  • 91. Data: 2018-01-16 19:52:53
    Temat: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 06:06:59 -0800 (PST), p...@g...com

    > nagrywajacy nie przyjmuje mandatu sprawa laduje w sadzie gdzie odbywa sie
    > pokaz video i koniec bajki :-)

    Ale tutaj nagrywający by tę bajkę zakończył z mandatem w kieszeni. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2018-01-16 19:59:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 19:48:01 +0100, Uzytkownik

    > Wręcz przeciwnie zareagował wyjątkowo szybko.

    Co Ty paczysz -- przecież tam sekunda, jak nie lepiej, mija zanim autor
    nagrania zaczyna hamować po tym jak widać że hallo taxi staje prawie dęba
    aż mu kufer podskakuje. Jak to jest dla ciebie "wyjątkowo szybko" to strach
    pomyśleć co wyprawiasz na drodze -- ale to by trochę tłumaczyło opisywane
    wcześniej kłopoty w ruchu drogowym. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2018-01-16 20:00:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-16 o 17:02, J.F. pisze:

    > A w Austrii jest wielka niepewnosc prawna, bo przepisy maja rownie
    > precyzyjne jak my :-P

    Podobno nie.
    Ale zna niemiecki więc zamiast wklejać na polska grupę kolejnego
    obcojęzycznego linka niech sobie posprawdza w sieci.

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2018-01-16 20:02:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 15:27, SW3 pisze:

    > Bo nie siedzisz na zderzaku ;)

     Dokładnie, a do tego jeszcze jak widzę, że ktoś się chce wcisnąć to mu
    robię miejsce, wpuszczam i od razu robię odpowiedni dystans.

  • 95. Data: 2018-01-16 20:37:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 15:31, p...@g...com pisze:
    > --Tyle, że ja nie robię z takich spraw tragedii i nie bawię się w milicjanta, który
    sam wymierza sprawiedliwość.

    > zadziwiajaca logika
    >
    > *Coś mnie tchnęło, aby go nie wyprzedzać na tym skrzyżowaniu, bo gość skrzyżowanie
    przejechał na wprost wciskając się przede mnie na mój pas ruchu. Z tym, że byłem na
    to przygotowany i już byłem bardzo ostrożny.*

    > aha czyli masz w dupie jakby komus przylozyl na kolejnym skrzyzowaniu ?

    Nie mam w dupie. Gość wrócił na pas obok ja musiałem zjechać na skrajny
    prawy. On pojechał dalej na kolejnym skrzyżowaniu skręcając w lewo, a ja
    skręcając w prawo. Niestety nie udało mi się odczytać numerów
    rejestracyjnych (także i z nagrania), bo był wieczór, mżawka i chlapa.
    Niestety nie mogłem sobie pozwolić na zabawy w pana milicjanta i jechać
    za nim, a dzwonić do odpowiednich służb nie było z czym.

> [...]
    rejestratorów*

    > PS skoncentruj sie na poprawnej odpowiedzi :-)

    http://www.auto-swiat.pl/prawo/kamera-w-aucie-za-gra
    nica-nie-zawsze-legalna-mandat-to-nawet-25-tys-euro/
    cvgcpp

  • 96. Data: 2018-01-16 20:51:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 16-01-2018 o 18:43, Myjk pisze:

    > Najzwyczajniej jak nie umie jeździć, to niech zmieni profesję.

    Gdyby każdy taksówkarz nie potrafiący jeździć odszedł z pracy, to tylko
    Uber by pozostał :-D

    > Pogubienie
    > się nie uprawnia do stawania dęba na drodze. Wszak wszsytkie drogi prowadzą
    > do rzymu. :P

    Oczywiście, że nie uprawnia, przynajmniej . Dlatego napisałem, że temat
    nadaje się na odrębną dyskusję bo ja osobiście nie mam dostępu do
    statystyk spraw policyjnych i dowiedzenia się ile razy stający dęba był
    potraktowany jako sprawca gdy ktoś mu w bagażnik wjechał. Stwarzanie
    zagrożenia to ulotne pojęcie.

    > Następny. Ledwo wyhamował, bo przysnął (zobacz jaka późna reakcja jest na
    > stopy "oponenta" już jak auto praktycznie dęba staje), a nie dlatego że nie
    > było bezpiecznej odległości.

    W przepisach nie ma zapisu "przysnął".

    Jest natomiast pojęcie zachowania bezpiecznej odległości. Jeśli kierowca
    ma spóźniony refleks to dla niego wydłuża się pojęcie bezpiecznej
    odległości do takiego odcinka aż stanie się bezpieczny.

    Art. 19.2.3
    "3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie
    hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu. "

    > Wystarczy nie przyjąć mandatu i iść do sądu.

    Będzie drożej.

    Bo po pierwsze: jeśli wykonałeś wszystko zgodnie z przepisami, to nie
    masz gwarancji, że nie zostaniesz uznany winnym.

    Po drugie: szczerze mówiąc jak dla mnie sytuacja jest klarowna choć
    ekspertem nie jestem więc jedynie obstawiam: kierowca z tyłu z pewnością
    mandat za odległość i kraksę a drugi ewentualnie za stwarzanie
    niebezpiecznej sytuacji.

    > Zatrąbił żeby jechał, w jakąkolwiek stronę, skoro już heblował.

    Z bluzgów słychać, że trąbił w zupełnie innym celu. Ale mniejsza o to.

    Morsem nie nadał swoich intencji trąbienia więc taksówkarz mógł to
    interpretować różnie. Jak widać z zapisu: potraktował to z wysokim
    prawdopodobieństwem jako "stuknęliśmy się, nie jedź". A jak było to
    naprawdę odebrane: trzeba by taksówkarza zapytać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 97. Data: 2018-01-16 21:10:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-16 o 12:36, p...@g...com pisze:
    > https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_196898.html?wid=
    21

    > cena spokoju to aktualnie okolo 100 pln z chin i nieco drozej z magazynu w UE :-)

    A dlaczego akurat ta? Bo jest tam sporo kamerek tańszych i droższych, a
    sam niedługo będę potrzebował, więc może się skuszę?

  • 98. Data: 2018-01-16 21:13:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 19:59, Myjk pisze:

    > Co Ty paczysz -- przecież tam sekunda, jak nie lepiej, mija zanim autor
    > nagrania zaczyna hamować po tym jak widać że hallo taxi staje prawie dęba

    Mało widzisz.
    Spójrz na wskazanie prędkości.
    Reakcja jest prawie natychmiastowa. Wciska hamulec jak tylko mija
    studzienkę, ale widać, że początkowo wciska hamulec trochę niepewnie
    jakby myślał, że tamten tylko zwolnił, ale pojedzie dalej. Dopiero teraz
    taryfiarz zaczyna mocniej hamować, a w ułamku sekundy po nim Przemek.

    > aż mu kufer podskakuje. Jak to jest dla ciebie "wyjątkowo szybko" to strach
    > pomyśleć co wyprawiasz na drodze -- ale to by trochę tłumaczyło opisywane
    > wcześniej kłopoty w ruchu drogowym. :P

    Kłopoty to raczej Ty masz, ale z głową, skoro doszukujesz się jakichś
    problemów u mnie :)

  • 99. Data: 2018-01-16 21:31:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 20:51, Marek S pisze:

    >  A jak było to naprawdę odebrane: trzeba by taksówkarza zapytać.

    Znamy opinię tylko jednej strony, a Przemek wychodzi z założenia, że
    "nieobecni nie mają racji".

  • 100. Data: 2018-01-16 22:13:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 16-01-2018 o 21:31, Uzytkownik pisze:

    > Znamy opinię tylko jednej strony, a Przemek wychodzi z założenia, że
    > "nieobecni nie mają racji".

    Pomijając nawet ten aspekt, to sprawa jest bardzo śliska z zupełnie
    innego względu. Przed sekundą gadałem z żoną na temat publikacji tego
    konkretnego filmu. Ona pracuje w cywilnym. Mieli zbliżoną sprawę
    dotyczącą publikacji na YT jakiś czas temu. Nie będę relacjonował co i
    jak ale Przemkowi gorąco zalecam zdjęcie tego filmu zanim taksówkarz go
    zobaczy. Bo wtedy ewentualny mandat dla kogokolwiek to będzie jego
    najmniejsze zmartwienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek