  • 11. Data: 2019-01-18 21:03:40
    Temat: Re: Java
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:slrnq43r4k.7fm.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Może warto przypomnieć o odkrytym w 1997 roku we wszystkich pocesorach
    > Intela tzw. "błędzie F00F". Uruchominie czterobajtowego kodu "F0 0F C7 C8"
    > zawieszało każdy komputer z każdym systemem operacyjnym, niezależnie czy
    > jedno-, czy wieloużytkownikowym, z ochroną pamięci czy bez. W przypadku
    > Windows lub DOS wystarczyło stworzyć plik z rozszerzeniem COM z podaną
    > wyżej zawartością i uruchomić. Cały system stawał na dębowo. W innych
    > systemach trzeba było to wkompilować w jakąś osłonkę wirusową, ale też
    > łatwo szło. Rzeczy szkodliwe potrafią być bardzo zwięzłe.

    W sam raz na "wsad" dla programu OEKiller. Miałem nawet tego exploita (sam
    dla systemu był zupełnie niegroźny), sztuczka polega(ła - błąd usunięto) na
    spreparowaniu pola daty w wysyłanym emailu, kto odbierał na OE, miał na
    dzieńdobry wywalenie się tego czytnika.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.