  • 80. Data: 2018-01-16 18:24:23
    Temat: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 15-01-2018 o 10:32, p...@g...com pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=b0iVzSPWVKw
    >
    > niesportowe zachowanie niestety po raz kolejny

    Popatrzałem na film, czytałem komentarze i szczerze mówiąc jestem
    zniesmaczony zupełnie czymś innym niż chciałbyś.

    Na filmie widzę taksówkarza, który najzwyczajniej pogubił się, zatrzymał
    (można dyskutować czy nie złamał jakiegoś przepisu w tym momencie i czy
    można go ukarać) a Ty ledwo wyhamowałeś (nie zachowałeś bezpiecznej
    odległości więc wezwanie policji = standardowy mandat dla Ciebie). Gdy
    zatrąbiłeś, to taksówkarz włączył awaryjne, wysiadł sądząc, że
    obtarliście się lekko mimo iż tego nie wyczuł. Następnie obejrzał auta,
    pokazał, że nic się nie stało, pojechał. Wcześniej spostrzegł Twoją
    nerwową gestykulację lub słyszał krzyki bo widać, że zawahał się nie
    bardzo rozumiejąc o co chodzi.

    Jego auto ani nie jest w ruinie, ani nie kosztuje milionów by móc
    zarobić na wyłudzeniach.

    Generalnie taksówkarze jeżdżą źle bo albo szukają adresów, albo mają to
    w naturze albo jedno i drugie. Przepisy PoRD przekazują sobie pocztą
    pantoflową - jak wywnioskowałem w kilku rozmowach jadąc taksówką.
    Przeważnie posiadają awersję do kierunkowskazów. Jadąc za taksówką -
    odstęp x2.

    Zniesmaczony jestem nastawieniem internautów, którzy z błotem go
    mieszają chyba tylko dlatego, że nadarza się okazja do zabawy błotem.
    Owszem, można zakładać, że zahamował aby mieć stłuczkę lecz ani nie ma
    pewności co do jego złych intencji ani nie bardzo można doszukać się na
    czym mógłby zarobić. Straciłby natomiast zarobek za czas naprawy auta,
    który byłby większy niż kasa za połamany plastik, zakładając, że weźmie
    kasę i będzie jeździł z tym połamanym i poklejonym.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 82. Data: 2018-01-16 18:31:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 18:24:23 +0100, J.F.

    > Moze. Tym niemniej jak obserwuje jakas wielka
    > glupote/niefrasobliwosc, to rejestracja jest na W.

    Głupota tym większa im dalej na W-schód. Widać ci z Lxx do Ciebie nie
    docierają (bo by się im po drodze rzęchy rozpadły). :P Niemniej jednak
    ścisła Wawa to jednak względna kultura już, acz w szczycie można jajko
    znieść jak ludzie jeżdżą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 83. Data: 2018-01-16 18:31:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 18:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A to nie ma firm leasingowych we Wroclawiu, czy Poznaniu :-)

    Kiedyś głównie były w Poznaniu i było w miarę jasne, że kolesie
    zapierdalający oktaviami z rejestracią PO to ogólnokrajowi pechowcy (od
    PH - przedstawiciel handlowy). Potem zaczęli rejestrować w Warszawie i
    ludziki jak widzą rejestrację na W to im odpierdala;)

    A tak na poważnie to stan umysłu to WGR, WWL i WND:P

    Shrek

  • 84. Data: 2018-01-16 18:43:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 18:24:23 +0100, Marek S

    > Na filmie widzę taksówkarza, który najzwyczajniej pogubił się,

    Najzwyczajniej jak nie umie jeździć, to niech zmieni profesję. Pogubienie
    się nie uprawnia do stawania dęba na drodze. Wszak wszsytkie drogi prowadzą
    do rzymu. :P

    > a Ty ledwo wyhamowałeś (nie zachowałeś bezpiecznej odległości

    Następny. Ledwo wyhamował, bo przysnął (zobacz jaka późna reakcja jest na
    stopy "oponenta" już jak auto praktycznie dęba staje), a nie dlatego że nie
    było bezpiecznej odległości.

    > więc wezwanie policji = standardowy mandat dla Ciebie).

    Wystarczy nie przyjąć mandatu i iść do sądu.

    > Gdy zatrąbiłeś,

    Zatrąbił żeby jechał, w jakąkolwiek stronę, skoro już heblował. To
    wysiadniecie z samochodu sugeruje że taksówkarz szukał jednak dziury w
    całym -- no bo skoro nic nie poczuł, a był z pewnością świadom mocnego
    hamowania bez wyraźnej przyczyny, to na cholere sprawdzał czy coś się
    stało?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 85. Data: 2018-01-16 19:10:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 11:06, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie wyglada. Ale moze to tylko wrazenie z uwagi na obiektyw kamery.

    Na nagraniu odległość wydaje się większa, bo kamera ma obiektyw
    szerokokątny, dlatego to co blisko, wydaje się być dalej.
    W 12 sekundzie nagrania taryfiarz opuszcza m przejcie, a autor wątku
    wjeżdża na drogę dla rowerów. Można więc ocenić, że w tym miejscu
    odległość pomiędzy nimi nie przekracza 8-9m.
    Odległość tą można oszacować na podstawie szerokości przejścia oraz
    drogi rowerowej. Widać, że mają szerokość nieco mniejszą niż 2 długości
    samochodu taryfiarza. Przyjmując, że auto ma długość nie większą jak 4,5m.
    Odległość można też ocenić oszacować na podstawie czasu po jakim obydwa
    auta pojawiają się w tym samym miejscu oraz prędkości, a prędkość mierzy
    wideorejestrator. Tu też się potwierdza, że odstęp pomiędzy nimi był nie
    większy jak 8-9m.
    Tuż przed nieszczęsnym zakrętem taryfiarz zwalnia, a Przemek jedzie z tą
    samą prędkością i zmniejszą się odstęp. Jak więc widać siedzi na tyłku
    taryfiarzowi. Kiedy się zorientował, że taryfiarz się zatrzymuje to
    myślę, że odległość między nimi była mniejsza jak 5m.

  • 86. Data: 2018-01-16 19:18:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 15:06, p...@g...com pisze:
    > --Ale przepis jest jasny - utrzymywac odstep niezbedny w razie hamowania
    > pojazdu, a nie w razie uzasadnionego hamowania :-)
    >
    > oczywiscie i dla rownowagi:
    >
    > Rozdział 3
    > Ruch pojazdów
    > Oddział 3
    >
    > Prędkość i hamowanie
    >
    > Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą
    panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w
    szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu,
    warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    >
    > 1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
    >
    > 2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego
    utrudnienia;

    > --Co IMO ... mogloby sie skonczyc dwoma mandatami (bo nieuzasadnione c/hamowanie
    jest zakazane), co by nauczylo obie strony na przyszlosc.

    > nagrywajacy nie przyjmuje mandatu sprawa laduje w sadzie gdzie odbywa sie pokaz
    video i koniec bajki :-)

    i chamoludek dostaje zasłużoną nagrodę :)

  • 87. Data: 2018-01-16 19:18:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Na nagraniu odległość wydaje się większa, bo kamera ma obiektyw
    >szerokokątny, dlatego to co blisko, wydaje się być dalej.

    Raczej odwrotnie - to co dalej wydaje sie blizej.

    >W 12 sekundzie nagrania taryfiarz opuszcza m przejcie, a autor wątku
    >wjeżdża na drogę dla rowerów. Można więc ocenić, że w tym miejscu
    >odległość pomiędzy nimi nie przekracza 8-9m.

    Z tym, ze tu sytuacja dynamiczna, a odstep "przepisowy" - ~2s.

    Na moj gust tez troche przysnal.

    J.

  • 88. Data: 2018-01-16 19:22:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 14:21, p...@g...com pisze:

    > dzis jestes niczym jutro motorniczym jak mawia przyslowie, klamstwo i oszustwo
    staje sie coraz trudniejsze kiedy caly swiat patrzy :-)

    Ale zauważ, że są też tacy jak ja, którzy patrzą bardziej obiektywnie.

  • 89. Data: 2018-01-16 19:28:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >(od PH - przedstawiciel handlowy). Potem zaczęli rejestrować w
    >Warszawie i ludziki jak widzą rejestrację na W to im odpierdala;)

    EFL to byl Wroclaw, zreszta ciagle jest, ale oddzialow przybylo.

    >A tak na poważnie to stan umysłu to WGR, WWL i WND:P

    IMO nie, ale pod Jelenia Gora to co sie dziwic ze przedstawiciela WGR
    trudno spotkac, a WA-WY to w miare latwo, chocby z uwagi na sama
    liczbe :-)

    J.

  • 90. Data: 2018-01-16 19:48:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 19:18, J.F. pisze:

    > Raczej odwrotnie - to co dalej wydaje sie blizej.

    Mylisz z teleobiektywem, czyli obiektywem wąskokątnym. Takim podwójnym
    teleobiektywem także jest lornetka.
    Im węższy kąt ma obiektyw tym bardziej przybliża. Tutaj mamy do
    czynienia z obiektywem o szerokim kącie, który oddala to co jest blisko.
    Jeżeli masz problem ze zrozumieniem to pomyśl: lornetka przybliża czy
    oddala obraz? Oczywiście zakładając, że patrzysz w sposób taki jak trzeba :)

    > Z tym, ze tu sytuacja dynamiczna, a odstep "przepisowy" - ~2s.

    Co to znaczy przepisowy ~2s?
    ~1s to jest czas reakcji kierowcy, czyli czas jaki upłynie od chwili
    zauważenia sytuacji drogowej do podjęcia decyzji i rozpoczęcia hamowania
    Jak widać na przejściu dzieli ich odległość ok. 1,5s. Przypatrz się w
    jakim czasie obydwa samochody znajdują się w tym samym miejscu.
    Przed hamowaniem Przemek jedzie z prędkością 33-34km/h co daje ok. 9m/s.
    Tutaj trzeba przyznać, że Przemek zareagował wyjątkowo szybko i za to
    należy mu się szacun. Myślę, że gdyby to trafiło na innego kierowcę to
    nie zakończyłoby się bez "bum".

    > Na moj gust tez troche przysnal.

    Kto przysnął? Przemek?

    Wręcz przeciwnie zareagował wyjątkowo szybko.