  • 21. Data: 2018-06-21 15:57:10
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Wytlumacz w jaki sposob moze sie uszkodzic regulator napiecia.

    Może jakby dostał strzał zbyt wysokiego napięcia od podpinanego
    samochodu po jego uruchomieniu, ale raczej też nic nie powinno się stać.
    Teraz regulatory są trochę lepsze od mechanicznych reglerów z pierwszych
    maluchów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-06-21 16:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Ok 20 min. Wszystkie debile z tej grupy zapominają, że głównym
    >odbiorcą/pożercą prądu jest Twój wydojony akumulator, który wpierdala
    >nagle 20A a kable też mają swoje ograniczenia. Dlaczego 20A? Bo tyle
    [...]
    >15A to w sumie niewiele, skoro rozrusznik w Dieslu wpierdala min 100A
    >ale licząc że Twój aku już się nażarł przez 20 min (sam se oblicz ile
    >dostał) to odda, wspierając dawcę. Cała prawda. Reszta
    >odpowiadaczy/znafcuw....WYPIERDALAĆ :]
    >Czasem nie mogę czytać tej grupy a tym bardziej odpowiadać :)
    >Nochyba że mnie coś wkurwi :D

    Rozladuj kiedys akumulator we wrocku, to ci pokaze ile trzeba czekac.
    Albo umow sie z posiadaczem dobrych kabli w swoim miescie.

    J.

  • 23. Data: 2018-06-21 17:01:44
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 13:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > sciagasz oslone  i ogladasz jeden z krokodyli, oceniajac ile jest "kabla
    > w kablu", czyli srednica zyly miedzianej.
    >
    > Chinczyki nie sa glupie - kabel dobrze wyglada, srednicy ma jakies 7mm,
    > z czego np miedzi 2mm, a reszta to plastik :-)
    >
    > Albo patrzysz na cene i na te ponizej 50 zl nawet nie spogladasz :-)
    >
    > A teraz chyba nowe zagrozenie - aluminium miedziowane.
    >

    > J.

    Czy zmierzenie oporności może dać jakąś odpowiedź?
    T.

  • 24. Data: 2018-06-21 17:02:30
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Mozesz wytlumaczyc dlaczego mozna wytlumaczyc alternator.

    Tak na wszelki wypadek - żeby nie przeciążyć alternator.

  • 25. Data: 2018-06-21 17:11:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na wszelki wypadek to ksiadz ma.

  • 26. Data: 2018-06-21 17:12:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad ma dostac jakiegos tajemniczego strzala?

  • 27. Data: 2018-06-21 17:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Czy zmierzenie oporności może dać jakąś odpowiedź?

    Moze, ale czy masz odpowiedni miernik ?

    10mm^2 miedzi ma ok 0.0017 ohm/m dlugosci kabla,

    4m dlugosci kabel bedzie mial ponizej 1/100 ohm.

    J.

  • 28. Data: 2018-06-21 17:37:12
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wytlumacz w jaki sposob moze sie uszkodzic regulator napiecia.

    Regulator napięcia może byc przeciążony.

  • 29. Data: 2018-06-21 17:58:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 00:02 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Ok 20 min.
    Jak kable dobre to nic nie trzeba czekać - wielokrotnie odpalałem sąsiada
    z 1.9 TDI, który miał "letni" akumulator. Jak było -5 to miał energii na
    pół obrotu wału. Jak wiadomo, że "biorca" słabo pali to warto poczekać na
    dwukrotne zagrzanie świec.
    W takich samych warunkach przy rozruchu na "kablach" z biedronki słychać
    było tylko "cyknięcie" u niego w aucie.
    Jak u dawcy aku sprawny to nie ma żadnego ryzyka uszkodzenia regulatora
    czy czegoś innego. Akumulator w układzie z kablami rozruchowymi na to nie
    pozwoli - wygładzi wszelkie "piki".

    TG

  • 30. Data: 2018-06-21 18:04:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    >Jak u dawcy aku sprawny to nie ma żadnego ryzyka uszkodzenia
    >regulatora czy czegoś innego. Akumulator w układzie z kablami
    >rozruchowymi na to nie pozwoli - wygładzi wszelkie "piki".

    Jeden niuans jest - jak u dawcy alternator np 70A, a biorca bierze
    200A dlugo i namietnie ?

    Troche sie boje.

    Co prawda na wolnych obrotach to altek nie da nawet 30, wiec nic sie
    nie spali.
    Nawet przy wysokich obrotach wydajnosc pradowa ograniczona, i nawet
    jak w aku dawcy napiecie spadnie do 9V, to altek nie powinien byc
    przeciazony ...

    J.