  • 11. Data: 2018-06-20 23:04:15
    Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-20 18:59, Budzik wrote:
    > Załózmy ze mam diesla z rozładowanym do zera aku.
    > Podłączam kable od innego aauta, włączonego.
    >
    > Ile czasu powinienem poczekac zanim bez wiekszego kłopotu powinno udac
    > się odpalic auto?

    jak sie kable kupi w markecie pomiedziowane aluminium z zaprasowanymi
    krokodylkami to kilka minut

    jak sie zrobi np z tego:
    http://allegro.pl/kabel-przewod-spawalniczy-masowy-o
    s-ons-cu-25mm2-i6734399495.html
    i dodatkowo polutuje zaciski to w zasadzie czekac nie trzeba

    oczywiscie przekroj trzeba by dobrac do silnika bo diesel dieslowi nie rowny

  • 12. Data: 2018-06-21 00:02:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-20 o 18:59, Budzik pisze:
    > Załózmy ze mam diesla z rozładowanym do zera aku.
    > Podłączam kable od innego aauta, włączonego.
    >
    > Ile czasu powinienem poczekac zanim bez wiekszego kłopotu powinno udac
    > się odpalic auto?

    Ok 20 min. Wszystkie debile z tej grupy zapominają, że głównym
    odbiorcą/pożercą prądu jest Twój wydojony akumulator, który wpierdala
    nagle 20A a kable też mają swoje ograniczenia. Dlaczego 20A? Bo tyle
    płynie przez kable z "Dawcy", który ma 14V MAX przy 1500obr/min z
    alternatora. No, kurwie, OBLICZAĆ prawa fizyki!, jaki prąd płynie z 14V
    na 12V (stan wydojonego aku) :) Po 20 minutach Twój aku się nażre i
    dopiero wtedy (wpierdalając już tylko 5A) 15A będzie zasilało Twój
    rozrusznik (pod warunkiem że DAWCA będzie kręcił cały czas obroty w
    okolicach conajmniej 1200/min żeby jego alternator 350 Watowy to
    wszystko ładował na przyzwoitym poziomie.
    15A to w sumie niewiele, skoro rozrusznik w Dieslu wpierdala min 100A
    ale licząc że Twój aku już się nażarł przez 20 min (sam se oblicz ile
    dostał) to odda, wspierając dawcę. Cała prawda. Reszta
    odpowiadaczy/znafcuw....WYPIERDALAĆ :]
    Czasem nie mogę czytać tej grupy a tym bardziej odpowiadać :)
    Nochyba że mnie coś wkurwi :D
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 13. Data: 2018-06-21 00:29:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego do kurwy nedzy jebane 20A a nie 15 albo 30A? Pierdolonych praw fizyki w
    chuja nie zrobisz. To kurwa pisz dlaczego 20A.

  • 14. Data: 2018-06-21 01:08:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Dlaczego do kurwy nedzy jebane 20A a nie 15 albo 30A? Pierdolonych praw fizyki w
    chuja nie zrobisz. To kurwa pisz dlaczego 20A.

    Obligartoryjnie średnio :)
    Ano dlatego że z lekko większego w lekko niższe nie nalejesz dużo (nie
    piszę o zwarciu). Skoro wydojony aku ma 9V (nobo mniej raczej nie
    może/złom) to z 14V dawcy w piku poźre 30A. Dlaczego 30? Ano dlatego że
    kable na klemach i ichne krokodylki nawet jak się zespawają to nie
    przetrawią większego prądu niż 30A bo nie ma ZWARCIA a instalacja BIORCY
    nagle odzyskuje poziom 12V. Z prawa Ohma to obliczysz. Przez 20 min
    poziom NAPIĘCIA będzie się wyrównywał. Przykład? Weź sobie jakąś
    ładowakrę z amperomierzem i sprawdź ILE Volt ma na jakimś zakresie.
    Jesli ładowarka ma 20A (w opisie) to będzie miała napięcie ok 16V/18V w
    stanie bez podłączenia aku. W momencie podłączenia aku, jej napięcie
    spadnie a wzrośnie prąd ładowania (AMPERY) Nobo, jak wiadomo kurwa,
    Salomon na pochyłe drzewo nie nasika... jakoś musi ten prąd płynąć w
    jakimś kierunku i z jakiegoś powodu. W przypadku DAWCY istnieje mała
    różnica. Jest tam BUFOR energetyczny w postaci akumulatora, który w
    momencie prawie zwarcia potrafi oddać nawet 500A....ale ZWARCIA a nie
    przy stanie 12V, kiedy wydojony aku biorcy nagle się obudzi. OK,
    zakładamy sytuację. Dawca ma 14V a biorca ma 10V...kabel na krokodyklach
    przenosi MAX 100A...przy zwarciu. ROZRUSZNIK biorcy potrzebuje 100A ale
    nie kurwa 1V a 12V, żeby zaczął kręcić sensownie...co daje 100Ax12V
    czyli 1200W. Żeby osiągnąć ten poziom potrzeba wsparcia akumulatora
    biorcy, który jest wydojony i potrzebuje 20 min na naładowanie się
    prądem 20A do poziomu (różnica napięć 14/12) aby zmagazynować brakujące
    kilkanaście amper do obrotu rozrusznika, który wymaga minimum 100A/12V
    żeby ukręcić silnik. KURWA.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 15. Data: 2018-06-21 01:22:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 01:08, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > prądem 20A do poziomu (różnica napięć 14/12) aby zmagazynować brakujące
    > kilkanaście amper do obrotu rozrusznika, który wymaga minimum 100A/12V

    Zapomniałem dodać że alternator dawcy (350W/średnio) nie podniesie
    napięcia więcej niż 14V (regulator) a te 350W to chuj w porównaniu do
    rozrusznika biorcy, który potrzebuje 1200W/12V żeby sensownie zakręcić.
    Czas 20min+20A ładowania biorcy daje nam POJEMNOŚĆ energii (prąd) do
    ukręcenia tego diesla. Kable nie przeniosą 1200W/12V (100A) kiedy
    wydojony aku biorcy wpierdala nagle ampery. Co innego (czasem) kiedy się
    odłączy aku biorcy. Przy dobrym podłączeniu na grubych kablach zabangla
    bo pasożyt (wydojone aku) nie będzie pożerał.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 16. Data: 2018-06-21 02:04:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 01:22, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > odłączy aku biorcy. Przy dobrym podłączeniu na grubych kablach zabangla
    > bo pasożyt (wydojone aku) nie będzie pożerał.

    Aha, aha...jesli biorca zaraz po podłączeniu zacznie kręcić
    rozrusznikiem przy wydojonym swoim aku...to kable niosące ŚMIERĆ na
    poziomie 100A najpierw trafią na akumulator biorcy, który kurwa zagubił
    swoją pojemność i ten skurwiel wpierdoli minimum 90A przy stanie 0V
    nobo jest PIERWSZY w wpierdalaniu, żeby uzyskać swoje znamionowe 12V bo
    dla niego obciążenie rozrusznika będzie zwarciem na poziomie 0V (prawo
    Kirchoffa). Efekt taki, że rozrusznik zrobi Trrrrrrrrr i chuja, nie
    ukręci silnika a lampki w konsoli przygasną a za chwilę zgasną na AMENT :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 17. Data: 2018-06-21 12:46:15
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 19:27, sirapacz pisze:
> [...]
    > zostawić na kilka minut chociaż by zwiększyć szanse na zakręcenie przy
    > większych oporach.
    >
    > I tak...kable mają tu kluczowe znaczenie. Obecnie nie widzę nigdzie
    > jakichkolwiek sensownych kabli rozruchowych. Samo cienkie badziewie.
    >
    > Kupiłem dekadę temu kable z takich nieco lepsiejszych - do dzisiaj ich
    > używam mimo, ze kupiłem już kilka innych gdy zgubiłem ten dobry. Te
    > 'inne' to prawie zawsze śmietnik bez względu na cenę. Dobrych >100pln
    > nie znalazłem nawet w motoryzacyjnym w którym kiedyś kupiłem dobre.

    A jak odróżnić te lepsze od gorszych?
    T.

  • 18. Data: 2018-06-21 13:10:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A jak odróżnić te lepsze od gorszych?

    sciagasz oslone i ogladasz jeden z krokodyli, oceniajac ile jest
    "kabla w kablu", czyli srednica zyly miedzianej.

    Chinczyki nie sa glupie - kabel dobrze wyglada, srednicy ma jakies
    7mm, z czego np miedzi 2mm, a reszta to plastik :-)

    Albo patrzysz na cene i na te ponizej 50 zl nawet nie spogladasz :-)

    A teraz chyba nowe zagrozenie - aluminium miedziowane.

    J.

  • 19. Data: 2018-06-21 14:59:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taki chuj jak komin Batorego. Jak akumulator ma 9V to ma duza rezystancje wewnetrzna
    i nie poplynie przez niego duzy prad. Nie ma chuja we wsi zeby bylo inaczej.

  • 20. Data: 2018-06-21 15:08:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 czerwca 2018 12:46:18 UTC+2 użytkownik T. napisał:

    > A jak odróżnić te lepsze od gorszych?

    Ważyć;)