  • 11. Data: 2018-01-16 11:05:39
    Temat: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Od: p...@g...com

    --Nie zmienia to jednak faktu, że to taksówkarz popełnił błąd. Jego gwałtowne
    hamowanie nie było spowodowane zachowaniem innego uczestnika ruchu ani jakimkolwiek
    czynnikiem zewnętrznym.

    zawsze pozostaje nadzieja ze przyznalby sie honorowo do winy :-)

  • 12. Data: 2018-01-16 11:06:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Na tym filmie widzę tylko jednego chama i w tym przypadku to jesteś
    >Ty.
    >Siedzisz gościowi na dupie.

    Nie wyglada. Ale moze to tylko wrazenie z uwagi na obiektyw kamery.

    > Pomyśl tylko jaki on by miał mieć interes, aby komuś się podkładać.
    > Przecież to auto to jego narzędzie pracy. Każdy dzień przestoju to
    > straty.

    Albo chce na ferie wyjechac i potrzebuje odszkodowania na czas urlopu.
    Albo czas zmienic miasto.

    >Mam wrażenie, że gościu nieco się zapędził i zamiast w lewo pociągnął
    >dalej zakręt w prawo. Liczył na to, że uda mu się zatrzymać auto aby
    >jeszcze móc zmienić kierunek.

    Powinien znac miasto. I na oko to by dal rade jeszcze skrecic bez
    zatrzymania.

    >Myślisz, że tym nagraniem byś swoją winę przerzucił na taryfiarza?
    >Jesteś bardzo naiwny.

    Alez zdarza sie.

    A jak jeszcze policjantom brakuje do statystyk i postanowia mu
    dorzucic wyludzenie odszkodowania ...

    J.

  • 13. Data: 2018-01-16 11:12:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-16 o 10:51, SW3 pisze:

    > Mogło tak być. W końcu pomimo profesji może nie znać na pamięć każdego
    > skrzyżowania. Tak więc zgoda tylko w tym, że posądzenie o celowe
    > działanie mogło być pochopne. Nie zmienia to jednak faktu, że to
    > taksówkarz popełnił błąd. Jego gwałtowne hamowanie nie było spowodowane
    > zachowaniem innego uczestnika ruchu ani jakimkolwiek czynnikiem
    > zewnętrznym.

    Jechanie na zderzaku również jest błędem. Należy zawsze trzymać
    odległość od poprzedzającego samochodu, która pozwala na nie
    doprowadzenie do kolizji w przypadku jego nagłego chamowania :-)

  • 14. Data: 2018-01-16 11:16:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-16 o 11:06, J.F. pisze:
> [...]
    a.pl...

    > Alez zdarza sie.
    >
    > A jak jeszcze policjantom brakuje do statystyk i postanowia mu dorzucic

    No i będą się włóczyć po sądach, bo nie potrafił nie siedzieć na dupie,
    myśląc że kamerka jest cudownym środkiem na własne błędy?

  • 15. Data: 2018-01-16 11:22:24
    Od: p...@g...com

    --No i będą się włóczyć po sądach, bo nie potrafił nie siedzieć na dupie, myśląc że
    kamerka jest cudownym środkiem na własne błędy?

    raczej na cudze :-) gdyby najechal przy normalnym hamowaniu np pieszy czy swiatla to
    bylby jego blad a tu mamy ewidentny fail taksówkarza

  • 16. Data: 2018-01-16 11:25:42
    Od: p...@g...com

    --A jak jeszcze policjantom brakuje do statystyk i postanowia mu dorzucic wyludzenie
    odszkodowania ...

    w google ta kompania ma kiepskie opinie 2,2 na 5 a po takim wyczynie na bank beda
    mieli na nich oko, pewnie juz do niego koledzy dzwonia z gratulacjami :-)

  • 17. Data: 2018-01-16 12:17:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 11:12:46 +0100, Poldek

    > Jechanie na zderzaku również jest błędem. Należy zawsze trzymać
    > odległość od poprzedzającego samochodu, która pozwala na nie
    > doprowadzenie do kolizji w przypadku jego nagłego chamowania :-)

    Nie wiem gdzie tam widzisz jazdę na zderzaku. Ja jeżdżę jeszcze bliżej. :P
    Autor filmu ewidentnie deko przysnął -- zobacz ile czasu mija od momentu
    jak taxi wciska hamulec i prawie staje dęba.

    Czy to była próba naciągnięcia to by się okazało jakby sąd (o ile by doszło
    do sądu) zaczął badać ile takich przypadków się temu kierowcy przytrafiło w
    ostatnim czasie. :P Po cichu liczę też na to, że sąd w razie kolizji
    wziąłby pod uwagę Art. 3 oraz 4 PORD i orzekł w najgorszym wypadku jakąś
    współwinę -- bo takie ostre heblowanie bez powodu normalne nie jest. Tu
    zaznaczam, pomyłka w wyborze drogi nie powinna być środkiem łagodzącym --
    często takie akcje prowadzą do bardzo groźnych sytuacji na drodze.

    Jak się orientuję że nastąpiła jakaś pomyłka, pierwsze co robię to patrzę w
    lusterko czy mogę próbować naprawiać SWÓJ błąd (np. ostro hamując) czy
    pojechać kawałek dalej i zawrócić. Zazwyczaj to drugie wyjście to zawsze
    mniej kosztuje niż narażanie się na ew. stratę czasu (oraz ew. zdrowia) z
    tytułu kolizji (nawet jeśli wina nie moja).

    No ale że samolubów myślących tylko o własnym tyłku w naszym narodzie nie
    brakuje to jest wiadomo od dawna i nie ma się co dziwić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-01-16 12:36:14
    Od: p...@g...com

    https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_196898.html?wid=
    21

    cena spokoju to aktualnie okolo 100 pln z chin i nieco drozej z magazynu w UE :-)

  • 19. Data: 2018-01-16 12:47:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 03:36:14 -0800 (PST), p...@g...com

    > cena spokoju to aktualnie okolo 100 pln z chin i nieco drozej z magazynu w UE :-)

    Mów mi jeszcze -- ja od ponad 7 lat z kamerą jeżdżę. Miałem ją jak jeszcze
    typowych rejestratorów trasy nie było rozpowszechnionych (były zalążki typu
    eeye, tylko kosztowało to wtedy abstrakcyjne pieniądze), a domontowałem
    sobie sam kamerę CCTV do mojego CarPC. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2018-01-16 13:05:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-16 o 12:17, Myjk pisze:
    > Tue, 16 Jan 2018 11:12:46 +0100, Poldek

    > Nie wiem gdzie tam widzisz jazdę na zderzaku. Ja jeżdżę jeszcze bliżej. :P

    Jeździsz jeszcze bliżej - ja się zapytam, w jakim celu, dlaczego, po co
    i co ci to daje? Poza tym, że satysfakcję z łamania przepisów PoRD oraz
    świadomość, że dopóty dzban wodę nosi, dopóty się ucho nie urwie - ktoś
    przed tobą nagle zahamuje z takiego czy innego powodu, słusznie, czy
    niesłusznie, będzie chciał naciągnąć na odszkodowanie, albo nie będzie
    chciał i ty mu przywalisz w dupę i w jakim celu? Uprzejmie proszę o
    odpowiedź.