  • 11. Data: 2018-04-25 15:45:16
    Temat: Re: Jammery GSM GPS
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 25/04/18 13:23, Marek wrote:

    > W datasheet był rozdzial "active jammer detection" , jak to odróżniało
    > nie wiem. Jak miałem te Telity (510) to wtedy nie miałem jammera więc
    > nie testowałem tej funkcji.

    Mozna sie podszyc pod siec.... za kilka dolarów. Wtedy moduł bedzie
    sobie wysyłał SMSy czy dane ... w proznie.

    Ostatnio głośno o tym projekcie:
    https://hackaday.com/2018/04/23/spoofing-cell-networ
    ks-with-a-usb-to-vga-adapter/

    c.

  • 12. Data: 2018-04-25 18:33:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Apr 2018 15:36:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wifi jeszcze latwiej zaklocic.

    Przy jammerze gsm wylatuje również wifi.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2018-04-25 18:34:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Apr 2018 14:45:16 +0100, cezar <c...@t...pl.nospam>
    wrote:
    > sobie wysyłał SMSy czy dane ... w proznie.

    W próżnię czy brak zasięgu - nie ma znaczenia. Centrum monitoringu
    widzi, że pojazd zniknął z zasięgu i powiadamia.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-04-25 18:37:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Apr 2018 14:45:34 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No to zainteresowany obudzi sie rano, i dowie, ze auto mu ukradli
    > przed 2-ga w nocy.

    Śmierć frajerom.. No i co ta oczywistością chciałeś powiedzieć? Jak
    go nie stać na AC i wybiera monitoring pojazdu to musi się liczyć
    że lepszej metody nie ma.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-04-25 18:48:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 14:29, Marek pisze:

    > Dlatego w rasowym monitoringu pojazdów raportuje się każdy brak
    > heartbeat'a od lokalizatora (z przyczyny utraty zaaiegu lub jammera) do
    > osób zainteresowanych.

    Taa monitorowany, co ci to da jak wg auta właściciel wsiadł?
    http://joemonster.org/filmy/90443/Kradziez_mercedesa
    _S500_w_Krotoszynie

    i odjechał w siną dal, a właściciel smacznie spał.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-04-25 19:32:23
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Wifi jeszcze latwiej zaklocic.
    > Albo ... postawic wlasne, i zobaczyc jakie pakiety wysyla, do kogo, no i
    > czy wysyla.
    >
    > A potem nawet je wyslac ... jak juz auto dawno gdzie indziej :-)

    Ależ Jarku, to jest oczywista oczywistość!
    Wiadomo, że jak się złodziej zaprze, to nie ma wybacz.
    Ale, ilu jest złodziei, co rozmyślnie badają czy jest i paraliżują, zarówno
    WiFi, sieć komórkową, jak i BT (skoro udawało mi się przesyłać pliki bez
    parowania...?), wszystkie trzy, czy więcej, jeśli ktoś ma - i dopiero wtedy
    uprowadzają pojazd? Zresztą, ciekaw jestem, jak np. sparaliżuje ViaToll
    (myślę, że nie miałbym trudności... Ale kto na to z kradziei wpadnie) może
    to i prymitywne, ale pod bramką piszczy (jeżdżę czasem do Ostrowi autostradą
    autobusem i piska jego pudełeczko), można sprząc, że pojazd, który się nie
    zameldował z GPS-a, przy przejechaniu przez bramkę zostanie wykryty i
    zaanonsowany, a jak pojazd nie ma VT (bądź się nie odezwie), to w C.N.
    alarm. (tak, spoofing, wiem) Gdyby to wszystko inteligentnie spiąć, to mogło
    by być narzedzie do wyłuskiwania dziwnych przejazdów.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 17. Data: 2018-04-25 19:32:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Przy jammerze gsm wylatuje również wifi.

    2.4, czy 5 bardziej?

  • 18. Data: 2018-04-25 21:09:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Apr 2018 19:32:47 +0200, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > 2.4, czy 5 bardziej?

    5 nie wiem.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-04-26 06:39:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > 5 nie wiem.

    5 GHz... chyba, że zakłócacz i tu zrobi. No i tu trudniej znaleźć coś
    darmowego. Odpaliłem monitoring tego, co mi lata w otoczeniu, tylko mój
    router emituje 5 GHz, a UPC Wi-Free na razie na 5 GHz nie widzę.

  • 20. Data: 2018-04-26 07:27:27
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > moduł jest. np czescia lokalizatora pojazdu) np. uruchomić dodatkową
    > syrenę alarmową.

    A moze uruchomic jakis wzmacniacz gsm po wykryciu jammera? Ale to juz chyba
    nie pomoze po zakloceniu sygnalu....

    Jammery zaklocaja tylko okreslone czestotliwosci czy wszystkie jak leci? Bo
    jesli okreslone, to ewentualnie moznaby po wykryciu jammera wyslac sygnal na
    jakiejs innej czestotliwosci, ktory uruchamialby procedure wysylania sms-a w
    zupelnie innym miejscu np. kilometr dalej.

    Pzdr