  • 81. Data: 2018-01-23 15:33:25
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 15:26, viktorius pisze:

    > Ruszyć wał korbowy od zera,

    Ludzie... Przecież tym paskiem nie kręcicie silnikiem! Co ma do tego wał
    korbowy?

    a rozpędzić już kręcący, to jest jednak
    > różnica.

    Ale zmiana prędkości obrotowej większa niż ta od zera do 1000.

    > Do tego silnik już pewnie ciepły, wszystko nasmarowane, opory
    > na pewno dużo mniejsze. > Nie na darmo dawniej zalecano kilka obrotów korbą zrobić,
    olej
    > rozruszać, żeby aku i rozrusznik mieli łatwiej. Nawet mineralne zimne
    > masło dawało jakiś tam poslizg, lepszy taki, jak żaden.

    Jeszcze raz - przecież tym paskiem nie kręcisz silnikiem -jedynie
    rozrządzem;)

    Shrek

  • 82. Data: 2018-01-23 16:30:29
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 15:33, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Ale zmiana prędkości obrotowej większa niż ta od zera do 1000.

    > Jeszcze raz - przecież tym paskiem nie kręcisz silnikiem  -jedynie

    OK, myślałem o wałku rozrządu, napisałem korbowy, mój błąd.

    Anyway, uważam (jak sirapacz), że ważny jest przyrost prędkości
    obrotowej w jednostce czasu (różniczki ehh). Zaczynając od zerowej
    prędkości obrotowej wałka rozrządu masz dodatkowe siły związane z
    oporami statycznymi łożysk, krzywek, na zimno, jeszcze bez smarowania.
    Jak ten wałek się już kręci, to energia dostarczona na zmianę prędkości
    będzie zawsze mniejsza, co za tym idzie, przeciążenie na elemencie
    napędzającym (ten nieszczęsny pasek w tym przypadku) będzie mniejsze.

    --
    viktorius

  • 83. Data: 2018-01-23 16:40:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-01-23 12:30, RadoslawF wrote:

    > Obciętych owszem, białe w środku ale w przypadku zarobionych?
    > Widzisz tylko to co jest z wierzchu czyli miedź.

    zostaje sprezystosc, waga (kilogram roznicy na tych 6m, wiec spokojnie
    do wyczucia)

    i szybka kalkulacja - przy 25mm^2 o dlugosci 6m to samej miedzi powinno
    byc tam 1,35 kg - wartosc (w skupie!) ~30 zlotych, a do tego izolacja,
    krokodylki, zacisniecie, opakowanie, zapakowanie, drukowanie, zarobek
    producenta, dystrybutora, marketu, transport z chin etc.

    slowem zbyt piekne zeby bylo prawdziwe

    ale kable nie najgorsze, po nocy na -2 byly dosyc gietkie, mysle ze do
    typowej osobowki warto kupic

  • 84. Data: 2018-01-23 17:02:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 16:30, viktorius pisze:

    > Anyway, uważam (jak sirapacz), że ważny jest przyrost prędkości
    > obrotowej w jednostce czasu (różniczki ehh).

    Wiec przy redukcji są większe. Z dwóch tysi do jakiś 4,5 w ułamku sekundy.
    Shrek

  • 85. Data: 2018-01-23 17:02:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 16:40, m4rkiz pisze:

    > zostaje sprezystosc, waga (kilogram roznicy na tych 6m, wiec spokojnie
    > do wyczucia)

    To ty terminator jesteś skoro po wadze potrafisz określić jaki drut
    wsadzili do środka. Do środka potrafią dać nie aluminium a żelazo.
    I waga podobna.

> [...]
    > krokodylki, zacisniecie, opakowanie, zapakowanie, drukowanie, zarobek
    > producenta, dystrybutora, marketu, transport z chin etc.

    Ty znasz wartość na skupie u nas w chwili oglądania a nie
    w kraju producenta rok wcześniej w czasie produkcji.
    Może była niższa.

    > slowem zbyt piekne zeby bylo prawdziwe
    >
    > ale kable nie najgorsze, po nocy na -2 byly dosyc gietkie, mysle ze do
    > typowej osobowki warto kupic

    Pozdrawiam

  • 86. Data: 2018-01-23 19:20:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-23 o 17:02, Shrek pisze:

    > Wiec przy redukcji są większe. Z dwóch tysi do jakiś 4,5 w ułamku sekundy.
    > Shrek

    Nie są, redukcja następuje kiedy łańcuszek jest w ruchu i jest tylko
    spowalniany a nie startuje od zera jak przy odpalaniu.

    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2018-01-23 19:30:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 19:20, RadoslawF pisze:

    > Nie są, redukcja następuje kiedy łańcuszek jest w ruchu i jest tylko
    > spowalniany

    WAT???

    Shrek

  • 88. Data: 2018-01-23 20:04:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > będzie zawsze mniejsza, co za tym idzie, przeciążenie na elemencie
    > napędzającym (ten nieszczęsny pasek w tym przypadku) będzie mniejsze.

    Tak z ciekawości sprawdziłem jak wielki są te opory dla tych mitycznych
    1000 obr/min co to paski i łańcuchy ubija

    http://www.amw.gdynia.pl/library/File/ZeszytyNaukowe
    /2013/ZN_2013_2/06_Karczewski,%20Szczech.pdf

    tabelka nr 1.... 300W.

    Shrek.

  • 89. Data: 2018-01-23 20:19:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-01-23 17:02, RadoslawF wrote:
    > To ty terminator jesteś skoro po wadze potrafisz określić jaki drut
    > wsadzili do środka.

    zboczenie zawodowe, skup zlomu mam :D

    > Do środka potrafią dać nie aluminium a żelazo.
    > I waga podobna.

    stali w miedzi sie praktycznie nie spotyka, wyjatki to glowna zyla w
    najtanszych koncentrykach, druty spawalnicze ew. jakies uziomy

    > Ty znasz wartość na skupie u nas w chwili oglądania a nie
    > w kraju producenta rok wcześniej w czasie produkcji.
    > Może była niższa.

    nie byla, w sensie ceny surowcow zmieniaja raczej sie wolno i niewiele a
    rynek jest w zasadzie globalny zalezny od gieldy w londynie

  • 90. Data: 2018-01-23 20:31:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Spraw żeby zrozumieli to idioci spod znaku "nie wiedzących łańcuszków
    > rozrządu". Dla nich obciążenie jest takie samo.

    Ale tu nie chodzi o obciążenie bo to jest takie samo tylko przyrost
    obciążenia w czasie. I to też hipotetycznie bo w normalnym zdrowym
    silniku to nie ma prawa się stać (nawet jeśli strzelisz ze sprzęgła).
    Jeśli jak człowiek puścisz sprzęgło jakbyś ruszał - to będzie cacy.