  • 21. Data: 2014-04-24 20:33:12
    Temat: Re: Kategoria B na motor
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-24 06:46, twistedme pisze:
    > Co sądzicie?
    Ja tu czegoś nie rozumiem. Z jednej strony robi się nowe kategorie AM,
    A1, A2, ograniczenie wieku dla robiących A po raz pierwszy do 24 lat.
    Wszystko zapewne "dla poprawy bezpieczeństwa".
    Z drugiej strony puści się na żywioł wszystkich byle tylko silnik był do
    125 ccm.
    Czyżby ktoś doszedł do wniosku, że poprawią się "wskaźniki" i zmniejszy
    bezrobocie, jak się część narodu pozabija?
    Jacek

  • 22. Data: 2014-04-24 20:34:21
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "rAzor" napisał

    > Się nie śmiej. Nie wszystko dla kżdego jest oczywiste.

    Właśnie. Bo widzisz, w motocyklu kierownicę skręca się
    w przeciwnym kierunku niż w aucie. Ta technika nazywa się
    przeciwskrętem. Uczą tego dobrzy instruktorzy. Kto tego
    nie używa ma nikłe szanse na przeżycie. Jeśli ktoś bez
    doświadczenia wsiądzie na moto myśląc "mam B teraz
    sobie pojeżdżę" - zrobi sobie krzywdę...w najlepszym
    razie.

    --
    Hinek

  • 23. Data: 2014-04-24 20:47:25
    Od: rAzor <a...@r...strikesbaaack.nsa>

    Dnia 2014-04-24 20:34, Użytkownik - Hinek napisał::
    > Użytkownik "rAzor" napisał

    > Właśnie. Bo widzisz, w motocyklu kierownicę skręca się
    > w przeciwnym kierunku niż w aucie. Ta technika nazywa się
    > przeciwskrętem. Uczą tego dobrzy instruktorzy.

    No to wyobraź sobie tego gościa na motocyklu.

  • 24. Data: 2014-04-24 20:48:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

> [...]
    > Czyżby ktoś doszedł do wniosku, że poprawią się "wskaźniki" i zmniejszy
    > bezrobocie, jak się część narodu pozabija?

    Histeryzujesz. Teraz, żeby jeździć skuterkiem do 50ccm wystarczy dowód
    osobisty. Nie jest wymagana znajomość jakichkolwiek przepisów. Prawo
    jazdy kategorii B jednak znajomości przepisów wymaga a różnica
    pomiędzy 50 a 125ccm na kolana nie powala. Wręcz daje trochę więcej
    marginesu bezpieczeństwa, bo można przyśpieszać i jechać z
    prędkościami takimi samymi jak inne pojazdy a nie tylko być
    zawalidrogą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-04-24 21:43:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Apr 2014 19:57:02 +0200, Hinek

    > Masz np. naturalny odruch skręcania kierownicy
    > w lewo przy skręcie w prawo?

    Na skuterze do 50ccm jest inaczej niż na 500ccm?

    Główną kwestią jest znajomość przepisów -- a te na kat. A się nie różnią
    niczym od kat. B. Jak ktoś niegłupi, to sobie dla własnego bezpieczeństwa
    pójdzie na jazdy, albo pogada z doświadczonym motocyklistą. Głupi się nie
    będzie bawił w prawojazdy, żadne. Po prostu pojedzie bez.

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2014-04-24 22:14:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-24 18:28, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    > Bardzo fajny pomysł, motor stosowny już mam, pojemność zgodna z tymi
    > właśnie planami i dlatego właśnie taka, więc zawsze żona będzie mogła mi
    > go podwieźć w razie potrzeby,

    Z "automatyczną skrzynią biegów" ?

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2014-04-24 23:10:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    .pl...
    >>> http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    > Z "automatyczną skrzynią biegów" ?

    Tak, cvt czy jak tam zwą ten pasek na wariatorze w piździkach.
    W skuterze chyba nie bywają inne.

  • 28. Data: 2014-04-24 23:14:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Apr 2014 20:34:21 +0200, Hinek napisał(a):
> [...]
    > w przeciwnym kierunku niż w aucie. Ta technika nazywa się
    > przeciwskrętem. Uczą tego dobrzy instruktorzy. Kto tego

    A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
    ktorzy jezdzili na rowerze ?

    J.

  • 29. Data: 2014-04-24 23:39:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 20:48:25 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
    > Nie jest wymagana znajomo�� jakichkolwiek przepis�w.
    Oj tam... wymagana jest (tak jak i na rowerze, od pieszych itp) Nie jest tylko ta
    "znajomosc" sprawdzana przed pojawieniem sie na drodze ;)

    >a r�nica pomi�dzy 50 a 125ccm na kolana nie powala.
    zwlaszcza, ze wiekszosc "50" jest odblokowana i 70-90km/h pojedzie...

    WS

  • 30. Data: 2014-04-24 23:55:45
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    twistedme wrote:

    http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    > Co sądzicie?

    Ja bardzo chetnie, ale niech daruja sobie ten przepis o automacie, bo
    wtedy beda sie lapac chyba tylko skutery.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl