  • 91. Data: 2018-06-24 14:28:51
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myslec mozesz Ty ja wiem ze nie pobiera duzego pradu w takiej sytuacji a jedynie
    spoczynkowy.

  • 92. Data: 2018-06-24 14:58:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Myslec mozesz Ty ja wiem ze nie pobiera duzego pradu w takiej sytuacji a jedynie
    spoczynkowy.

    Znanym problemem w tych nowoczesnych gównianych samochodzikach jest
    gaśnięcie przy manewrach parkingowych. Wbrew pozorom wspomaganie
    (plus inne osiągnięcia motoryzacyjne na prąd) pobierają więcej prądu
    niż myślisz i niż przewidzieli projektanci.

    Pozdrawiam

  • 93. Data: 2018-06-24 15:33:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pobieraja wiecej niz zostaly zaprojektowane. Servo pobiera prad tylko jak
    pracuje. Przekrecisz kierownica o kat wiekszy niz strefa nieczulosci to silnik pomoze
    przestawic kola, jak przestawi to sie wylacza. Nie jest tajemnica ze bez wspomagania
    najwiekszej sily na skrecenie kol trzeba uzyc jak samochod nie jedzie. Jak jest
    elektryczne wspomaganie to ono wtedy pobiera najwiecej mocy.

  • 94. Data: 2018-06-24 15:38:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    najwiekszej sily na skrecenie kol trzeba uzyc jak samochod nie jedzie. Jak jest
    elektryczne wspomaganie to ono wtedy pobiera najwiecej mocy.

    Pobierają więcej niż wyliczył projektant w bilansie prądowym.
    Po prostu nie brał pod uwagę manewrów parkingowych które są
    ledwo promilem w przejazdach a jak widać potrafiły nabruździć.

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2018-06-24 16:23:38
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 10:17:16 +0200, Uzytkownik napisał(a):
    > W dniu 2018-06-23 o 23:27, LordBluzg(R) pisze:
    >[...]
    > Jeżeli alternator jest 9 diodowy to masz rację, że trudno jest w ten
    > sposób uszkodzić regulator. Część samochodów jednak miała lub ma
    > alternatory 6 diodowe, a w ich przypadku jest możliwość takiego
    > uszkodzenia.

    Czyli mowisz, ze po przeciazeniu alternatora, co zreszta samo jest
    dosc dyskusyjne, moga sie zewrzec diody w nim, i puscic zmienne
    napiecie na regulator, w wyniku czego ten sie uszkodzi ?

    > Niestety nie mam zamiaru się doktoryzować teraz, które auta
    > mają jaki układ wzbudzenia. "Walą" mnie też twoje przekonania i to czy
    > chcesz sobie upierdolić auto czy też nie.

    No coz, w powyzszym scenariuszu ... gdyby sie nawet ziscil, bo uwazam
    za bardzo malo prawdopodobny, to mysle ze koszt wymiany regulatora
    bylby najmniejszym zmartwieniem.

    Szczegolnie ze do mojej sierry regulator kosztowal 30 zl (nowy).
    Ale pewnie sa i drozsze.

    J.

  • 96. Data: 2018-06-24 16:48:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To sie jeszcze przyznaj ze sie nie jebłes a jebnąłeś.

    ja? czy na niewłaściwy post odpowiedziałeś? :P

  • 97. Data: 2018-06-24 16:49:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-24 o 10:59, Budzik pisze:

    > Jakas dziwna historia...

    Więc właśnie...

    > Moze po prostu nie padł aku tylko padł silnik a aku padł dopiero potem
    > przy probowach odpalania lub przy czyms innym...

    Akumulator na 100% padł bo nie dawał się naładować. Ponadto tak jak
    pisałem - samochód jeździł normalnie, został zaparkowany pod miejscem
    pracy, a po pracy nawet zamka nie dało się otworzyć bo nie było
    zasilania. Prób odpalania nie mogło być więc.

    > Zapowietrzenie wtrysków? Rozbieranie silnika...? WTF?

    Też nie bardzo kojarzę powodu ale bez takiej naprawy nie udało się auta
    odpalić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2018-06-24 17:45:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 06:33:00 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    najwiekszej sily na skrecenie kol trzeba uzyc jak samochod nie jedzie. Jak jest
    elektryczne wspomaganie to ono wtedy pobiera najwiecej mocy.

    No, i jak przekreci kola i przejdzie na bieg jalowy, to przestanie
    pobierac.
    A jak nie przekreci, a ja przytrzymam ?

    Duza moc przez dluzszy czas = dym :-)

    J.

  • 99. Data: 2018-06-24 18:32:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 14:58 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

> [...]
    > (plus inne osiągnięcia motoryzacyjne na prąd) pobierają więcej prądu
    > niż myślisz i niż przewidzieli projektanci.

    Znasz jakiś przypadek w którym od manewrowania na parkingu zepsuł się
    alternator?
    Z tego co piszesz auto GAŚNIE bo odbiorniki biorą więcej niż przewidział
    konstruktor.
    Wg niektórych z tego wątku w takiej sytuacji powinno nastąpić uszkodzenie
    alternatora. Manewrowanie na parkingu w wykonaniu niedoświadczonego
    kierowcy może trwać kilka/kilkanaście razy dłużej niż rozruch awaryjny.

    TG

  • 100. Data: 2018-06-24 18:42:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie masz wiekszych problemow? To sie spali. Na ulicach nie widac zeby co drugi sie
    palil czyli jakos zabezpieczyli sie przed taka sytuacja.