  • 91. Data: 2010-06-16 14:26:43
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 16 Cze, 11:47, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Tak, spowodował zagrożenie. I jest na to też odpowiedni paragraf.
    >
    > Wiesz co by się stało gdyby ten stojący na prawym dostał zielone światło
    > i ruszył? Ja tam od razu ruszam, nie czekam na nic. Wpieprzyłby się
    > przed maskę i by spowodował kolizję, bo jemu w tym miejscu nie wolno
    > zmieniać pasa ruchu. Koniec, kropka.

    Dokładnie. Ten na prawym pasie nie spodziewa się że ktoś go nagle
    zaskoczy. Ale widać są na drogach tacy, co uważają że są sprytniejsi.

    U mnie jak jadę do pracy, to do skrętu w lewo jest duża kolejka, ale
    kilku sprytniejszych (jak np. mój szef) z pasa do skrętu w prawo po
    zakreskowanym polu jedzie w lewo. Kiedyś mnie taki taxiarz zaskoczył
    jak się pojawił z mojej prawej strony (przejeżdżając po zakreskowanym
    polu). Jeśli jest linia ciągła lub pole zakreskowane to ja domniemam
    że tam się nikt nie pojawi, ale jak widać niesłusznie domniemam...

  • 92. Data: 2010-06-16 14:27:22
    Temat: Re: [KTO MA RACJE POLICJA vs JA] Skret wprawo na zielonej strza?ce
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-16 12:33, to pisze:

    > Gdzie to wyczytałeś?

    A gdzie wyczytałeś, że tak nie jest?

    > ROTFL

    Czemu rotfl? Uważam, że stworzył zagrożenie w ruchu drogowym, bo nie
    wolno mu było:
    a) wyprzedzać na skrzyżowaniu
    b) jechać w prawo z lewego pasa

    > A skąd wiesz, ze przekroczył?

    A na którym skrzyżowaniu wolno zmieniać pas (czyt. linia przerywana) tuż
    przy samym wjeździe? Zawsze są z reguły pojedyncze linie w takich
    miejscach, których przekraczać nie wolno.

  • 93. Data: 2010-06-16 14:31:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-16 09:04, Tomek Glowka pisze:
    > A norcem moze byc?
    > http://www.norc.pl/pano/bfckdI6E/
    > O ile dobrze rozumiem, Rafal stal tam gdzie to czerwone po prawej
    > stronie zdjecia.

    No to jeszcze gorzej, przekroczył podwójną ciągłą (tak jak przewidziałem
    w poprzednich postach) i w dodatku pojechał _pod_prąd_ ! Czyli stworzył
    zagrożenie w ruchu drogowym!
    Więc człowieku o pseudonimie "to" wsadź sobie w dupę to Twoje "ROTFL".

  • 94. Data: 2010-06-16 14:34:23
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-16 14:06, szerszen pisze:

    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > a od kiedy to linie masz wymalowane na pasach (przejsciu dla pieszych)?

    Na jakich pasach?

  • 95. Data: 2010-06-16 14:37:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Cze, 14:27, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > A gdzie wyczytałeś, że tak nie jest?

    > Czemu rotfl? Uważam, że stworzył zagrożenie w ruchu drogowym, bo nie
    > wolno mu było:
    > a) wyprzedzać na skrzyżowaniu

    1.na skrz. z ruchem kierowanym wolno
    2. nie wyprzedzal

    3. wg mnie przy takim podejsciu jak Twoje, to kazdy powinien byc
    karany za conajmniej 2 wykroczenia: to co popelnil i "zagrożenie w
    ruchu drogowym" bo zlamal inny przepis ;)

    WS

  • 96. Data: 2010-06-16 14:39:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    > A gdzie wyczytałeś, że tak nie jest?

    co nie jest zabronione jest dozwolone...

    WS

  • 97. Data: 2010-06-16 14:39:58
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-16 12:25, WS pisze:

    > hmm..., to tez nie jest z przepisami zgodne ;)

    Zgodne, jeśli mam wolne miejsce przed sobą i na skrzyżowaniu (żeby
    bezpiecznie móc go opuścić)

    > § 95. 2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
    > 1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub
    > rowerzystom,

    Zawsze czekam, nie rozjeżdżam ludzi i rowerzystów.

    > 2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim
    > opuszczenie skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem
    > nadawania sygnału zielonego.

    No dokładnie, więc wszystko robię zgodnie z przepisami. A jeśli jakiś
    baran będzie mnie chciał wyprzedzić w tym momencie, będzie miał problem
    bo po prostu wjebie mi się pod maskę albo w bok pojazdu.

  • 98. Data: 2010-06-16 14:42:58
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-16 12:28, to pisze:

    > Gówno prawda, po pierwsze wiadomo mniej więcej ile pali się czerwone
    > światło i nie są to trzy sekundy, po drugie zanim zapali się zielone to
    > pali się żółte na którym nie można ruszać.

    Ruszać mogę, nie wolno mi tylko wjechać na skrzyżowanie na żółtym, tylko
    na zielonym. A wystarczy, że puszczę hamulec to już mi samochód rusza, w
    momencie gdy naciskam pedał gazu, wjeżdżam na skrzyżowanie na zielonym
    świetle. W tym momencie gdy się zapali na pół sekundy żółte światło,
    wyprzedzający/omijający nie zdąży tego manewru zrobić, jeśli ja ruszam.
    Jeśli jakiś kapelusznik rusza, to zdąży.

  • 99. Data: 2010-06-16 14:45:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-16 14:26, Lew2 pisze:

> [...]
    > polu). Jeśli jest linia ciągła lub pole zakreskowane to ja domniemam
    > że tam się nikt nie pojawi, ale jak widać niesłusznie domniemam...

    Nie, jak widać, niejaki WS twierdzi że jeździsz niezgodnie z prawem,
    cytując paragrafy, które mają się nijak do przedstawionej w wątku sytuacji.

    WS"

  • 100. Data: 2010-06-16 14:47:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-16 12:22, to pisze:

    > Jaka matka? Jacy piesi? Przecież tam nikogo nie było!

    Masz poważne problemy ze zrozumieniem istoty rzeczy. Jesteś
    maniakalno-upartym człowiekiem.