  • 331. Data: 2010-06-27 21:28:06
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Dla wszystkich jest czerwone, ale jest zielona strzałka - dozwolone jest
    > skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Kogo ten przywilej dotyczy?

    Skręcających w prawo.

    >Na
    > drodze masz dwa pasy ruchu - jeden do lewoskretu, drugi do jazdy na wprost
    > skretu w prawo. Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami
    > pasa -
    > to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu.

    To nie podlega dyskusji.

    > Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b),
    > więc
    > zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa.

    No ale właśnie to NIE WYNIKA to z zacytowanego przepisu.

    >Zatem ten pas ma wciąż tylko
    > czerwone światło.

    Nie pas, tylko kierunek ruchu.
    Tam nie ma świateł dla pasów.

    > Teraz to rozporządzenie
    > zmienia zasadę stosowania sygnalizatorów i, jak przeczytałeś, zastosowany
    > S-
    > 2 na skrzyżowaniu uściśla znaczenie zielonej strzałki i informuje, że
    > dotyczy ona tylko jednego pasa do skrętu.

    Nieprawda.
    Mówi, że nie należy stosować jej na skrzyżowaniach z dwoma pasami do skrętu,
    a nie że dotyczy tylko skrajnie prawego.

    > Polemizowałabym.

    No widzę właśnie. ;-)

    > klientów
    >>

    > Żadnej innej grupy docelowej.

    Innej.

    > Ty też powinieneś znać nie tylko ogólną
    > definicję sygnalizatora itp. Oznakowanie na drogach czasami jest zawodne i
    > warto wiedzieć czy poruszasz się zgodnie z zapisanymi ustawa i
    > rozporzadzeniami zasadami.

    Oczywiście.
    I dopóki nie będzie zapisanej zasady, że zielona strzałka dotyczy wyłącznie
    pasa prawego, to będę twierdził że dotyczy wszystkich.
    Jak ustawodawca chce to zmienić, to może to napisać.

    A że rozporządzenie nakazuje drogowcom tak, a nie inaczej montować znaki
    (podobnie jak nie budować jezdni 12 metrowych) to już nie mój problem.
    I wcale to nie oznacza, że mogę korzystać tylko z części jezdni 12 metrowej.
    ;-)

  • 332. Data: 2010-06-27 21:31:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 12:10:39 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

    > Piszesz zamontować, a nie stosować... Rozporządzenie mówi o
    > stosowaniu/montowaniu i dodatkowo określa zasady.

    Rozporządzenie mówi o tym, gdzie wolno zamontować, ale nie określa zasad
    stosowania się kierujących do sygnałów. Jeśli zarządca drogi zainstaluje
    sygnały wbrew rozporządzeniu, to co najwyżej mozna go ukarać. Nie mozna
    natomiast karać kierującego, który zastosował się do tego sygnału, o ile
    przepisy PoRD i pochodne nie nakazują inaczej.

    > W wydanym rozporządzeniu są jasno określone zasady stosowania poszczególnych
    > sygnalizatorów. To nie jest wiedza tylko dla organizatorów ruchu. Ona
    > dodatkowo zapewnia czytelność i zrozumiałość sygnałów drogowych.

    Oczywiście. I dalej nie zmienia tego, że masz dwa sprzeczne zapisy w
    rozporządzeniu.

    > Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W
    > żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
    > tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo! Przy

    Alez precyzuje. Tylko nie ten. Mówi o tym zapis, że sygnalizator z prawej
    dotyczy obydóch pasów.

    > na danym skrzyżowaniu. Sam sygnalizator nie załatwia sprawy. Ważne sa
    > również znaki poziome porządkujące ruch na skrzyżowaniu. Pas do skrętu w
    > lewo zezwala na jazde tylko we wskazanym kierunku i nijak nie mozna go
    > traktować inaczej.

    A ktoś traktuje go inaczej?

    > Dodatkowym potwierdzeniem kogo obowiązuje zielona strzałka na tym
    > skrzyżowaniu jest równiez rozporzadzenie, które podałam.

    Nijak nie potwierdza. Ono mówi gdzie ją wolno umieszczać, a nie gdzie
    obowiązuje.
    Zielona strzałka obowiązuje WSZYSTKICH skręcających w prawo.

    > To tyle w tym temacie. Nie czujesz się przekonany? Twój wybór. Ja jedynie

    Nie. To co piszesz to typowe prawniczenie i urzedniczenie. To przewalanie
    odpowiedzialności z urzędnika, na obywatela.

    > staram się przekazać swoją dość rozbudowana aktualnie wiedzę w tym temacie i
    > popieram ją przepisami. Znasz jakieś akty prawne, które obalaja to wszystko
    > co napisałam? Chętnie je poznam.

    Oczywiście. Przede wszystkim, jeśli nawet dopuścić to, co napisałaś, to
    mamy do czynienia ze sprzecznością między dwoma zapisami. A skoro mamy
    sprzeczność, to znaczy, że wątpliwości wynikające z tej sprzeczności należy
    brać na korzyść obwinionego.
    Natomiast mi nijak z przepisu mówiącego gdzie i co wolno umieszczać nie
    wynika powinnośc dla kierowcy.
    Tym bardziej, że znaków umieszczonych niezgodnie z przepisami mogę Ci
    pokazac mnóstwo. Choćby tabliczka pod zakazem ruchu na Rynku z napisem
    'dotyczy także inwalidów'.

    --
    ___________ (R)

  • 333. Data: 2010-06-28 08:28:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > Światło było czerwone, ale strzałka była zielona. Reszta p. p. akapit.

    to twoja interpretacja, moja i policji jest troche inna, a jaka jest
    ptrawidlowa rozstrzygnie sad

  • 334. Data: 2010-06-28 15:47:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 28 Jun 2010 08:28:42 +0200, w <i09fdd$kii$1@news.task.gda.pl>, "szerszen"
    <s...@t...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > to twoja interpretacja, moja i policji jest troche inna, a jaka jest
    > ptrawidlowa rozstrzygnie sad

    To że światło było czerwone, a strzałka zielona -- to jest intepretacja? :D

  • 335. Data: 2010-06-28 15:55:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Jun 2010 18:09:09 +0000 (UTC), w <i08445$pud$1@inews.gazeta.pl>, "*Ewa*
    " <z...@g...pl> napisał(-a):

    > Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami pasa -
    > to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu.
    > Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b),

    Zgadza się -- stąd mandat za skręt ze złego pasa.

    > więc
    > zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa. Zatem ten pas ma wciąż tylko
    > czerwone światło.

    Błąd logiczny. Nie dotyczyłaby, gdyby sygnalizatory dotyczyły _pasów_ (czyli
    zawieszone byłyby nad pasami). Tutaj oba sygnalizatory dotyczyły całej jezdni
    -- oba sygnalizatory dotyczyły obu pasów.

    > Podane przeze mnie rozporządzenie dodatkowo pomaga zrozumieć temat i opisuje
    > zasady stosowane przy montazu sygnalizatorów. Zasady, które nie są po to, by
    > ułatwic drogowcom życie. One sa rownież wykładnią dla kierowców.

    One w ogóle nie dotyczą kierowców, w żaden sposób nie regulują ich praw i
    obowiązków.

    Analogicznie jeżeli jakaś tam dyrektywa zabrania bankowi udzielania mi kredytu
    na danych warunkach, a bank jej udzieli -- to ja nie mogę być za to ukarany,
    lecz bank.

  • 336. Data: 2010-06-28 16:14:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > To że światło było czerwone, a strzałka zielona -- to jest intepretacja?
    > :D

    to czego ta strzalka dotyczy, ale przeciez wiesz o co chodzi

    zreszta jak napisalem wczesniej, wyrok rozsadzi kto ma racje, o ile rafal
    bedzie pamietal aby go nam przedstawic