  • 21. Data: 2018-04-26 07:46:39
    Temat: Re: Jammery GSM GPS
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:pbro04$6hl$2@node1.news.atman.pl...

    > A moze uruchomic jakis wzmacniacz gsm po wykryciu jammera? Ale to juz
    > chyba nie pomoze po zakloceniu sygnalu....
    >
    > Jammery zaklocaja tylko okreslone czestotliwosci czy wszystkie jak leci?
    > Bo

    Najprostsze OIDP polegają na szumie, inteligentniejsze, to chyba nawet
    potrafią odciąć łączność zwykłą, pozostawiając połączenia z nr alarmowym 112
    (spotkałem się z taką wzmianką)

    > jesli okreslone, to ewentualnie moznaby po wykryciu jammera wyslac sygnal
    > na jakiejs innej czestotliwosci, ktory uruchamialby procedure wysylania
    > sms-a w zupelnie innym miejscu np. kilometr dalej.

    Ale to już byś chyba musiał mieć ustalone wcześniej, jako gotowość, poza
    tym, mieć komu przekazać.
    Może coś w rodzaju pakietów UDP (w AX25 pakiety UI), czy jak im tam? Mam
    pewien "wymysł", ale jeszcze nie ubrany w słowa, jak tu coś zastosować.
    Działanie - odnotowanie ostatniej zmierzonej pozycji, cykliczne co kilka
    sekund wyliczanie pozycji (z uwzględnieniem ew. "spoofingu"), gdy pomiar
    odejdzie od normy, albo zniknie, to to, co już było zapodane - alarm. Teraz
    pytanie - w jaki sposób, by maksymalnie uprawdopodobnić dotarcie alarmu do
    celu, mimo zakłócenia przez "jękacz". Tak luźno myślę, jeszcze się do końca
    nie obudziłem...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 22. Data: 2018-04-26 08:15:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.04.2018 o 18:34, Marek pisze:

    > W próżnię czy brak zasięgu - nie ma znaczenia. Centrum monitoringu
    > widzi, że pojazd zniknął z zasięgu i powiadamia.
    > bez udziału "centrum" sam kilka godzin później widzisz że pojazd zniknął
    i powiadomisz. rolą alarmu z gsm+gps jest powiadomić gdzie jest, a nie
    kiedy zniknął

    ToMasz

  • 23. Data: 2018-04-26 08:31:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.04.2018 o 18:37, Marek pisze:

    > Śmierć  frajerom.. No i co ta oczywistością chciałeś powiedzieć? Jak go
    > nie stać na AC i wybiera monitoring pojazdu  to musi się liczyć że
    > lepszej metody nie ma.

    1. za wypłatę jego ac, my się dołożymy w coraz droższych składkach
    2. metody są, ale przyzwolenia społeczego niema. Wystarczy ze
    zabezpieczenie pojazdu, będzie go zabezpieczało przed kradzieżą, a nie
    wyło syrenką. tyle że takie zabezpieczenie moze pozbawić życia.
    3. totalna fantazja: pozbawić złodzieja możliwości handlu kradzionymi
    częściami.

    ToMasz

  • 24. Data: 2018-04-26 10:46:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Ależ Jarku, to jest oczywista oczywistość!
    >Wiadomo, że jak się złodziej zaprze, to nie ma wybacz.
    >Ale, ilu jest złodziei, co rozmyślnie badają czy jest i paraliżują,
    >zarówno WiFi, sieć komórkową, jak i BT (skoro udawało mi się
    >przesyłać pliki bez parowania...?),

    Mozliwe, ze polowa. Jak sie jest profesjonalista, to sie odpala
    profesjonalne zaklocarki.

> [...]
    >uprowadzają pojazd? Zresztą, ciekaw jestem, jak np. sparaliżuje
    >ViaToll (myślę, że nie miałbym trudności... Ale kto na to z kradziei
    >wpadnie) może to i prymitywne, ale pod bramką piszczy (jeżdżę czasem
    >do Ostrowi autostradą autobusem i piska jego pudełeczko), można
    >sprząc, że pojazd, który się nie zameldował z GPS-a, przy
    >przejechaniu przez bramkę zostanie wykryty i zaanonsowany, a jak
    >pojazd nie ma VT (bądź się nie odezwie), to w C.N. alarm. (tak,
    >spoofing, wiem) Gdyby to wszystko inteligentnie spiąć, to mogło by
    >być narzedzie do wyłuskiwania dziwnych przejazdów.

    Ale nie jest spiete i szybko nie bedzie - komus nie zalezy ... albo
    zwyczajnie za drogo :-)

    Szczegolnie ze zlodziej jak sie zaprze, to bedzie mial wlasne tablice
    i transponder.

    J.

  • 25. Data: 2018-04-26 10:54:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Śmierć frajerom.. No i co ta oczywistością chciałeś powiedzieć?

    Ze to niewiele da.
    Zlodziej zakloci, odjedzie, wlasiciel za pol godziny dostanie sygnal
    ze auto sie nie zglosilo, i co mu po tej wiedzy ?

    No chyba zeby tak przyspieszyc i niech melduje co minute.

    Ale wtedy zlodziej pare razy kontrolnie jammer wlaczy i zobaczy
    reakcje, albo nawet poczeka az wk* wlasciciel dzwonek wylaczy - o ile
    tego wczesniej nie zrobil, jesli to takie czule i szybkie :-)

    A przeciez byly jeszcze sposoby "na alarm" - ktos kiwal autem az sie
    wlaczyl, wlasciciel sie budzil, zbiegal wylaczyc ... a w bramie
    czekali.
    I nie trzeba bylo sie wlamywac, bo kluczyki mial w reku :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-04-26 11:30:07
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 07:46, HF5BS pisze:

> [...]
    > Teraz pytanie - w jaki sposób, by maksymalnie uprawdopodobnić dotarcie
    > alarmu do celu, mimo zakłócenia przez "jękacz". Tak luźno myślę, jeszcze

    Trzeba rozsyłać dane bez potwierdzania połączenia.
    Jammer zakłóca odbiór, więc uniemożliwia zestawienie połączenia dla
    protokołów dwukierunkowych.
    Problemem będzie zasięg, ale może pomogły by przemienniki.
    Jesteś krótkofalowcem?

  • 27. Data: 2018-04-26 11:46:24
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 25.04.2018 o 09:40, miumiu pisze:
    > Dosc popularne sa na allegro jammery zagluszajace sygnal GSM GPS. Chyba
    > tylko zlodziejom takie cos jest potrzebne do kradziezy samochodow
    > wyposazonych w lokalizator gps/gsm. ALe mniejsza o to. Majac w samochodzie
    > lokalizator gsm/gps da pokonac jammery tak aby urzadzenie bylo jednak w
    > stanie wyslac sms-a z lokalizacja?

    Są jammery takie, że chyba BTSa o dużej mocy trzeba by było wozić ze
    sobą, aby przełamać zagłuszanie.
    Np taki:
    https://lynxel.com/pl/lxjm-20h-profesjonalny-stacjon
    arny-zagluszacz-telefonow-komorkowych-gsm-3g-4g-lte-
    wifi-ble-bt-vhf-uhf-o-mocy-20w-do-zabezpieczenia-hal
    i-produkcyjnej-miejsca-spotkania.html

    kupiliśmy ze 2 lata temu, szef chciał zagłuszać telefony pracowników,
    aby nie korzystali z telefonów w trakcie pracy, zagłusza telefony na
    powierzchni hali o powierzchni około 5-6 tysięcy metrów kwadratowych.
    Najśmieszniejsze jest to, że w zestawie był kabelek do podłączenia do
    zapalniczki samochodowej - ciekawe po co ;-)
    Strach przy tych 20W siedzieć a co dopiero przy mocniejszych, na tej
    stronie znalazłem o mocy 66W, pewnie są i mocniejsze.
    zakłóca:
    4G/5G LTE700 - internet 4G/5G ( wdrożenie w Polsce najpóźniej do 2020 roku )
    4G LTE800 - internet 4G LTE, SMS, MMS
    E-GSM/GSM900/HSPA+ - połączenia głosowe, SMS, MMS, internet 3.5G
    GSM/DCS/LTE1800 - SMS, MMS, internet GPRS/EDGE/4G LTE
    3G/WCDMA/UMTS2100 - połączenia głosowe i wideo, SMS, MMS, internet 3G
    WIFI/BT ( 2400-2500MHz ) - komunikacja w sieciach bezprzewodowych WiFi /
    Bluetooth / BLE
    4G TDD2500 + 4G FDD WIMAX/LTE2600 - internet 4G LTE, WiMAX , Aero1/2
    UHF ,VHF - odbiorniki telewizyjne, walkie-talkie, alarmy, czujki ,
    piloty samochodowe / piloty do bram, cyfrowe radio i telewizja TV/FM,
    podsłuchy radiowe i kwarcowe, bezprzewodowe mikrofony

  • 28. Data: 2018-04-26 12:06:18
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 11:46, BQB pisze:

> [...]
    > piloty samochodowe / piloty do bram, cyfrowe radio i telewizja TV/FM,
    > podsłuchy radiowe i kwarcowe, bezprzewodowe mikrofony

    Nie wiem co miały borowiki, ale w czasach uczelnianych mieliśmy
    prezydenta na wizytacji. Spotkanie miał w auli na innym wydziale. My
    akurat mieliśmy laborki z sieci bezprzewodowych. Dostaliśmy za zadanie
    podejść pod tamten wydział i zobaczyć czy cokolwiek elektronicznego
    złapie komunikację.
    W promieniu 200m od budynku była pustynia. Żaden GSM nie miał zasięgu,
    nie było żadnej sieci WiFi dostępnej, brak odbioru sygnału GPS, brak
    możliwość nawiązania połączenia Bluetooth.
    Podejrzewam, że ich radia "douszne" miały komunikację, bo przecież nie
    strzelili by sobie w kolano wycinając wszystko.

    --
    viktorius

  • 29. Data: 2018-04-26 12:08:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Mozliwe, ze polowa. Jak sie jest profesjonalista, to sie odpala
    > profesjonalne zaklocarki.

    W rzeczy samej. Nie wszyscy jednak takowymi są, a to już daje szansę na
    szybsze rozwiązanie problemu.

    > Ale nie jest spiete i szybko nie bedzie - komus nie zalezy ... albo
    > zwyczajnie za drogo :-)

    Albo "lobby" wiadomo czyje, albo zwyczajna niechęć. I pachnie mi to numerem,
    polegającym na ułożeniu sliczniutkiego, równiutkiego asfaltu, który za
    miesiąc jest zrywany, bo trzeba nowe rury od wody poprowadzić (nie mówię i
    rzeczach typu awaria, takich niespecjalnie da się przewidzieć), gdzie po już
    nie tak ślicznej naprawie okaże się, że ktoś zapomniał kabla wcześniej
    położyć, a przeciskarki użyć się nie da...

    > Szczegolnie ze zlodziej jak sie zaprze, to bedzie mial wlasne tablice i
    > transponder.

    Nie inaczej. Ale to już wyższa logistyka i koszty.

  • 30. Data: 2018-04-26 12:36:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba rozsyłać dane bez potwierdzania połączenia.

    To właśnie UDP, czy UI, są bezpołączeniowe.

    > Jammer zakłóca odbiór, więc uniemożliwia zestawienie połączenia dla
    > protokołów dwukierunkowych.

    Dlatego myślę o czymś jednokierunkowym. Coś jak wołanie w lesie "ratunku",
    nie mamy potwierdzenia, że ktoś usłyszał, a jeśli, to także będzie
    "bezpołaczeniowe", jednak szansa, że ktoś usłyszy, to jest.
    Pomyślałem nawet o czymś takim, aby, może w ramach sieci komórkowej, etc.,
    jeśli system stwierdzi, że coś go odcięło, uruchomi nadajnik alarmując o
    problemie, tak, na ślepo, a wyznaczenie pozycji przejmie na siebie system,
    przez triangulację, opierając się na różnicach w czasie, kiedy sygnał dotarł
    do zewnętrznego odbiornika. Tak, wiem, że mogą postawić nośną i zagłuszyć,
    ale zasięg tego nie będzie nieskończony, czesto na przykrytej emisji
    słychać, że coś się w tle smaży, wystarczy odpowiednio to "smażenie" obrobić
    i zadziałać. Poza tym, jeśli system stwierdzi taką nośną, to prostą
    pelengacją wyznaczy, gdzie jest sygnał zakłócający, radioamatorzy pewnie
    kojarzą zabawę typu "łowy na lisa", gdzie zresztą żadne zwierzę nie cierpi,
    o czymś takim myślę. Poza tym, skierować antenę na najsilniejszy (lub jej
    tyłem, na najsłabszy, dip jest wtedy ostrzejszy) sygnał, tak jeszcze
    przynajmniej jedna (wystarczy, ale dla uniknięcia problemu z wyznaczeniem,
    jeśli druga jeży w jednej linii z pierwszą i zakłócaczem, dodać trzecią,
    która będzie oddalona od osi pierwszych 2 anten wystarczająco daleko, aby
    wyznaczenie miało sensowną wartość. to nawet ręcznie da się zrobić i
    ołówkiem na mapie wyznaczyć punkt z lokalizacją zakłócacza. A jak weźmie to
    dobrze zzrobiona automatyka, to i kręcenie antenami nie będzie takie
    konieczne, bo wyznaczy z zależności fazowych.

    > Problemem będzie zasięg, ale może pomogły by przemienniki.

    Nie jest to głupie. Tylko te przemienniki musiały by jakoś przzenosić cechy
    sygnału, umożliwiające jego namierzenie. Oczywiście, przemiana z alarmem
    wystarczy, ale wyznaczenie na azymut może już być trudniejsze - tej cechy
    przemiennik nie przekaże.
    To musiało by być mądrze zrobione, przemiennik mógłby automatycznie
    wyznaczyć azymut, czy to kręcąc swoją anteną, czy będąc w sieci, przez
    skojarzenie zależności fazowych, sama retransmisja tresci, to banał, ale
    przekazanie cechy do namiaru, to już trochę wyżej w matematyce.

    > Jesteś krótkofalowcem?

    Od 30 lat, nick jest moim obecnym znakiem. Obecnie raczej nieczęsto się
    odzywam, ale to dlatego, że nie bardzo mam jak zasilić swojego radia, bo
    ładowarka jest też z przzetwornicą, nieźle syfiącą. Jak będzie czas i
    możliwości, sprokuruję jakiś zzasilaczyk analogowy, któremu bycie
    przetwornicą jest obce, aby mi radio nie pierdziało od przynajmniej jednych
    zakłóceń, przecież jużż nie da się normalnie słuchać radia na Dł/Śr/Kr, bo
    syf w eterze jest niesamowity. Jeszcze na UKF coś... ale nie mam porządnej
    instalacji antenowej na ten zakres, a moja balkonówka obejmuje 3-100 MHz.
    Czasem wiec naładuję baterie w radiu (FT817ND) i chwilę na nich jadę, zanim
    się wyczzerpią. A szybko się dzieje, więc mi się nie chce przerywać zabawy,
    zanim ją na dobre zaczznę. Możże założę mocniejsze akumulatory? np. takie:
    http://allegro.pl/o1-akumulatorki-aa-5500mah-ogniwo-
    bateria-r6-hq-i7139264164.html
    :))
    (Mam NiMH)