeba podzielic przez powierzchnie?

    A skad wezmiesz Cx ?
    Jak w katalogu nie ma, to trzeba zmierzyc.

    >Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu aerodynamicznym
    >lub
    >przez próby drogowe)

    A jak doswiadczalnie sie wyznacza Cx ?

    Nie ma pomiaru wprost, trzeba zmierzyc sile oporów, i wyliczyc
    wstecznie ze wzoru, czyli m.in podzielic przez powierzchnie.

    >I jeszcze:
    >https://www.motofakty.pl/artykul/wspolczynnik-oporu
    -powietrza-cx.html
    >"Współczynnik Cx nie zależy od wielkości auta. "

    To nie do konca prawda.
    Jest cos takiego jak liczba Reynoldsa, i moze sie okazac, ze ten sam
    ksztalt ma inny opor/Cx w zaleznosci od wielkosci i predkosci.

    Ale to w sumie i tak bez znaczenia - raczej nie spotyka sie dwoch
    takich samych ksztaltow aut, rozniacych sie tylko wielkoscia.

    J.

  • 39. Data: 2019-04-24 17:44:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A skad wezmiesz Cx ?
    > Jak w katalogu nie ma, to trzeba zmierzyc.

    No i?

    > A jak doswiadczalnie sie wyznacza Cx ?

    Przeciez masz w zalinkowanych artykułach...

    > Nie ma pomiaru wprost, trzeba zmierzyc sile oporów, i wyliczyc
    > wstecznie ze wzoru, czyli m.in podzielic przez powierzchnie.

    Jakies zrodło?

    u-powietrza-cx.html

    > To nie do konca prawda.

    Nie mozna być troche w ciązy...

    > Jest cos takiego jak liczba Reynoldsa, i moze sie okazac, ze ten sam
    > ksztalt ma inny opor/Cx w zaleznosci od wielkosci i predkosci.

    mowisz o cx czy o oporzedynamicznym?
    Bo ten drugi to i owszem zalezny od predkosci ale ten pierwszy?

    > Ale to w sumie i tak bez znaczenia - raczej nie spotyka sie dwoch
    > takich samych ksztaltow aut, rozniacych sie tylko wielkoscia.

    J.f. - przeczytałes w ogole coś z zalinkowanych rzeczy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 40. Data: 2019-04-24 17:58:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >No i?

    >Przeciez masz w zalinkowanych artykułach...

    >Jakies zrodło?

    Powinno byc w tych zalinkowanych artykulach, a jesli nie ma ... szkoda
    ich czytac :-)

    ru-powietrza-cx.html

    >Nie mozna być troche w ciązy...

    Zycie nie jest czarno biale.

    >mowisz o cx czy o oporzedynamicznym?
    >Bo ten drugi to i owszem zalezny od predkosci ale ten pierwszy?

    Cx to wspolczynnik oporu dynamicznego, ale ... przy zmianie predkosci
    potrafi sie zmienic charakter oplywu i wartosc Cx.
    Najprostszy przyklad - kula.

    >J.f. - przeczytałes w ogole coś z zalinkowanych rzeczy?

    przeczytalem inne.
    Jesli w tych jest cos innego ... tym gorzej dla linkow.
    Albo przeczytaj je jeszcze raz :-)

    J.