    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Date: Tue, 16 Jan 2018 20:51:01 +0100

    W dniu 16-01-2018 o 18:43, Myjk pisze:

    > Najzwyczajniej jak nie umie jeździć, to niech zmieni profesję.

    Gdyby każdy taksówkarz nie potrafiący jeździć odszedł z pracy, to tylko
    Uber by pozostał :-D

    > Pogubienie
    > się nie uprawnia do stawania dęba na drodze. Wszak wszsytkie drogi prowadzą
    > do rzymu. :P

    Oczywiście, że nie uprawnia, przynajmniej . Dlatego napisałem, że temat
    nadaje się na odrębną dyskusję bo ja osobiście nie mam dostępu do
    statystyk spraw policyjnych i dowiedzenia się ile razy stający dęba był
    potraktowany jako sprawca gdy ktoś mu w bagażnik wjechał. Stwarzanie
    zagrożenia to ulotne pojęcie.

    > Następny. Ledwo wyhamował, bo przysnął (zobacz jaka późna reakcja jest na
    > stopy "oponenta" już jak auto praktycznie dęba staje), a nie dlatego że nie
    > było bezpiecznej odległości.

    W przepisach nie ma zapisu "przysnął".

    Jest natomiast pojęcie zachowania bezpiecznej odległości. Jeśli kierowca
    ma spóźniony refleks to dla niego wydłuża się pojęcie bezpiecznej
    odległości do takiego odcinka aż stanie się bezpieczny.

    Art. 19.2.3
    "3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie
    hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu. "

    > Wystarczy nie przyjąć mandatu i iść do sądu.

    Będzie drożej.

    Bo po pierwsze: jeśli wykonałeś wszystko zgodnie z przepisami, to nie
    masz gwarancji, że nie zostaniesz uznany winnym.

    Po drugie: szczerze mówiąc jak dla mnie sytuacja jest klarowna choć
    ekspertem nie jestem więc jedynie obstawiam: kierowca z tyłu z pewnością
    mandat za odległość i kraksę a drugi ewentualnie za stwarzanie
    niebezpiecznej sytuacji.

    > Zatrąbił żeby jechał, w jakąkolwiek stronę, skoro już heblował.

    Z bluzgów słychać, że trąbił w zupełnie innym celu. Ale mniejsza o to.

    Morsem nie nadał swoich intencji trąbienia więc taksówkarz mógł to
    interpretować różnie. Jak widać z zapisu: potraktował to z wysokim
    prawdopodobieństwem jako "stuknęliśmy się, nie jedź". A jak było to
    naprawdę odebrane: trzeba by taksówkarza zapytać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek