  • 11. Data: 2014-04-24 14:45:34
    Temat: Re: Kategoria B na motor
    Od: komar <k...@1...cc>

    On 24.04.2014 08:42, Chris wrote:
    > JA nie do końca za całkowitym brakiem A ale jeśli masz >B to wystarczy
    > zwykły egzamin praktyczni i to na dużych maszynach i do takich powiedzmy
    > od 600cm powinnien być jakiś egzamin czy dany pacjent się do tego nadaje
    > i potrafi ogarnąc maszynę.

    No to Cię zaskoczę, bo egzamin na kat. A aktualnie jest na "dużych
    maszynach od 600cm" np. Honda SFV650.

  • 12. Data: 2014-04-24 14:51:59
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    komar nabazgrał(a):

    > No to Cię zaskoczę, bo egzamin na kat. A aktualnie jest na "dużych
    > maszynach od 600cm" np. Honda SFV650.

    Znajomi robili jeden max dwa lata temu a drugi trzy albo cztery i mieli na
    egzaminy jakieś maluchy.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2014-04-24 16:35:12
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Thu, 24 Apr 2014 09:22:48 +0200, Chris napisał(a):

    > Bo słowo motocykl w ustawie jest na wyrost, chodzi bardziej o większe
    > skutery. Teraz to jest głupota jak dla mnie bo jazda na 50 przy >100kg wagi
    > to koszmar, to nawet pod górkę nie wjedzie :)

    E tam nie wjedzie, ja tam ważę 90kg, mam skuterek 50ccm na działce jako
    dojazd do sklepu/ryby i nawet to działa fajnie, ba, nawet ostatnio zrobiłem
    wycieczkę po okolicy i okazało się że przejechałem blisko 90km
    bezboleśnie.. Fakt, że rozpędza się tylko do licznikowych 70km/h i jakby
    było ze 20, 30 więcej byłoby lepiej, ale nie jest tak źle, że trzeba się
    nogami odpychać :-).

  • 14. Data: 2014-04-24 16:36:07
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-04-24 09:34, anacron pisze:
    > Swoją drogą, dla mnie B powinno
    > upoważniać do jazdy wszelkimi motocyklami.

    OK, jak najbardziej.
    Pod warunkiem, że na kursie i egzaminie na B będzie trzeba ogarniać też
    jazdę motocyklami o pojemności powyżej 500 ccm i z manualem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 15. Data: 2014-04-24 18:28:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    > Co sądzicie?

    Bardzo fajny pomysł, motor stosowny już mam, pojemność zgodna z tymi właśnie
    planami i dlatego właśnie taka, więc zawsze żona będzie mogła mi go podwieźć
    w razie potrzeby,

  • 16. Data: 2014-04-24 18:29:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Romet produkuje takie coś, co wygląda jak motocykl, ma 50cm^2 i automat.
    > Zrobią takie coś pewnie ze 125cm^2.

    Już robią przecież.
    I wszystkie inne firmy również.

  • 17. Data: 2014-04-24 19:41:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-24 08:42, Chris pisze:

    > To nie działa .... widać to po tych co jadą po promilach ...

    Jak może działać, skoro się tego powszechnie nie stosuje?
    Zapewniam Cię, że, przynajmniej na mnie zadziałało i to wcale nie jest
    mój wymysł z takimi prelekcjami.
    Ja miałem okazję chodzić na kurs do szkółki, w której jeden z
    prowadzących instruktorów miał właśnie przygotowane takie materiały i
    prezentował. Kilka osób nawet się oburzyło, że przedstawia takie
    drastyczne zdjęcia. Gość wytłumaczył nam po co to robi.
    Nie wiem jak w ich przypadku, ale mnie to zapadło w pamięci bardzo
    głęboko i wywarło duży wpływ. Na tyle silny, że nigdy mnie nie ciągło do
    jeżdżenia po pijaku, a pieszych i rowerzystów traktuję jak "święte
    krowy", zaś motocyklistów jako zło, któergo należy unikać za wszelką
    cenę, bo zawsze mam przed oczami te zdjęcia.

    > Ale u nas masz 500zł i zabrane PJ na rok/dwa i potem znowu odzyskujesz
    > a i tak ci co im zabiorą to jadą dalej i najwyżej zapłacą mandat 500zł
    > ... ile razy w roku masz kontrolę drogową ?? ja nie ma więcej niż dwa
    > czy trzy razy a bywa tak że zero ...

    Ja miesiąc temu miałem pierwszą w życiu, rutynową kontrolę trzeźwości.
    Byłem w szoku, bop raczej nie należę do tych, którzy mało jeżdżą :)
    Poprzednią miałem mieć jakieś 15 lat temu, ale myślę, że jak policjant
    zobaczył przez szybę, iż wszyscy są pozapinani pasami, a dziecko śpi z
    tyłu na foteliku dosłownie wisząc na pasach to odpuścił i kazał jechać
    dalej. Nie sprawdzał dokumentów, ani już nie kazał dmuchać.

  • 18. Data: 2014-04-24 19:57:02
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał

    > Że głupie ograniczniki nadal pozostały, tj. do 125ccm i AT. Czyli
    > blachosmrodziarz wsiada na hulajnogę i nagle traci umiejętność obsługi
    > biegów, a jak wsiądzie na większy silnik, to pewnie mu jajca eksplodują

    Masz np. naturalny odruch skręcania kierownicy w lewo przy skręcie w
    prawo?

    --
    Hinek

  • 19. Data: 2014-04-24 20:03:37
    Od: rAzor <a...@r...strikesbaaack.nsa>

    Dnia 2014-04-24 19:57, Użytkownik - Hinek napisał::
    > Użytkownik "Myjk" napisał

    > Masz np. naturalny odruch skręcania kierownicy w lewo przy skręcie w
    > prawo?

    Się nie śmiej. Nie wszystko dla kżdego jest oczywiste.
    Mój dawny... kolega przy jakimkolwiek skręcie musiał wykonac kilka
    ruchów rencyma w powietrzu, aby sobie wytłumaczyć w którą stronę ma
    przekręcić drążek kierunkowskazów.
    Prawko robił "we wojsku". Ludowym.
    Kategoria zdrowia - "A".

  • 20. Data: 2014-04-24 20:08:54
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-24 12:33, J.F pisze:

    > Ale uczyli cie jezdzic. I uczyli jezdzic wolno.
    >
    > Tu grozi sytuacja ze ja, ktory na motorze dwa razy w zyciu siedzialem,
    > siade sobie na motor, pojezdze dookola parkingu, wyjade po 10 minutach
    > na ulice, przekrece gaz na maksa i na najblizszym zakrecie sie zdziwie..

    A możesz opisać Twoje uczucia jakie miałeś, siadając na te maszyny?
    Miałeś okazję siedzieć na jakimś poważniejszym motocyklu, który waży
    150-200 , a nawet ponad 200kg, a jego utrzymanie na postoju w pionie już
    sprawia dużo problemu?
    Poza tym jakoś dziwnie, bo spośród moich znajomych, którzy zginęli lub
    mieli poważne wypadki na motocyklach, prawie wszyscy mieli te wypadki na
    popierdółkach, choć mieli i jeździli także i na ciężkich ścigaczach,
    chopperach i quadach.

    > Hm, akurat w srodowisku "scigaczy" chyba nie brakuje przykladow wypadkow.
    > Ktos tam ze znajomych na pewno mial, moze zginal.
    > I co ? I nic. Swieczke sie stawia i goni dalej.

    Akurat straciłem 2 kumpli. Kilku miało zaś poważne wypadki. Jeden z nich
    stracił słuch na jedno ucho, inny chodzi o kuli, bo miał połamane
    wszystkie kończyny oraz kręgosłup w kilku miejscach oraz pękniętą
    podstawę czaszki. Byli też tacy, którzy się wykaraskali, albo jak
    mawiają niektórzy "wywinęli się śmierci bez szwanku".
    Każdego długo przeżywałem.
    Samemu kiedyś się wywaliłem na zakręcie i mocno poharatałem, bo był na
    nim piasek. Kur... jeździłem na różnych motocyklach i nic mi się nigdy
    poważniejszego nie przytrafiło, a wypierd.... się na piździku
    (motorowerze) jadąc niewiele więcej jak 40km/h.